Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها همواره با هنر خیرخواهانه در صدد برقراری امنیت در جامعه هستند بر تقویت نقش میانجی‌گری و صلح و سازش توسط کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و مردم تاکید کرد. تاریخ انتشار: 17:00 - 18 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۹۴۶

خبرگزاری میزان -  سردار مهدی معصوم بیگی در بازدید از رده‌های پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان نقش میانجی‌گری را متناسب با فرهنگ اسلامی و سنت‌های بومی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: این سنت حسنه توسط مردم باید بیش از گذشته احیاء و مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: یکی از فرآیند‌های صلح که منجر به کاهش پرونده‌های کیفری و رفع اختلاف‌ها، نزاع‌ها، کدورت‌ها و مانع وقوع جرم و تکرار آن می‌شود موضوع اصلاح ذات البین است که فرهنگ آن در کشور و در بین مردم رایج و سابقه دیرینه دارد و افکار عمومی مردم نیز از آن حمایت و تبعیت می‌کنند لذا بر تقویت و احیای هر چه بیشتر آن باید اهتمام ورزید.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: به جای تحمیل هنجار‌های کیفری و رسمی و طی پروسه‌های طولانی مدت رسیدگی، بسیاری از موضوعات که امکان صلح و سازش بین طرفین وجود دارد می‌تواند در فرآیند میانجی‌گری حل و فصل شود و این موجب تقویت هم‌گرایی و علقه بین اصحاب دعوی و مانع استمرار آن خواهد شد.

وی با تاکید بر تقویت نقش صلح و سازش توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ادامه داد: در حال حاضر در ۴۵ کلانتری استان خوزستان واحد‌های مشاوره مشغول انجام وظیفه هستند که برابر تدبیر سردار فرمانده ناجا این واحد‌ها کماً و کیفاً تقویت خواهند شد تا ظرفیت مناسب‌تری در اختیار این ماموریت خیر خواهانه و خداپسندانه کلانتری‌ها یعنی صلح و سازش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: پلیس: به احتمال زیاد محدودیت‌ها بر می‌گردد

عالی‌ترین مقام انتظامی پیشگیری ناجا یادآور شد: البته دستگاه‌های متولی و مسئول بایستی برتوانمندسازی جامعه هدف و آگاه‌سازی هرچه بیشتر آن‌ها در راستای افزایش ارتقاء ظرفیت مردم در برخورد با مسائل و فشار‌های عصبی اقدام جدی و گسترده به عمل آورند تا خویشتنداری و تاب آوری آن‌ها در مقابل سختی‌ها و موقعیت‌های مختلف افزایش یابد.

سردار معصوم بیگی نقش بزرگتر‌ها در بین فامیل و خانواده را ظرفیت خوبی در تکمیل فرآیند صلح و سازش دانست و گفت: مسئولان بایستی همواره در صدد باشند نقش و جایگاه بزرگتر‌ها در جمع خانوادگی و اطاعت پذیری سایر اعضای خانواده را تقویت و همواره با یادآوری تبعات مادی و معنوی و بعضاً غیر قابل جبران یک اقدام نسنجیده گام‌های موثری در رونق صلح و سازش بردارند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در پایان خاطرنشان کرد: بایستی با هم افزایی بین کلانتری‌ها، مردم و مسئولان بر رونق بیش از پیش صلح و سازش و میانجی‌گری بیفزاییم. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس کلانتری پلیس پیشگیری پیشگیری ناجا میانجی گری کلانتری ها صلح و سازش پاسگاه ها بر تقویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا در مراسم معارفه رئیس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسوولان دستگاه قضایی مطرح می شود، اجرای سند تحول قضایی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضایی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است. اظهارکرد: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رییس کل جدید دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است اذعان کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت در رسیدگی به مسائل چالشی استان همچون مالباختگان خودرویی، اهل سرعت است و کسی نمی‌تواند مسیر اجرای عدالت را مخدوش کند اما مردم هم باید صبر و حوصله داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسوولان همدلی و همراهی باشد قطعا در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

در پایان مراسم با حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900685

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد