Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از افزایش ۳۷ درصدی مصرف آب همزمان با شیوع کرونا خبر داد و گفت: در هر شست‌وشوی ۲۰ ثانیه‌ای دست ۶ لیتر آب هدر می‌رود که باید با فرهنگ مصرف، میزان مصرف را کنترل کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علیرضا ایمانلو در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی از ابتدای امسال، اظهار داشت: اکنون 65 شهر و 1500 روستا تحت پوشش قرار گرفت که در نتیجه 82 درصد جمعیت تحت پوشش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کل استان به 4 میلیون نفر خدمات می دهیم، افزود: 11 میلیون متر مکعب تولید سالانه آب استان است که در 14 شهر استان با موازنه منفی یا سر به سر مواجهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دغدغه ما رعایت الگوی مصرف است، گفت: در سال های گذشته الگوی مصرف برق و گاز و آب، حالت افراطی به خود گرفته و ادامه این روند شهر و استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

ایمانلو با بیان اینکه از بیش از 80 درصد از آبهای زیر زمینی استفاده می کنیم در حالی که باید بیش از 40 درصد نباشد، ابراز داشت: این حجم از برداشت، منجر به نشست زمین می شود و به دلیل نشست زمین، بارش باران به منابع زیرزمینی نمی رود و آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش یافته و محدود می‌شود.

وی میزان تولید آب بازای هر نفر را 160 لیتر روزانه عنوان کرد و گفت: اکنون به صورت میانگین بین 190 تا 250 لیتر برای هر نفر مصرف می‌شود که باید ضمن تامین نیازها، در کنار آن بتوانیم به سمت مدیریت مصرف برویم.

فراخوان شرکت مهندسی آبفای کشور برای انتصاب 3 مدیرکلکم‌آبی با بدنتان چه می‌کند؟عطش بی‌آبی روستاهای "سربیشه" را فرا گرفت/ ضرب‌الاجل استاندار خراسان‌جنوبی به کجا رسید؟‌آب‌رسانی به روستاهای خراسان‌جنوبی با 40 دستگاه تانکر انجام می‌شودروایت تسنیم از مشکلات آب‌رسانی روستای ده‌آباد نطنز/ روستائیان مجبور به خرید دستگاه‌های مَکِش هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آب مود نیاز تبریز از سه نقطه تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: زرینه‌رود با 55 درصد، چاه ها 34 درصد و سد نهند 10 درصد و قنوات 1 درصد است.

وی با بیان اینکه ما توزیع کننده آب هستیم و متولی اصلی تامین آب، سازمان آب منطقه ای است، گفت: باید انتقال اب ارس به تبریز به سرعت نهایی شود و مشکل تامین آب رفع شود. اما اگر با این روند مصرف پیش برویم، بعد از رسیدن آب ارس به تبریز هم با کمبود مواجه می شویم.

ایمانلو یکی از راهکارهای کاهش و کنترل مصرف مشترکین را نصب کنتورهای هوشمند عنوان کرد و گفت: این روش، روش پرهزینه‌ای است که روش بهتر، جلب مشارکت اجتماعی است.

وی از افزایش شدید 37 درصدی مصرف آب در اوایل شیوع کرونا خبر داد و گفت: اکنون پیک مصرف آب در کرونا کاهش یافته و نسبت به مدت مشابه حدود 20 الی 25 درصدی رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر هر فرد برای شستن دستان خود، 20 ثانیه آب را باز بگذارد، 6 لیتر در هر بار آب هدر می رود که این عدد را در 4 میلیون نفر ضرب کنیم، عدد بسیار بزرگی است و باید روند مصرف کنترل شود.

انتهای پیام/111/ ع

R7887/P/S6,47/CT11 بیشتر بخوانید... ۸۳ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی از آب شرب برخوردارند / مهاجرت معکوس مردم به روستاها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند

آفتاب‌‌نیوز :

«میشائیل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز سه‌شنبه گفت که هنوز ۴۰ ایرلندی همچنان در باریکه غزه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کمک‌های انسانی که وارد باریکه غزه می‌شود کافی نیست».

وزیر خارجه ایرلند اضافه کرد: «۱۰۰ درصد فلسطینیان در غزه با شبح قحطی مواجه هستند».

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه امروز در بیانیه‌ای در خصوص شیوع بیماری‌های گوارشی در غزه هشدار داد و گفت که در سایه بحرانی شدن وضعیت بهداشت و درمان و ادامه «جنایت نسل‌کشی دسته‌جمعی از سوی اشغالگر اسرائیلی» خطر شیوع انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی افزایش یافته است.

از سوی دیگر دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا