Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ضمن تبریک ۱۸ تیر ماه که به نام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است، گفت: توجه و حمایت از ادبیات کودک و نوجوان یکی از زیرساخت‌های مهم برای آشنایی نسل کودک و نوجوان ما با ادبیات این مرز و بوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت تولید اثر درحوزه ادبیات کودک و نوجوان، عنوان کرد: توجه به ترغیب فرزندان به کتاب خوانی از همان سنین کودکی نقش بسزایی درشکل گیری آینده آن‌ها خواهد داشت که این موضوع ضمن پیوند ناگسستنی آنان با فرهنگ مطالعه و دانش افزایی، تأثیر انکارناپذیری را بر تعالی جامعه و توسعه کشور خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای اهمیت این موضوع حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از محور‌های اصلی فعالیت‌های خود در طول سال را حمایت از فعالیت‌های هنری کودکان و نوجوانان قرار داده و توجه به موضوع ادبیات برای این سنین همواره در اولویت کار قرار گرفته است.

او به فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: طی چند سال اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری استان کردستان صورت گرفته که چاپ و انتشار بیش از ۱۰ عنوان کتاب از آن جمله است.

مرادی افزود: در کنارچاپ این آثار تولید شده در قالب حمایت از هنرمندان حوزه کودک ونوجوان استان ازآثار منتشر شده توسط این هنرمندان در قالب خرید بخش از آثار و توزیع دربین جامعه هدف اقدام شده است.

او به فعالیت‌های در دست اقدام در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو عنوان کتاب شعر مرتبط با کودک و نوجوان در مرحله چاپ است که ان شاء ا... به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان دراین زمینه افزود: کتاب شعر کودک با عنوان "راسی ریویی فره زان" اثر "دکتر هادی یوسفی " با اخذ مجوز‌های لازم تا دو ماه آینده چاپ و روانه بازار نشر می‌شود.

او به دیگر اثر تولیدی و در دست چاپ حوزه هنری استان کردستان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: کتاب "سلطان قطره‌های آب " اثر "مازیار حسنعلی" نیز بعد از کارشناسی اولیه در نیمه دوم سال جاری چاپ و روانه بازار خواهد شد.

مرادی به دیگر فعالیت‌های در دست اقدام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در کنار این دو اثر چهار عنوان کتاب شعر کودک دیگر نیز در مرحله کارشناسی و اخذ مجوز‌های لازم قرار گرفته است.

او اولویت اصلی حوزه هنری در بخش ادبیات کودک و نوجوان را توجه به مسائل سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق، خانواده، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزه هنری در راستای تقویت این بخش از صاحبان آثاری که در این حوزه اقدام به چاپ کتاب نمایند در حد توان و امکانات حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کودک ونوجوان در بخش‌های مختلف از جمله آموزشی به خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان اشاره کردو افزود: سال گذشته به همت هنرمندان عضو خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان در بخش کودک ونوجوان ضمن توجه به آموزش علاقه‌مندان این بخش، تصویرسازی چندین عنوان کتاب شعر کودک را با بهره مندی از مؤلفه‌های بومی به انجام رسانده اند که پس از چاپ مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان حوزه ادبیات کودک و نوجوان عنوان کتاب کتاب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم

احمد رمضی سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری «هفته هنر انقلاب اسلامی» که طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت، توضیح داد: «هفته هنر انقلاب»رویدادی است که به واسطه تلاش همکارانم در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده و دربرگیرنده ابعاد مختلفی است که فارغ از آنچه در یک هفته انجام می شود، می توان کارهای زیادی انجام داد. فعالیت هایی که خوشبختانه به واسطه طراحی هایی که در این زمینه صورت گرفته هر سال روند رو به پیشرفتی را طی کرده و پتانسیل بالای این مسیر را نشان می دهد.

وی افزود: به اعتقاد من یکی از مهم ترین امتیازاتی که در برگزاری «هفته هنر انقلاب» وجود دارد، مشخص شدن ابعاد مختلف و ارزشمند هنری است که به واسطه خلاقیت و توانایی هنرمندان پیشگام و جوان این عرصه توانسته دربرگیرنده آثار ارزشمندی باشد و نشان دهنده ظرفیت بالای هنر انقلاب اسلامی و جایگاه مهم آن در عرصه فرهنگ و هنر است. همین کلید واژه عنوان دلگرم کننده ای برای هنرمندان انقلاب است که می تواند موجب هم نشینی فرهنگی هنرمندان پیشکسوت این عرصه با جوان ترها شود. هنرمندانی که هرسال از آنها تجلیل می شود و این رویداد می تواند امیدواری های زیادی را به آنها منتقل کند.

سرپرست جدید مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: امروز شاهد حمله همه جانبه امپراتوری رسانه ای در جریان فعالیت های فرهنگی و هنری کشور هستیم که با برنامه ریزی تضعیف هنر انقلاب را نشانه رفته اند اما وقتی رویدادی به نام «هفته هنر انقلاب» در حوزه هنری و تعدادی دیگر از مجموعه های برگزار می شود، نشان دهنده قدرت و برنامه ریزی استراتژیکی است که مایه دلگرمی هنرمندان می شود. نقطه عطفی که نباید جایگاه آن را در پیشرفت هنر انقلاب فراموش کرد.

رمضی گفت: هرچه قدر کارکرد این رویداد بیشتر و مبتنی بر کارشناسی باشد قطعا موجب انگیزه های بیشتری میان هنرمندان انقلاب می شود. البته که بی تردید چنین نگاهی نباید در برگزاری «هفته هنر انقلاب» خلاصه شود. چرا که ما می توانیم با برگزاری رویدادهای پژوهشی و محافل صمیمی که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می شود، کلیدواژه «هنر انقلاب» را فقط معطوف به «هفته هنر انقلاب» نکنیم و تلاش کنیم تا به واسطه این دیدن ها و نشست ها و بودن ها خودمان را دایم به روز رسانی کنیم. شرایطی که خوشبختانه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و همچنان نیز در حال گسترش است.

وی در پایان تاکید: طرح مباحث تئوریک در حوزه هنر انقلاب فارغ از کارهای اجرایی که در این زمینه انجام شده و می شود، امری ضروری و مهم است که می توان آنها را در خارج از «هفته هنر انقلاب» نیز انجام داد. این فعالیت ها در شرایطی که هنر انقلاب در تیررس بدخواهان و حملات رسانه ای متعددی قرار دارد دربرگیرنده اتفاقات خوبی است که غیر از تبیین هرچه بهتر و دقیق تر واژه هنر انقلاب، موجب ایجاد گفت‌وگو میان هنرمندان جوان و پیشکسوت این عرصه می شود. موضوعی که می تواند در به روز رسانی و تعریف اینکه «هنر انقلاب چیست؟» ما را به سرفصل ها و مباحث تحلیلی هدایت کند که قطعا اتفاق خوبی است.

کد خبر 6087197 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • زیر تیغ
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست