Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:34:48 GMT

لزومی برای تعطیلی هیئت ها محرم وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۳۵۶

لزومی برای تعطیلی هیئت ها محرم وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی در محل دفتر امام جمعه زنجان، گفت: نهادهای دینی و مذهبی، امامان جماعت، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد همکاری خوبی با ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت حفظ سلامت جامعه داشتند و باید این فعالیت‌ها دوباره تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به علت شیب تند بیماری کرونا در تمام مساجد استان نماز برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: بعد از بازگشایی مساجد استقبال چندانی از این مکان‌های مقدس به عمل نیامد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد ولی باید از داشته‌های خود و سرمایه‌های اجتماعی مراقبت کنیم تا مجبور نباشیم تا مردم دوباره پای کار بیایند.

کرمی تاکید کرد: در جلسات برگزار شده در سازمان‌های مختلف بنایی برای تعطیلی محرم وجود ندارد اما برای کنترل تجمعات و نحوه عزاداری مردم باید پروتکل‌های ویژه مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، رئیس کانون مداحان استان زنجان، گفت: با تأسیس این کانون شناخت ظرفیت‌های مداحی و فعالیت مداحان سر و سامان پیدا کرده و مداحانی که در مجالس مختلف، هیئت‌ها، مزارها و جشن‌ها فعالیت می‌کنند، رصد می‌شوند.

بهمن نور محمدی تاکید کرد: به رتبه‌بندی مداحان اشاره کرد و گفت: فعالیت مداحان در مقایسه با ۱۰ سال گذشته پیشرفت زیادی داشتند و آموزش‌های تخصصی به این قشر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت دفاتر خدمات مذهبی به معضلی تبدیل شده است، افزود: صنف آرایشگران به خدمات مذهبی مجوز دادند و اصناف مدعی است که در پنج سال اخیر مجوزی به این دفاتر داده نشده است.

کد خبر 4969640

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف زنجان ماه محرم ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست

غالب بانوان عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند عده اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند که عده قابل توجهی از آنها با اندک تذکری رعایت می‌کنند باز در میان آنها انگشت شمار هستند که مقاومت می‌کنند در برابر قانون.

فراجا در چارچوب‌های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می‌دادند به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می‌کند فرق بگذارند اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

لایحه عفاف و حجاب هنوز به تصویب نهایی و ابلاغ نرسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم