Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت اتریش خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را عامل تضعیف چند جانبه گرایی دانسته و بر لزوم تقویت این نهاد مهم بین‌المللی از طرف اتحادیه اروپا تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های آمریکایی اخیرا گزارش داده‌اند که "دونالد ترامپ"، با ارائه درخواستی رسمی به ریاست سازمان ملل متحد به طور رسمی خروج ایالات متحده آمریکا را از سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، شامگاه سه‌شنبه در نیویورک تأیید کرد که آن نهاد بین‌المللی سند مربوطه را دریافت کرده است.

سخنگوی سازمان ملل اشاره کرد که شرط خروج قطعی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت آن است که این کشور تمام تعهدات مالی خود را پرداخته باشد. او گفت که هم‌اکنون دبیرکل سازمان ملل به همراه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت مشغول بررسی اسناد مربوطه هستند.

سناتور «باب منندز» عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت ترامپ خروج رسمی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را به اطلاع کنگره رسانده است.

دونالد ترامپ در اواخر ماه مه (اوایل خردادماه) اعلام کرده بود که ارتباط کشورش با سازمان بهداشت جهانی را قطع خواهد کرد و سهم آمریکا از بودجه سازمان بهداشت جهانی از این پس پرداخت نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا بارها بدون ارائه هرگونه شواهد و مدارکی مدعی شده است که دولت چین با همکاری سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را برای مدتی پنهان کرده است.

خبر خروج رسمی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی با انتقادهای زیادی از طرف کشورهای مختلف دنیا مواجه شده است.

"رودالف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش هم در واکنش به این تصمیم آمریکا اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی در مسائل مهم پزشکی این دنیا به عنوان یک مرجع جهانی استاندارد مطرح است. وی خواستار تقویت این نهاد بین المللی و نه ضعف آن شده و گفت: چند جانبه گرایی با این اقدام ترامپ تضعیف شده است.

وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست در آینده قدرتمندانه تر در سازمان بهداشت جهانی همکاری کند.

وی افزود: این تصمیم آمریکا مسئولیت اتحادیه اروپا برای عهده داری یک نقش قدرتمندانه تر در سازمان بهداشت جهانی را افزایش می دهد.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم در پیامی توئیتری خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را یک حرکت رو به عقب از همکاری های بین المللی دانست.

بایدن: پوتین، ترامپ را مانند «توله سگ» به این طرف و آن طرف می‌بردمخالفت ترامپ با مقام ارشد بهداشتی آمریکا درباره وضعیت همه‌گیری کروناگمانه‌زنی درباره ابتلای ترامپ به کرونا/ کاخ سفید تکذیب کردفرماندار نیویورک: ترامپ موجب تقویت ویروس کرونا شده است

وی افزود: «تغییرات روند ابتلای جهانی به کرونا حاکی از این است که باید اقدامی هماهنگ اتخاذ شود. ما برای مبارزه با همه‌گیری‌ها نیاز به همکاری‌های بین‌المللی بیش‌تری داریم نه همکاری‌های کمتر».

وزیر بهداشت آلمان در ادامه گفت: «کشورهای اروپایی اصلاحاتی در سازمان جهانی بهداشت را کلید خواهند زد».

از سوی دیگر «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی تلفتی با «ما ژائوشو» همتای چینی خود در واکنش به خروج آمریکا از این نهاد بین‌المللی، بر «اقدامات لازم برای مبارزه با انتشار ویروس جدید کرونا از طریق ایفای نقش محوری در سازمان جهانی بهداشت» تأکید کردند.

کارشناسان بهداشت و درمان عمومی آمریکا و دموکرات‌ها هم تأکید دارند که ترامپ با نادیده گرفتن این مسئله که روند افزایشی شیوع کرونا به یک معضل تبدیل شده، تنها به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا دونالد ترامپ بیشتر بخوانید... بایدن: پوتین، ترامپ را مانند «توله سگ» به این طرف و آن طرف می‌برد مخالفت ترامپ با مقام ارشد بهداشتی آمریکا درباره وضعیت همه‌گیری کرونا ریشه‌های مشکلات شخصیتی ترامپ از زبان برادرزاده‌اش در کتابی افشاگرانه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا دونالد ترامپ اتحادیه اروپا دونالد ترامپ آمریکا از سازمان بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی سازمان جهانی بهداشت خروج آمریکا اتحادیه اروپا وزیر بهداشت سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در متن این بیانیه آمده است :

"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا،در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.

دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

شکل گیری ، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می دهد.گستردگی ، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می شود.جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می کند.

همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاهها ، مراکز علمی و فرهنگی جهان ، فارغ از هر نژاد و مذهبی،از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری،حداقلی ترین مسئولیت انسانهای آزاده و خیراندیش دنیا  در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه ، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تایید مذاکره بایرن با رانگنیک
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران