Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@01:35:11 GMT

طرح "اقدام ملی مسکن" به مردم و اقتصاد ضرر می‌رساند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۶۶۸

طرح 'اقدام ملی مسکن' به مردم و اقتصاد ضرر می‌رساند

آفتاب‌‌نیوز :

شنیده‌ها حاکی از آن است برخی نمایندگان مجلس یازدهم، در حال تهیه طرحی تحت عنوان «طرح اقدام ملی مسکن» هستند که بر اساس آن مقررات تهیه، ساخت و نیز ودیعه اجاره عمدتاً از محل خطوط اعتباری بانک مرکزی و افزایش پایه پولی تأمین مالی شود.

در این زمینه حیدر مستخدمین حسینی درباره تاثیرات این طرح بر زندگی مردم و اقتصاد کشور اینگونه توضیح می‌دهد که اگر چنین طرح‌هایی مورد بررسی کارشناسانه قرار نگیرند، می‌توانند آثار تخریبی بر اقتصاد با افزایش پایه پولی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالیکه اکنون باید دولت و مجلس با همکاری یکدیگر نقدینگی را کنترل کرده و آن را به سمت تولید به خصوص ساخت مسکن هدایت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه از این طرح نمی‌توان به نیازهای مردم و اقتصاد پاسخ داد، گفت: از آنجا محل تامین مالی این طرح که منابع بانک مرکزی است، منجر به افزایش پایه پولی و تورم می‌شود مردم هم از آن متضرر و باید با افزایش قیمت محصولات و گرانی دست‌و پنجه نرم کنند.

به گفته این تحلیلگر اقتصادی دراین شرایط مجلس باید برای کنترل نقدینگی کمک حال دولت باشد و با هدایت آن به سمت تولید مسکن و ساخت‌وساز، زمینه‌ای را فراهم کند تا تولید مسکن مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد. مجلس باید در این شرایط اقتصادی اصلاح ساختار بودجه را مدنظر قرار دهد نه به فکر اینگونه طرح‌ها باشد که تنها در حرف خوشایند است و در عمل اجرا نمی‌شود.

معاون وزیر اسبق اقتصاد افزود: اگر از سرمایه‌گذاران تولید به‌خصوص بخش ساختمان حمایت شود، آن زمان بر اثر این حمایت، تولید و اشتغال افزایش پیدا می‌کند. همچنین، از محصولات واحدهای صنعتی بهره‌گیری می‌شود، به‌گونه‌ای این واحدها به حرکت درمی‌آیند و در نهایت، با کنترل نقدینگی و تورم کمک حال مردم می‌شود.

مستخدمین حسینی ادامه داد: اینگونه طرح‌ها چون بار هزینه‌ای برای دولت دارند، شورای نگهبان هم این طرح را رد می‌کند بنابراین، با این طرح وقت مجلس گرفته می‌شود.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد که بهتر است تا از ابتدا جلوی طرح‌هایی که موجب افزایش پایه پولی می‌شود، گرفته شود تا نه وقت مجلس گرفته شود و نه پایه پولی افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن افزایش پایه پولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد آلمان شگفتی آفرید

یک نظرسنجی نشان داد که بخش خصوصی آلمان در ماه آوریل به طور غیرمنتظره‌ای به رشد بازگشت که ناشی از افزایش قابل‌توجه فعالیت در بخش خدمات این کشور بود.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید ترکیبی آلمانی که توسط S&P Global گردآوری شده است، در این ماه از ۴۷.۷ در ماه مارس به ۵۰.۵ افزایش یافت. این بالاتر از پیش‌بینی نظرسنجی رویترز از ۴۸.۵ و اولین قرائت بالای ۵۰ بود که نشان‌دهنده رشد در ۱۰ ماه آینده است. شاخص مدیران خرید ترکیبی، بخش‌های خدمات و تولیدی را که مجموعاً بیش از دو سوم اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهند، ردیابی می‌کند.

کارشناسان اظهار کردند که با توجه به آمار شاخص مدیران خرید، تخمین می‌زنیم که تولید ناخالص داخلی ممکن است پس از رشد تخمینی ۰.۱ درصدی در سه ماهه اول، در سه ماهه دوم ۰.۲ درصد افزایش یابد.

سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ گفت شاخص بخش خدمات در این ماه از ۵۰.۱ در ماه مارس به ۵۳.۳ رسید که بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته و بالاتر از پیش بینی ۵۰.۵ بود. د لا روبیا گفت بخش خدمات ممکن است به عنوان یک کاتالیزور برای اقتصاد کلی عمل کند.

این نظرسنجی نشان داد اگرچه تولید همچنان در انقباض باقی مانده است، اما میزان کاهش تولید کارخانه نزولی شده و اعتماد تولیدکنندگان کالا به بالاترین حد خود در یک سال گذشته رسیده است. شاخص مدیران خرید تولیدی از ۴۱.۹ در ماه قبل به ۴۲.۲ افزایش یافت، اگرچه این شاخص کمتر از پیش بینی ۴۲.۸ در نظرسنجی رویترز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت