Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلع و قمع درختان چندین ساله در نقاط مختلف استان گلستان تراژدی نامیونی است که سرفصل دیگر آن در خیابان‌های شهرستان بندرگز این بار به بهانه تعریض خیابان ورق خورد و مسوولان این شهر به خاطر ترس از برگشت اعتبارات، نفس سبزقامتان را بریدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تیغ تیز شهرداری بندرگز این بار به بهانه تعریض خیابان، نفس سبزقامتانی را برید تا دل‌های مردم این شهرستان در انجام این اقدام ناشایست جریحه‌دار شود، درختانی که سایه مهرشان را در گستره شهر به امانت گذاشتند در سایه بی‌مهری و بی‌تدبیری مسوولان قلع و قمع شدند، تا اعتبارات و بودجه تعریض خیابان‌های شهر برگشت داده نشود، ماجرایی که با ارائه راهکارهای کارشناسی و جابه‌جایی درختان قابل انجام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم شهرستان بندرگز که از این اتفاق دل‌آزرده شدند واکنش‌های متفاوتی به اقدام شهرداری نشان دادند، از پیرمرد 80 ساله تا جوان 30 ساله از اینکه برای اجرای یک پروژه دست به قتل درختان زده شد ابراز نارضایتی کردند و اینکه زیبایی شهر با قربانی درخت به مخاطره افتاد، درختانی که چندین دهه قدمت دارند به بهای اجرای یک پروژه زیرپا قرار گرفتند.

برخی از مردم نیز اعتقاد داشتند که تعریض خیابان کار خوبی از سوی مسوولان بود، گذرگاه‌های بندرگز به دلیل تنگی خیابان باعث ایجاد ترافیک شده بودند اما قطع درختان کار اشتباهی بود که از سوی مسوولان رقم خورد.

*عاملان قطع درختان باید پاسخگو باشند

عضو شورای اسلامی شهر بندرگز در واکنش به قطع درختان برای تعریض خیابان‌های این شهرستان گفت: بنده اصلا در جریان قطع درختان نبودم و قطع درختان اصلا جزو مصوبات نبوده و بدون مجوز این کار صورت گرفته است، باید پیگیری‌ها و بررسی لازم در این زمینه صورت بگیرد.

شیوا امامی با اشاره به اینکه قطع درخت مجازات دارد، تصریح کرد: هر کسی که بدون مجوز مبادرت به قطع درختان کرده است باید پاسخگو باشد.

*قطع درختان جزو مصوبه شورای بندرگز نبود

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی این شهرستان در این خصوص گفت: طرح تعریض خیابان در شورا مصوب شده است و کمیته انطباق آن را تائید کردند

کلثوم امیری در پاسخ به این سوال که آیا قطع درختان برای اجرای پروژه مصوب شده بود، افزود: خیر، اما برای اجرای پروژه تعریض خیابان باید درختانی که مانع شده بودند قطع می‌شدند.

*گلایه فرماندار بندرگز از قطع درختان

فرماندار بندرگز نیز در واکنش به این اتفاق گفت: برنامه‌ای که از قبل برای آن تدبیر شده بود شاید اسفندماه در فصل درختکاری تدبیری برای درختانی که اینجا قطع شده بتوان کرد.

حسین احمدی ابراز کرد: بنده خودم گله دارم و از این وضعیت ناراحت هستم با شهردار تماس گرفتم و اعلام کردم قطع درختان را سریعا جلوگیری کنند و آنرا ادامه ندهند.

*مدیریت شهری را می‌دانم/ اولویت ما نجات مردم از ترافیک است

شهردار بندرگز گفت: این پروژه باید در 31 شهریور به اتمام برسد و اعتبار آن جذب شود و اگر اعتبار این پروژه جذب نشود این اعتبارات از شهر بندرگز برگشت خواهد خورد.

جعفر رضایی با اشاره به اینکه قطع درخت کلا برای همه شهرداری‌ها دارای حساسیت است، افزود: ما شهردار هستیم و مدیریت شهری را می‌دانیم نباید این اتفاقات به این سادگی بیفتد ولی اولویت ما نجات مردم از ترافیک است

وی انتقال درختان با این ظرفیت را در حال حاضر اقدامی غیرممکن عنوان کرد.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین شریعتمداری استان گلستان قطع درختان نفس تراژدی بندرگز ترس برگشت اعتبارات تعریض خیابان جعفر رضایی شهردار بندرگز احمدی فرماندار بندرگز کلثوم امیری عضو شورای شهر تعریض خیابان قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان

آیین بهره‌برداری از پروژه تحکیم بستر، ایمن‌سازی، تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در آئین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آن چنان ارقام بالایی ندارد، اما واقعیت این است که یک معضل بزرگ ترافیکی رفع شد.

وی ادامه داد: این گلوگاه ضمن ناایمن بودن باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد بنابراین اجرای این مهم یک کار اثرگذار است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه آزادگان به طول ۱۲ کیلومتر و باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید دو کیلومتر طول دارد که با اجرای این پروژه‌ها ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته وجود داشت حل شد، خاطرنشان کرد: این سه پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز تاکید کرد: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه‌ها است اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، اضافه کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماهه نخست امسال تکمیل فاز دوم فتح- باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه این تقاطع تأثیر فوق‌العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت، تصریح کرد: پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دو گاز است که سال‌ها متوقف مانده بود، فاز نخست پروژه تا پایان امسال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه ۲۱ تهران با اشاره به اینکه این نقطه یکی از نقاطی بود که به دلایل مختلف از جمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد، تاکید کرد: درخواست پلیس حل و فصل و ایمنی این نقطه بود که اهمیت اجرای پروژه را دوچندان کرد.

وی با بیان اینکه نیمه تمام ماندن این پروژه باعث نارضایتی مردم شده بود، اضافه کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد.

شهردار منطقه ۲۱ تهران معارض اصلی این پروژه را مسائل ترافیکی دانست و افزود: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه شهرداری منطقه ۲۱ قرار دارد.

به گزارش ایمنا؛ امروز- هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- آئین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

کد خبر 748367

دیگر خبرها

  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • عملیات تعریض محور آتشگاه
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • تراژدی بنزما: غیبت‌های پرتعداد، حضورهای متوسط!‏
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است