Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، سیدجواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در منطقه کاشان اظهار داشت: امید است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان به دوران بحران نرسیم چراکه بحران مجدد شیوع کرونا ممکن است آثار سوء در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به جنگ بی‌سابقه دشمن در علیه نظام مقدس شیوع ویروس کرونا افزود: همسویی و وحدت رویه لازمه شکست دشمن است و باید بدانیم ما یک دشمن مشترک داریم و با موجودیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکل دارد و بر همین اساس لازم است تمامی افراد با سلایق مختلف برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن به کار بگیریم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر همدلی و هماهنگی هر چه بیشتر مسئولان کشوری و منطقه‌ای ابراز داشت: از دولت نیز در این شرایط انتظار داریم مقتدرانه و به صورت ویژه در میدان باشد؛ امروز با توجه به قیمت گوشت قرمز مردم به سمت گوشت سفید متمایل هستند؛ اما امروز قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ نگران کننده است، گفت: از دولت انتظار می‌رود که این موضوع را کنترل کند چراکه امنیت غذایی در این شرایط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است تا در حوزه کشاورزی و دامی خودکفا باشیم در حالی که تا به امروز در تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی به خارج از کشور وابسته بودیم.

ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به مشکلات تامین کود فسفات توسط کشاورزان تصریح کرد: لازم است تا تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی برای دولت در اولویت باشد در حالی که متاسفانه برای نهاده‌های دامی و کشاورزی ارز لازم اختصاص داده نمی‌شود؛ اما برای قهوه، نسکافه، زردچوبه، ادویه جات و از این قبیل مواد در سه ماهه سال جاری 300 میلیون دلار ارز اختصاص داده شده است.

وی ضمن اشاره به تنوع بالای کاری کمیسیون مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌های متعدد تنها صنعتی که رشد اقتصادی آن مثبت بوده صنعت کشاورزی است و با توجه به اشتغال در این زمینه حدود یک سوم اشتغال کشور به این زمینه وابستگی دارد که نشان‌دهنده اهمیت این صنعت است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حل مشکلات انباشته شده در حوزه کشاورزی در منطقه کاشان تاکید کرد: به دلیل بحران آب باید کشت گلخانه‌ای افزایش پیدا کند در حالی که متاسفانه در کشور هنوز کشاورزی به عنوان صنعت شناخته نمی‌شود و بر همین اساس هنوز موضوع بیمه کشاورزان به ساماندهی نرسیده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ضمن اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد