Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۳ تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری بینایی کودکان محسوب می‌شود و اگر این دوره طلایی را دست رود دیگر نمی‌توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می‌شود، جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راضیه حاجیونی درباره این اختلال افزود: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که دید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می‌شود.

او، اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک، افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان را از جمله عوارض تنبلی چشم دانست.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بهزیستی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم را در دستور کار خود قرار داده است تا از این راه به بهبود سلامت بینایی کودکان ۳تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند.

حاجیونی افزود: طرح غربالگری تنبلی چشم در استان بوشهر از ۱۵ تیر در مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت منتخب آغاز شده است و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

او گفت: پیش‌بینی شده حدود هفت هزار کودک ۳تا ۶ سال در این طرح معاینه شوند و برای کودکانی که اختلال بینایی در آن‌ها تشخیص داده شود در زمان مناسب، اقدام‌های درمانی لازم انجام می‌گیرد.

این مقام بهداشتی، با توصیه به جدی گرفتن غربالگری بینایی کودکان، عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ (کرونا) از همه خانواده‌هایی که کودک ۳ تا ۶ سال دارند تقاضا می‌شود که با در دست داشتن شناسنامه، حفظ فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک برای غربالگری تنبلی چشم کودکان خود به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های مشخص‌شده در محل زندگی خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غربالگری بینایی تنبلی چشم اختلال بینایی اختلال تحصیلی تنبلی چشم تا ۶ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6087035

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند