Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@21:33:16 GMT

مجلس جای رفتارهای سخیف و غیراخلاقی نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۴۹۸۱

مجلس جای رفتارهای سخیف و غیراخلاقی نیست

اوضاع اقتصادی کشور بیانگر رشد فزاینده‌ی تورم، رشد منفی اقتصادکشور، افزایش بی رویه نقدینگی، رشد بیکاری، افزایش فاصله طبقاتی، بالا رفتن آمار فساد، سرقت، خودکشی، طلاق و تبدیل شدن طبقه متوسط جامعه به یک طبقه گسترده زیر خط فقر و در نتیجه کاهش اعتماد عمومی و افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می باشد.  

طبعا در به وجود آمدن چنین شرایطی عوامل مختلفی همچون تحریم‌های ظالمانه و گسترده، ضعف مدیریت‌ها، افزایش ناکارآمدی‌ها، رانت‌ها و فسادها و فرار سرمایه‌ها از کشور دخیل بوده‌اند که این موضوع خود نیازمند بررسی جداگانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکن آنچه موضوع سخن ماست؛ این است که در این شرایط حساس مجلس یازدهم از میان گزینه‌های تقابل با دولت یا تعامل با آن و قوای دیگر کدام یک را باید برگزیند؟

طبعا مجلس می‌تواند با تقابل با دولت و تکیه صرف بر اهرم‌های قانونی و نظارتی خود همچون اهرم تذکر به وزراء و دولت، طرح سوال یا استیضاح وزرا و رئیس جمهور؛ ماه‌های باقی مانده از عمر دولت را پرتنش کند و با اصرار بر اینکه مقصر اصلی شرایط پیش امده ناکارآمدی‌های دولت بوده و با فشارهای مضاعف بر آن باید ماشین اقتصادی دولت را  از کار انداخت؛ اوضاع کشور را وخیم‌تر، ناامیدی‌های مردم را بیشتر و نارضایتی‌ها را افزون‌تر کند.

نظیر آنچه که در فراخوان وزیر امور خارجه در مجلس شاهد بودیم که متاسفانه با برخوردها و شعارهای سخیف و غیر اخلاقی؛ صحنه‌های زشتی را در پیش چشم مردم به نمایش گذاشتند که این‌گونه رفتارها زیبنده مجلس نظام جمهوری اسلامی نبود و شائبه کلید زدن رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آینده در اذهان متبادل می شود.

یکی از شاخصه‌های مهم اصول‌گرایی، ولایت‌مداری و حرکت در راستای دیدگاه‌های رهبری؛ پرهیز از تندروی‌های غیراخلاقی، تقابل و تضاد با دولت؛ بوده است. حال مجلسی که تمام و کمال برچسب اصول‌گرایی به خود گرفته است؛ تصویری نازیبا از این جریان را عرضه کرد.

حال تنها راه باقی‌مانده فراروی مجلس جهت کاهش آلام مردم، کنترل اوضاع و ایجاد امید در میان توده های مردم، تعامل سازنده با حفظ اقتدار و جایگاه پارلمان، ارائه راه کارها و طرح‌های کوتاه مدت و مشترک میان دولت و مجلس در شرایط کنونی است. 

* عضو حزب موتلفه اسلامی

۲۷۲۱۵

کد خبر 1407634

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم دولت دوازدهم اصولگرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می‌رسد مردم با توجه به اینکه در دور قبل به لیست‌ها توجه چندانی نداشتند و کاندیدای‌های خود را فارق از فهرست‌ها انتخابات کردند، در مرحله دوم به دلیل اینکه فرصت کمتری برای بررسی و شناسایی وجود دارد، گرایش و توجه بیشتری به لیست‌ها داشته باشند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آرایس سیاسی فهرست‌ها در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به طور طبیعی و طبق تجربیات گذشته میزان مشارکت در دور دوم انتخابات کمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۴۵ نماینده باقی مانده منتخب در این مرحله از انتخابات، می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت مجلس داشته باشند، اذعان کرد: در این میان به طور ویژه نمایندگان تهران نقش موثرتری خواهند داشت و امیدواریم مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی از تأثیر مجلس در سفره، معیشت و شرایط اقتصادی آگاهی داشته باشند و با مشارکت خوب خود مجلسی قوی را تشکیل دهند که هم به مشکلات و مسائل اجتماعی و هم به مسائل اقتصادی مردم نظر مطلوب‌تری داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در مجموع میزان مشارکت به حد دوره اول نخواهد رسید اما در حد قابل قبولی خواهد بود که بتواند مجلس را کامل کند و برآیند فراگیر برای تأثیرگذاری بر نظام قانونگذاری کشور باشد.

وی در ادامه به فهرست‌های ارائه شده اشاره کرد و افزود: عمده نامزدهای باقی مانده مربوط به سه ائتلاف شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا هستند و در این بین حزب موتلفه اسلامی هم به صورت مستقل فهرست انتخاباتی ارائه می‌دهد که البته مشترکاتی با شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا دارد.

ترقی ادامه داد: در مجموع به نظر می‌رسد مردم با توجه به اینکه در دور قبل به لیست‌ها توجه چندانی نداشتند اما احتمالاً در مرحله دوم به دلیل اینکه فرصت کمتری برای بررسی و شناسایی وجود دارد، گرایش به لیست‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به نظر می‌رسد رقابت در این مرحله بیشتر در درون جریان اصولگرایی و انقلابی صورت گیرد؛ هر چند نتیجه انتخابات این مرحله هر چه که باشد غالب نمایندگان از طیف جریانات اصولگرایی در مجلس خواهند بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اختلاف سلایق جریان‌های اصولگرایی یادآور شد: منشأ بخشی از اختلافات روش اولویت بندی مسائل در مدیریت مجلس است که شاهد بودیم؛ اگر بتوانیم چنین مواردی را به حداقل برسانیم و اولین‌های مقام معظم رهبری را ملاک بررسی‌های مجلس قرار دهیم، اختلاف نظرها به طور طبیعی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت و پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی موجب می‌شود زمینه وحدت و انسجام در مجلس افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله پس از ورود نمایندگان جدید به مجلس، انتخاب هیئت رئیسه است که اگر از آن عبور کنیم وحدت و انسجام به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 750582

دیگر خبرها

  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی