Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در سیزدهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم و ملی در حوزه‌های مختلف با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید»، ضمن دستور آغاز بهره‌برداری رسمی از ۶ پروژه ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان گفت: باید برای عبور از مشکلات همه دست به دست هم دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اظهارداشت: علیرغم توطئه های تبلیغاتی در فضای مجازی،  به مردم می گویم با وحدت اتحاد، تلاش، همفکری و فعالیت در مسیر تولید، به خوبی می توانیم در برابر دشمن ایستادگی و مشکلات را حل و فصل کنیم.

دکتر روحانی گفت: طبق محاسبات، امسال می توانیم 41 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم که این رقم بیش از نیازهای وارداتی ما است و اگر همه طبق وظیفه عمل کنیم، مشکل ارز حل و قیمت آن متعادل شده و مواد اولیه و کالاهای اساسی به موقع وارد کشور خواهد شد.

رئیس جمهور صادرکنندگان کشور را سربازان و سرداران خط مقدم مبارزه با تروریسم اقتصادی آمریکا دانست و گفت: بخش عمده ای از صادرکنندگان در موعد مقرر ارز خود را بر می گردانند و همین امروز نیز میلیاردها دلار وارد کشور شده است اما متاسفانه افرادی هم هستند که سال گذشته در صادرات کوشا بوده اند اما به موقع ارز خود را که طبق آمار بانک مرکزی حدود 20 میلیارد یورو می شود، باز نگردانده اند.

دکتر روحانی افزود: لذا به ناچار تصمیم های سختی را اتخاذ کردیم و البته هیچ وقت دلمان نمی خواست از طریق اعمال فشار و اقدامات قوه قضاییه، این افراد را مجبور به بازگرداندن ارز کنیم.

رئیس جمهور از همه وزرا، استانداران و فعالان بخش خصوصی در حوزه اقتصاد خواست که بیش از پیش به بالابردن تولید کمک کنند و اظهارداشت: با بالا رفتن تولید، اشتغال بالا می رود و از سوی دیگر وقتی تولید و عرضه مواد تولیدی افزایش یافت، قیمت ها همه به طور طبیعی متعادل خواهد شد و مهمتر اینکه با افزایش تولید می توان صادرات را گسترش دهیم.

دکتر روحانی افتتاح طرحهایی با سرمایه گذاری معادل 5 هزار و 800 میلیارد تومان در یک روز در حوزه صنعت و معدن را بیانگر ناکامی تلاش دشمنان برای پیشبرد سیاستهای ضد ایرانی دانست و گفت: در 12 رشته صنعتی در سه ماهه اول با رشد بسیار خوبی مواجه بودیم و این نشان می دهد مردم سختکوش ایران در شرایط بسیار پیچیده، مسیر تولید را ادامه و هدف جهش تولید را محقق کرده اند.

رئیس جمهور در همین ارتباط با ارائه آماری اظهارداشت: به عنوان نمونه خدمت ملت عزیز ایران عرض می‌کنم که در زمینه پتروشیمی در این سه ماه 7 درصد افزایش تولید داشتیم، در خودروی سواری 8.5 درصد، در تولید وانت 23 درصد، در انواع لاستیک خودرو 31درصد، در شمش آلومینیوم32 درصد، در سیمان 10.5 درصد و در فولاد خام 5.5 درصد افزایش تولید داشتیم.

 وی همچنین به اجرای طرحهای گسترده دولت برای آبادانی استان و بلوچستان به عنوان استان راهبردی کشور اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذاری گسترده ای که در همه حوزه ها انجام شده، شاهد تحولی در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود و امروز با افتتاح فاز یک طرح بافت بلوچ، یک از دستورات  و آرزوهای رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شد و باید با تلاش مضاعف، سیستان و بلوچستان با تکمیل زنجیره نساجی، به یکی از قطب های نساجی کشور نیز تبدیل شود.

دکتر روحانی در این مراسم ضمن دستور بهره‌برداری از طرح‌های تولید نخ پنبه ای صنایع گسترش بافت بلوچ، طرح توسعه تولید انواع قوطی فلزی کنسرو کنارک، فاز اول طرح بازسازی مجتمع انبارهای مکران چابهار، طرح توسعه تولید آهن اسفنجی پاسارگاد، طرح توسعه تولید گندله آهن پاسارگاد و واحد تولید گلوکز و نشاسته شهدینه آران هشت بهشت در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان، با توضیح مسوولان در جریان روند اقدامات و چگونگی راه اندازی و تولیدات این طرح‌ها قرار گرفت.

طرح تولید نخ پنبه ای صنایع گسترش بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر با ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن نخ در سال، طرح توسعه تولید انواع قوطی فلزی کنسرو با ظرفیت تولید سالانه ۸ هزار تن قوطی و فاز اول طرح بازسازی مجتمع انبارهای مکران در چابهار با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ذخیره کالای اساسی سه طرح مهم در استان سیستان و بلوچستان است که با فرمان رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

همچنین با دستور دکتر روحانی طرح توسعه تولید آهن اسفنجی پاسارگاد با ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون تن آهن اسفنجی در سال و طرح توسعه تولید گندله آهن پاسارگاد با ظرفیت تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن  در استان فارس و واحد تولید گلوکز و نشاسته شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز و نشاسته در سال در شاهین شهر و میمه استان اصفهان افتتاح شد.

متن کامل سخنان رئیس جمهور در این مراسم بزودی منتشر می شود...

اخبار مرتبط چزا زبان سفید می شود؟ چه طور درمان می شود؟ نرخ 47 ارز بین بانکی+ جدول/ 17 تیر 99 نرخ 47 ارز بین بانکی+ جدول/ 14 تیر 99 نرخ 47 ارز بین بانکی/ 10 تیر 99 حباب 400 هزار تومانی برای سکه افزایش نرخ ارز ماندگار نیست کسانی که ارز دولتی گرفتند ولی با نرخ ارز آزاد با مردم حساب کردند بورس بر نوسان نرخ ارز چه تاثیری دارد؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا حسن روحانی نرخ ارز سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان طرح توسعه تولید ظرفیت تولید دکتر روحانی رئیس جمهور نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان چقدر کمبود برق داریم؟

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: ما از گذشته بین تولید و مصرف ناترازی داریم و این ناترازی سال به سال به خاطر رشد مصرف ۵ تا ۶ درصد افزایش می‌یابد، هرچند اقداماتی هم در رابطه با تولید انجام شده ولی ناترازی حل نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صالحی، درباره اوضاع ناترازی برق در سال جاری اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل چالشی که اکنون در رابطه با ناترازی برق و گاز با آن مواجهیم به‌عدم سرمایه‌گذاری به‌موقع در این حوزه‌ها برمی‌گردد زیرا تکمیل پروژه‌های نیروگاهی ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد و با توجه به تاخیر در اجرای پروژه‌ها که مهمترین عامل‌عدم سرمایه بوده؛ سال به سال به رقم ناترازی افزوده شده است.

وی افزود: خوشبختانه بخش خصوصی توانایی خوبی در حوزه صنعت نیروگاهی دارد و اکنون ۶۰ درصد نیروگاه‌ها دست بخش خصوصی است، ما از نظر ساخت نیروگاه هم مشکلی نداریم و تولید توربین‌های مورد نیاز هم در داخل کشور در حال انجام است، در حال حاضر دولت گام‌هایی برداشته و در بخش صنعت پروژه ۱۰ هزار مگاواتی تعریف شده؛ که بخشی از این نیروگاه‌ها در سال گذشته وارد مدار تولید شدند و در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم پروژه‌های بزرگی استارت خورده از جمله پروژه ۴۵۰۰ مگاوتی با همکاری و هماهنگی صندوق توسعه ملی که وام مورد نیاز را فاینانس می‌کند که امیدواریم تا پیک امسال وارد مدار شود.

لزوم اصلاح سیاست انرژی

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد انرژی کشور اصلاح شود، بخش خصوصی کشور پتانسیل لازم برای رفع ناترازی موجود را دارد و باید اجازه دهیم بخش خصوصی در این حوزه ورود کند، بر پایه شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده مردم در بخش تولید مشارکت داده شوند و در معادلات اقتصاد انرژی نقش دولت کمرنگ‌تر شود.

وی تاکید کرد: دغدغه ما این است که امسال در بخش صنعت خاموشی‌های مدیریت شده تحمیل نشود، در این رابطه بخش خصوصی می‌تواند از منابع مالی که صنعت در اختیارش می‌گذارد ناترازی را برطرف کند و اگر هرچه زودتر این اقدام صورت گیرد ما نسبت به عقب‌ماندگی در حوزه برق پیشرفت خوبی خواهیم کرد.

صالحی تصریح کرد: ما از گذشته بین تولید و مصرف ناترازی داریم و این ناترازی سال به سال به خاطر رشد مصرف ۵ تا ۶ درصد رشد دارد، هرچند اقداماتی هم در رابطه با تولید انجام می‌شود ولی ناترازی حل نمی‌شود. فقط با کمک بخش خصوصی و مردم امکان عبور از این وضعیت را داریم که امیدواریم امسال گام‌های خوبی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود برق اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی هم مهم است یعنی مصرف هم باید کنترل و واقعی شود بعبارت دیگر حرکت در مسیر صحیح تولید و مصرف منجر به این خواهد شد که تا ۲ سال آینده به طور کلی ناترازی رفع شود.

شرایط رفع ناترازی

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران اظهار داشت: در بخش تولید اقداماتی صورت گرفته و نیروگاه‌هایی وارد مدار شده‌اند، شاید به اندازه پیش‌بینی شده رقم تولید تحقق پیدا نکند اما اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم که بخش زیادی از نیروگاه‌ها در بخش فسیلی و تجدیدپذیر وارد مدار شوند.

آسیب‌های کمبود برق

وی یادآور شد: در هر حال اصل ناترازی باید از بین برود چراکه ناترازی به قدری است که می‌تواند تولید را در بخش صنعت مختل کند، صادرات کم شود، به اشتغال آسیب برساند و درآمدهای کشور را کاهش دهد و همه اینها نیز به صنعت برمی‌گردد، یعنی اگر برق مورد نیاز صنعت تامین نشود آسیب‌ها به بخش‌های دیگر کشور نیز تعمیم پیدا خواهد کرد. بنابراین عدم‌النفع صنعت باید حذف شود و اکنون با اقدامات انجام شده نمی‌توانیم کل ناترازی را از بین ببریم باید برنامه‌های جدی‌تری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • مدیران نگران چه هستند؟