Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:03:50 GMT

راه‌اندازی 39 مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۶۲۵۱

راه‌اندازی 39 مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از راه‌اندازی 39 مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی خبر داد.

زهرا امینی امروز پنجشنبه 19 تیرماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: 39 مرکز مثبت زندگی در استان مدایر شده که در این مراکز ۲۲ خدمت در سطح اولیه در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به آحاد جامعه با اولویت کیفیت، ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالیت ها تنها ویژه مددجویان نبوده و به تمامی آحاد جامعه ارائه می‌شود.

 وی افزود: در این خصوص ماهانه 10 میلیون ریال یارانه به این مراکز اختصاص پیدا می‌کند، در این مراکز چهار نیروی تخصصی و یک نیروی اصلی ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح استان، یکی از وظایف اصلی بهزیستی حمایت های معیشتی و توزیع اقلام بهداشتی بین خانواده‌های تحت پوشش بوده که در این خصوص منابعی نیز به استان‌ها اختصاص پبدا کرد.

امینی اضافه کرد: با توجه به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته، هیچ یک از مددجویان بهزیستی به ویروس کرونا مبتلا نشدند که البته در این راستا از سوی خیران نیز کمک‌هایی صورت گرفته است.

وی در خصوص اشتغالزایی به عنوان یکی از راه‌های توانمندسازی گفت: سال گذشته از 33 میلیارد تومان اعتبار جهت اشتغالزایی در استان، 27 میلیارد تومان تخصیص یافت و 660 نفر موفق به دریافت تسهیلات بند ب تبصره 16 شدند. میزان جذب اعتبارات 98 درصد بوده که دو درصد باقی مانده به دلیل عدم همکاری بانک‌ها جذب نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: بهزیستی استان مرکزی در نظامنامه رضایتی سازمان، رتبه عالی را کسب کرده است.

امینی بیان کرد: از ابتدای نهضت مسکن تاکنون در استان مرکزی 2268 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شده که 22 واحد نیز در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص کودکان کار بیان کرد: از مجموع 180 کودک کار در سطح استان مرکزی، حدود120 نفر از اتباع خارجی هستند.

به گزارش ایسنا، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز بیان کرد: میزان کودک همسری در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها آمار بالایی نیست و بیشترین فراوانی این مورد در شهرستان‌های کمیجان و خنداب بوده است.

اعظم علی مددی افزود: در شش ماهه دوم سال گذشته بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی در خصوص همسرآزاری و کودک آزاری صورت گرفته که بیشترین فراوانی آن با 22 مورد تماس مربوط به شهرستان محلات بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی استان مرکزی بهزیستی استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

جواد نژادی گفت: مرکز معاینه فنی در شهرستان کهنوج با مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی از مرکز معاینه فنی جیرفت به عنوان تنها مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در جنوب کرمان نام برد و افزود: با هدف دسترسی راحت تر مالکان و رانندگان دستگاه های سنگین حمل و نقل بار و مسافر در شهرستان های جنوب استان کرمان، ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست، مرکز معاینه فنی شهرستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج از ظرفیت پذیرش ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه سنگین از سوی این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: در این مراکز، علاوه بر بازدیدهای ظاهری، شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است