Web Analytics Made Easy - Statcounter

صاحبان مشاغل مختلف در کردستان که از شیوع کرونا آسیب دیده اند پس از اعلام رسمی دولت اقدام به ثبت نام در سامانه کارا کردند اما در ادامه روند با ناهماهنگی بانک ها و دستگاه های اجرایی مواجه شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کُردتودی، همزمان با شیوع کرونا در اسفندماه ۹۸ در کشور شاهد خسارت های بسیاری در حوزه های مختلف اقتصادی بودیم و تعداد زیادی از بنگاه های خدماتی و اقتصادی در کشورمان همچون کشورهای مختلف دنیا با مشکلاتی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولتمردان تدبیر و امید برای کاهش بخشی از مشکلات این بنگاه ها به تدبیر نشستند و اقدام به تعریف ۱۳ رسته حمایتی در قالب سامانه کارا نمودند.

مدیران و اشخاص حقوقی در سطح کشور به منظور بهره مندی از تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا اقدام به ثبت نام در این سامانه نمودند و تاکنون در سطح کشور به گفته مسئولان ارشد کشوری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

متاسفانه با وجود این حجم بالای پرداخت تسهیلات در کشور شاهد اجحاف و آن هم از نوع بومی در قبال کردستانی ها هستیم و به دلیل ناهماهنگی و ضعف مدیریت در استان کردستان بسیاری از بنگاه های آسیب دیده تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده اند.

فرهاد شیری مدیرمسئول هفته نامه به هیز که از بنگاه های آسیب دیده از کرونا در قالب رسته فرهنگی و رسانه ای می باشد در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: پس از اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ما اقدام به ثبت نام در سامانه کارا نمودیم و کارشناسان ارشاد نیز در سریع ترین زمان ممکن اقدام به تایید این بنگاه در سامانه کردند.

وی افزود: پس از طی مرحله تایید از وزارت ارشاد از طریق سامانه به مرحله بررسی و تایید بانک عامل رسیدیم که متاسفانه با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

شیری خاطرنشان کرد: چندین بار نیز به بانک عامل مراجعه کرده ایم و رئیس و کارکنان آن از عدم دسترسی خود به این سامانه خبر داده اند و همچنان پاسخ درستی دریافت نکرده ایم.

جمعی دیگر از بنگاه های رسته فرهنگی و رسانه ای استان کردستان نیز به بانک های عامل ملی, رفاه و انصار مراجعه کرده و با همین پاسخ بی اطلاعی کارکنان بانک ها نسبت به تسهیلات دوران کرونایی مواجه شدند.

خبرنگار کردتودی برای پیگیری این موضوع تماسی تلفنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری کردستان برقرار نمود که روابط عمومی این سازمان به نقل از رئیس این سازمان اعلام کرد که اعتبارات تسهیلات دوران کرونایی به طور مستقیم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور طی تفاهم با وزارتخانه ها در اختیار بانک های عامل قرار گرفته و استان هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.

برای پیگیری بیشتر این مهم پس از تماس های تلفنی متعدد موفق به برقراری ارتباط با مدیرکل تعاون, کار و رفاه اجتماعی استان شدیم که وی اعلام کرد: در استان کردستان تعداد زیادی بنگاه ثبت نام کرده اند و ما چندین جلسه را با مدیران بانک های عامل استان داشته ایم که تسهیلات را پرداخت نمایند.

صلواتی افزود: از مدیران بنگاه های متقاضی انتظار داریم که اگر پس از مراجعه به بانک عامل با عدم همکاری آن ها مواجه شدند به صورت مکتوب با اداره کار مکاتبه نمایند و ما قول بررسی می دهیم.

وی همچنین ادعا کرد که فایل جمع بندی تعداد ثبت نامی ها و میزان تسهیلات پرداختی را در اختیار خبرنگار ما و دیگر رسانه ها قرار می دهد که متاسفانه با گذشت یک هفته هنوز هیچ فایلی در اختیار ما قرار نگرفته است.

هم اکنون که در استان های مختلف کشور شاهد پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا هستیم و به گفته مسئولان ارشد کشوری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است باز هم دود ندانم کاری و ناهماهنگی بین بدنه دولت و بانک های عامل در کردستان به چشمان شهروندان این استان محروم رفته و انگار کردستان استانی رها شده بوده که هیچ کسی در قبال آن احساس مسئولیت نمی کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بنگاه های آسیب دیده از کرونا بانک های عامل ثبت نام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناورب آنا، وهب متقی نیا روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه در مشهد مقدس و در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به شعار سال جاری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سپرده گذاران در بانک کشاورزی ضمن بهره مندی از قابلیت ها و خدمات نوین بانکداری الکترونیک و دیجیتال این بانک در زمینه افتتاح و مدیریت حساب ها، درخواست و دریافت تسهیلات، به بانک کشاورزی این امکان را خواهند داد تا وجوه بیشتری را به سمت زنجیره های تأمین مواد غذایی و در نهایت گسترش و رونق هرچه بیشتر سفره های مردم هدایت کند.

متقی نیا پلتفرم پالیز بانک کشاورزی را بستری مناسب در جهت حمایت موثر از زنجیره های تولید معرفی کرد و افزود: این پلتفرم پس از رونمایی در سال گذشته موفق به دریافت چندین جایزه از مراجع کارشناسی شد و به صورت مداوم در حال افزایش زنجیره های تحت پوشش است تا از این طریق ضمن حذف واسطه ها و کنترل قیمت ها، دسترسی تولیدکنندگان فعال در حوزه صنایع غذایی به منابع مالی مورد نیاز را تا حد قابل توجهی تسهیل کند.

وی مدیریت و کاهش قابل توجه اضافه برداشت از خزانه بانک مرکزی همزمان با افزایش رقم تسهیلات پرداختی در سال گذشته را از دیگر موفقیت های بانک کشاورزی در نتیجه مدیریت صحیح منابع و مصارف دانست و اظهار داشت: طی این مدت نه تنها بخش قابل توجهی از ناترازی بانک کشاورزی برطرف شد، بلکه با تلاش های صورت گرفته رقم تسهیلات پرداختی با 21 همت افزایش نسبت به سال 1401 به حدود 210 همت رسید.

سرپرست بانک کشاورزی تصریح کرد: با هدف رونق تولید بخش کشاورزی و نیز رفع نیازهای ضروری سایر اقشار جامعه طی سال 1403، پرداخت اعتباری معادل 250همت را پیش بینی کرده ایم.

رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی همچنین با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های قانونی به منظور کمک به کشاورزان آسیب دیده در سال گذشته و برنامه ریزی برای افزایش این حمایت ها در سال جاری، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های بانک مرکزی موظفیم به سمت رعایت انضباط مالی و روش های نوین تامین مالی حرکت کنیم.

سرپرست بانک کشاورزی در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از حوادث قهری نیز گفت: بر اساس ظرفیت های قانون بودجه 1403 کل کشور پس از اخذ مجوزهای لازم تعیین تکلیف مطالبات زیر دو میلیارد ریال کشاورزان در دستور کار بانک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده این اعتبارات در چند سال اخیر توسط بانک کشاورزی به واجدین شرایط پرداخت شده است، تصریح کرد: بابت سود پس از سررسید این تسهیلات، نیازمند همکاری موثر سازمان برنامه و بودجه و تسریع در ارائه ضمانتنامه هستیم تا جریان نقدینگی بانک با مشکل مواجه نشود.

وی اظهار داشت: برنامه تامین مالی برای تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور، توسعه مکانیزاسیون، کشت گلخانه ای و حمایت از صنعت دام و طیور بر اساس سیاست های دولت و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی همزمان با تداوم و تقویت برنامه خرید تضمینی گندم از اولویت های امسال بانک کشاورزی است.

متقی نیا با بیان اینکه پرداخت تسهیلات فرزند آوری و ازدواج به عنوان تسهیلات تکلیفی از دیگر برنامه های  بانک کشاورزی در سال جاری است، یادآور شد: امسال نیز با کمک سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات سازمان هدفمند سازی یارانه ها، وجوه خرید تضمینی گندم از کشاورزان در کوتاه ترین زمان ممکن با عاملیت  این بانک پرادخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • تبعیض در اخذ تسهیلات بانکی بین مردم و کارمندان بانک‌/ تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها از خرداد به‌روزرسانی نشده است
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی بانک رفاه به دارندگان کارتخوان
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند