Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از انتقاد شدید آلمان به اعلام رسمی آمریکا برای خروج از سازمان بهداشت جهانی و تصمیم اتریش برای تشدید کنترل‌های مرزی با اسلوونی و مجارستان برای مقابله با شیوع مجدد کرونا خبر می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم بعد از کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی کرونا فرصت مناسبی برای جولان در این اتحادیه یافته و خبرها از شیوع مجدد کرونا در برخی کشورهای اروپایی و بازگشت مجدد محدودیت ها حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه: باید برای موج دوم کرونا آماده باشیم

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا نشان می دهد که "جان کاستکس"، نخست وزیر جدید فرانسه اعلام کرده است که در صورت شیوع مجدد کرونا در این کشور در آینده تنها برخی محدودیت های منطقه ای اعمال خواهد شد و هیچ گونه محدودیت سراسری در کشور برقرار نخواهد شد.

نخست وزیر فرانسه در عین حال اعلام کرد: ما باید برای موج دوم کرونا آماده باشیم؛ اما ما در صورت نیاز دوباره مانند ماه مارس تمام کشور را قرنطینه نمی کنیم چرا که چنین اقدامی عواقب اقتصادی و انسانی گسترده‌ای خواهد اشت.

وی تاکید کرد که محدودیت های جدید در هر صورت به صورت هدفمند و محدود برقرار خواهد شد.

رد لغو  طرح استفاده اجباری از ماسک توسط شهروندان آلمانی

نتایج یک نظرسنجی در آلمان هم نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی لغو قانون استقاده اجباری از ماسک در امور تجاری را رد می کنند؛ حتی اگر در برخی ایالت ها موارد ابتلا کاهش پیدا کرده و فاصله ایمنی رعایت شود.

این نظرسنجی که توسط موسسه یوگو انجام شده است نشان می دهد که 54 درصد شهروندان مخالف چنین طرحی هستند و  تنها 37 درصد از آن حمایت می کنند.

اعتراضات گسترده علیه بازگشت محدودیت‌ها در بلگراد

اعتراض هزاران معترض در برابر پارلمان صربستان علیه بازگشت مجدد محدودیت های کرونایی به خشونت و درگیری بین پلیس و معترضان منجر شد.

بعد از اینکه  تعدادی از معترضان تلاش کردند به سمت ساختمان پارلمان هجوم بیاورند پلیس علیه آن ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

رئیس جمهور صربستان تنها چند ساعت قبل از این اعتراضات در تلویزیون این کشور با توجه به افزایش آمار مبتلایان در این کشور از بازگشت مجدد برخی محدودیت ها در هفته های آینده خبر داده بود.

رئیس جمهور صربستان شرایط در کشورش را جدی اعلام کرده و اعلام کرد که بخصوص پایتخت این کشور در معرض خطر آسیب های حاصل از شیوع مجدد کرونا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه همه بیمارستان های در بلگراد پر شده است اعلام کرد که از روز جمعه تا دوشنبه یک ممنوعیت خروج برای اهالی این شهر اعمال خواهد شد. همچنین از امروز (چهارشنبه) دیدارهای بیش از 5 نفر در این شهر ممنوع خواهد بود.

 بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در کشور صربستان حدود  نفر به کرونا مبتلا شده و 16719 و 330 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

افزایش تولید ماسک در آلمان                     

از ماه سپتامبر هم تولید ماسک در کشور آلمان به صورت چشمگیری افزایش می یابد. وزارت اقتصاد آلمان حدود 60 میلیون یورو را برای تولید کالاهای حفاظتی سرمایه گذاری کرده است.

اعتراض خشونت بار علیه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در بلگرادمیزان آلودگی به کرونا در مسکو 30 درصد کاهش یافته استآسیب اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا رو به افزایش است

منطقه کاتالونیا در اسپانیا بعد از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان عملا می خواهد همه جا و تحت هر شرایطی حتی در فضای آزاد هم استفاده از ماسک را اجباری کند.

در برلین، پایتخت آلمان هم 40 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا دراین شهر آلمان از ماه مارس به 8501 نفر افزایش پیدا کرده است. از روز دوشنبه هم هیچ مورد مرگ کرونایی در این شهر آلمان گزارش نشده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم بر نقش رسانه ها در بحران کرونا تاکید کرد.

جریمه برای مسافران حمل و نقل عمومی بدون ماسک در برلین دو برابر می‌شود

جریمه ها برای مسافران بدون ماسک در اتوبوس ها و متروهای برلین دو برابر می شود. علاوه بر پلیس شرکت حمل و نقل عمومی هم بر رعایت قوانین برای مقابله با شیوع کرونا نظارت می کند.

اولین بازگشت محدودیت‌ها در اتریش

 اولین ایالت اتریش به دلیل شیوع مجدد کرونا و افزایش آمار مبتلایان بار دیگر برخی محدودیت‌های کرونایی از جمله استفاده اجباری از ماسک در اماکن عمومی را اعمال کرده است.

"اوبراسترایش یا اتریش علیا" به عنوان اولین ایالت اتریش به دلیل شیوع مجدد کرونا قاعده استفاده اجباری از ماسک را اعمال کرده است.

مقامات منطقه‌ای اعلام کردند که از روز پنج شنبه باید شهروندان دوباره از پوشش دهان و بینی در اماکن عمومی استفاده کنند. "توماس استلستر"، رئیس این ایالت اتریش در این باره گفته است که شیوع مجدد این بیماری ما را بسیار نگران کرده و ما طبیعتاً دست روی دست نمی گذاریم و نگاه کنیم.

در این ایالت اتریش اخیرا 427 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود 3 هزار نفر در قرنطینه قرار گرفته‌اند. اتریش علیا با حدود 1.5 میلیون سکنه سومین ایالت پر جمعیت اتریش محسوب می شود.

این ایالت اتریش در پی شیوع مجدد کرونا از روز جمعه مدارس و مهد کودک های خود را هم تعطیل کرده است. "توماس استلستر" درباره خطرات بازگشت توریست ها از بالکان غربی هشدار داده است. اتریش قبلا بالاترین سطح هشدارهای سفر برای 6 کشور بالکان غربی را صادر کرده است.

اتریش کنترل‌های مرزی با مجارستان و اسلوونی را تشدید می‌کند

کشور اتریش با توجه به افزایش آمار مبتلایان در کشورهای بلغارستان، رومانی و مولداوی درباره سفر به این کشورها به شهروندان هشدار داده است. وزیر امور خارجه اتریش در این باره هشدار داده است. سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم اعلام کرده که کنترل های مرزی با مجارستان و اسلوونی را تشدید می کند. برای این منظور حدود 1800 پلیس وارد عملیات شده‌اند. صدر اعظم اتریش از شهروندان درخواست کرد که به این کشورها سفر نکنند. وی اعلام کرد، شهروندان بعد از بازگشت از این کشورها باید در یک قرنطینه 14 روزه قرار گرفته و یا تست کرونایشان منفی شود.

آسیب‌های کرونا به شرکت‌های آلمانی فعال در خارج

با توجه به عواقب اقتصادی سخت کرونا بسیاری از شرکت های آلمانی فعال در خارج مجبور شده‌اند جایگاه های شغلی خود را کاهش داده و تعدیل نیرو کنند. بر اساس جدیدترین نظر سنجی 43 درصد شرکت های آلمانی فعال در خارج مجبور به تعدیل نیرو هستند.

بر اساس اطلاعات اتاق صنایع و بازرگانی آلمان بحران کرونا یک چالش بزرگ برای اقتصاد آلمان در خارج است. مقیاس بحران بسیار بالا است و بیش از 8 شرکت از هر 10 شرکت انتظار کاهش میزان فروش خود را دارند.

در دانمارک هم از روز چهارشنبه اجازه تجمعات تا 100 نفر داده می شود. از اواسط ماه مارس تا 8 ژوئن تجمعات عمومی با بیش از 10 شرکت کننده در این کشور ممنوع بوده است. دانمارک هم بعد از کاهش تعداد مبتلایان به کرونا روند کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی را در پیش گرفته است.

انتقاد شدید آلمان از خروج رسمی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام رسمی آمریکا برای خروج از سازمان بهداشت جهانی را به عنوان شکستی سخت ارزیابی کرده و انتقاد شدیدی به آن وارد کرد.

وی در پبامی توئیتری اعلام کرد که پویایی گسترش این بیماری در دنیا نشان می دهد که اقدامات هماهنگ مهم است.  وزیر بهداشت آلمان همچنین گفت: ما نیاز به همکاری بیشتر برای مبارزه با این بحران داریم و نه همکاری کم تر. وی همچنین اعلام کرد که کشورهای اروپایی اصلاحاتی را برای تقویت سازمان بهداشت جهانی در پیش خواهند گرفت.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تعداد مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی همچنان روند صعودی را طی می کند. بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا 299210 نفر به کرونا مبتلا شده و 28392 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال 286349 نفر به کرونا مبتلا شده و 44391 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 241956 نفر به کرونا مبتلا شده و 34899 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 198355 نفر به کرونا مبتلا شده و 9103 نفر هر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 168810 نفر به کرونا مبتلا شده و 29933 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قاره اروپا کرونای جدید ویروس کرونا بیشتر بخوانید... اعتراض خشونت بار علیه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در بلگراد آسیب اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا رو به افزایش است میزان آلودگی به کرونا در مسکو ۳۰ درصد کاهش یافته است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاره اروپا کرونای جدید ویروس کرونا اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده سازمان بهداشت جهانی افزایش آمار مبتلایان محدودیت های کرونایی بازگشت محدودیت ها بر اساس جدیدترین شیوع مجدد کرونا کنترل های مرزی اجباری از ماسک نشان می دهد علیه بازگشت ایالت اتریش ویروس کرونا تا به حال خواهد شد آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که بسیاری از معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در مدارس و بین دانش آموزان شکایت داشته و احساس امنیت نمی‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: نتایج یک بررسی نشان می دهد که تقریبا از بین هر دومعلم آلمانی یک نفر خشونت جسمی یا روانی را در مدرسه خود مشاهده می کند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط بنیاد رابرت بوش در روز چهارشنبه منتشر شد، این میزان به ویژه در مدارس در مکان‌های آسیب‌دیده اجتماعی زیاد است و خطر استرس را برای معلمان افزایش می‌دهد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که بیش از یک سوم معلمان مورد بررسی چندین بار در هفته احساس خستگی عاطفی می کنند. اگر فرصت داده شود بیش از یک چهارم مدرسه را ترک خواهند کرد. معلمان بزرگ‌ترین چالش‌ها را در رفتار دانش‌آموزان و برخورد با کلاس‌های ناهمگون، یعنی دانش‌آموزانی با سوابق مختلف یادگیری، پیشینه‌های فرهنگی و خانوادگی و افزایش نیاز به حمایت می‌بینند.

انجمن فیلولوژی درباره نتایج این بررسی اعلام نگرانی کرده است. سوزان لین کلیتزینگ، رئیس این انجمن، به تاگس‌اشپیگل گفت: این مسئله تعجب آور است که بسیاری از معلمان مجبورند اشکال مختلف خشونت را در زندگی روزمره خود تجربه کنند، اما این یک مشکل برای کل جامعه است، نه فقط یک نفر در برخی مدارس.

لین کلیتزینگ در این باره گفت: سطح فزاینده خشونت در مدارس، کمبود معلم و وضعیت ویران بسیاری از مدارس استرس مضاعفی را برای همه به همراه دارد. در مدارس باید سرمایه‌گذاری شود. مطالعه کنونی سیاستمداران را ترغیب می‌کند تا در نهایت به مسئولیت خود برای تدریس خوب عمل کنند. در اینجا سیستم آموزشی آلمان به سادگی در مقایسه بین‌المللی و همچنین در مقایسه با اقتصاد محلی عقب مانده است. این وضعیت برای آلمان به عنوان یک مکان آموزشی غیرقابل تحمل است.

شرودر، سخنگوی سیاست آموزشی فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در پارلمان آلمان، همچنین بر مسئولیت مشترک والدین با توجه به مطالعه نگران کننده بنیاد رابرت بوش اشاره کرده است. وی در این باره به تاگس اشپیگل گفت: معلمان اغلب به تنهایی قادر به مبارزه با خشونت نیستند. آنها نه برای این کار آموزش دیده‌اند و نه وظیفه آنهاست. ما به تیم‌های چندحرفه‌ای و حمایت روانی خوب برای دانش‌آموزان نیاز داریم، اما معلمان و در نهایت، والدین نباید برای مبارزه با عوامل خشونت از مسئولیت خود رها شوند. یک زندگی روزمره مدرسه بدون خشونت، پیش نیاز بسیاری از فرآیندهای دیگر است.

این نماینده حزب لیبرال دموکرات در پارلمان آلمان گفت: در صورت افزایش خشونت، نیروهای دیگری مانند پلیس، ادارات رفاه اجتماعی و رفاه جوانان باید با مدیریت مدرسه و والدین همکاری کنند. تقویت پیشگیری از خشونت بسیار مهم است، اما همچنین جوانانی که مرتکب خشونت می شوند باید عواقب سریعی را تجربه کنند.

این ارقام که به واسطه این بررسی به دست آمده است بسیار نگران کننده هستند. بر اساس بررسی بنیاد رابرت بوش، که معلمان در سراسر آلمان برای آن مورد بررسی قرار گرفتند، 47 درصد از معلمان مورد بررسی اظهار داشتند که خشونت را در بین دانش آموزان خود مشاهده کرده اند. تنها 57 درصد از معلمان حمایت روانی اجتماعی فعلی در مدرسه خود را کافی ارزیابی می کنند.

بتینا استارک-واتزینگر، وزیر آموزش فدرال آلمان در این باره گفت گفت: این بررسی بار دیگر روشن می‌کند که فشار برای اقدام در آموزش چقدر زیاد است. این واقعیت که تقریباً از هر دو معلم یکی خشونت را مشاهده می کند، باید همه را نگران کند. مدارس باید مکان امنی برای دانش آموزان و معلمان باشد. این یک نیاز اساسی برای یادگیری و آموزش صحیح است.

استارک واتزینگر بیش از هر چیز از ایالت های فدرال درخواست می کند که باید بهتر با کمبود معلم مبارزه کنند: «معلمان ما برای تدریس خوب بسیار مهم هستند. ما باید از آنها بهتر حمایت کنیم و به عنوان یک جامعه قدردانی بیشتری از آنها نشان دهیم.

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلماناقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم