Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندار همدان از اختصاص ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی به دستگاههای اجرایی برای تکمیل و اجرای ۲۵۶ طرح در سطح شهرستان همدان خبر داد.

حسین افشاری شامگاه پنجشنبه ۱۹ تیرماه در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان، گفت: ۱۴۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۲۶۸ طرح در اعتبارات سال جاری برای تکمیل و اجرای طرحها و پروژه های سطح شهرستان از پنج محل پیش بینی و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این مبلغ ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارات ابلاغ شده از منابع استانی است که شامل ۲۷ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان اعتبار تملک داریی ها،۱.۵ میلیارد تومان از محل سه درصد نفت و گاز و ۳۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان اعتبار متوازن است.

افشاری با بیان اینکه الزامات قانونی بودجه در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: رویکرد ما در توزیع اعتبارات اولویت دادن به طرحهای مردم محور بوده است که از پیشرفت فیزیکی بیشتری برخوردار بوده تا سریعتر به بهره برداری برسد.

وی افزود: از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده نیز حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که ۱۲ میلیارد و ۹۰۸ میلیون تومان مربوط به ورزشهای همگانی و یک میلیارد و ۷۶ میلیون تومان مربوط به ورزش دانش آموزی است.

فرماندار همدان اظهارکرد: در جابه جایی اعتبارات بین فصول تعیین شده محدودیت قانونی داریم و مدیران باید پیگیر تخصیص اعتبارات و اجرای سریعتر پروژهای مربوطه باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق تعهد اشتغال در شهرستان همدان طی سه ماهه سال جاری ۱۱۳ درصد بوده است، مطرح کرد: میزان تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری ۱۵۷۴ مورد پیش بینی شده که در سه ماهه نخست امسال برای ۱۷۷۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

افشاری با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۵۰ نفر بیمه شده اجباری جدید هستند، ادامه داد: در این راستا دستگاههای اجرایی زمینه اشتغالزایی را برای ورود و فعالیت بخش خصوصی فراهم کرده اند و در شهرستان همدان ایجاد مشاغل پایدار را هدفگذاری کردیم.

وی بیان کرد: ۴۳ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی مرکز استان تحصیل می کنند که در کنار هیئتهای علمی و اساتید دانشگاه یک ظرفیت قابل توجه در همدان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حدود ۵۰ پروژه ملی در همدان داریم که باید کمک کنیم و مدیران ذیربط دستگاههای اجرایی پیگیر باشند تا به سرانجام برسد.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم باید هدف همه مدیران باشد،افزود: همه ما مسئولیت سنگینی برعهده داریم که اگر در دوران مسئولیت عادی کار کنیم گناهکاریم.
 

وی با اشاره به اینکه راه آهن همدان- ملایر و همدان- سنندج باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد، یادآور شد: راههای اصلی همدان به استانهای مجاور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و محور همدان به استان مرکزی از طریق قهاوند نیز در حال اجراست که مسیر همدان را به قم کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه ارتقاء چند راه فرعی از جمله محورهای سیاه کمر به راهجرد و محورهای گردشگری امامزاده محسن(ع)، سد اکباتان و ابرو در حال پیگیری و انجام است، افزود: مطالعات قطار شهری همدان نیز بسرعت در حال انجام است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حاجی بابایی با بیان اینکه امروز همدان یک انقلاب فناوری در حال شکل گیری است، اظهار کرد: با فعالیت دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری و منطقه مبتنی بر فناوریهای برتر شاهد پیشرفت قابل توجه شرکتهای دانش بنیان و فراهم بودن زمینه کار برای جوانان نخبه هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری پتروشیمی هکمتانه در مهرماه سالجاری خبرداد و اضافه کرد: همزمان دو موزه در حال ساخت داریم که با جذب اعتبارات ملی باید این موزه ها هم هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در همدان را فرصتی کم نظیر برای استان دانست و گفت:  گاوداری ۶۰۰۰ رأسی نیز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی شستا در همدان در حال تاسیس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میلیون تومان اعتبار شهرستان همدان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار