Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-05@19:49:30 GMT

چرا ماسک گران و کمیاب شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۳۸۵۹

صراط:

بهرام شهریاری در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص دلایل اختلال در توزیع و تولید ماسک در کشور که مردم را با مشکلاتی در تأمین و خرید ماسک روبه رو ساخته است، اظهار داشت: در اوایل شیوع بیماری کرونا در کشور واحدهای تولیدی پوشاک در کنار سایر بخش ها وارد عرصه شده و با چند شیفت فعالیت اقدام به تولید ماسک کردند، در آن مقطع تولید ماسک به حدی رسید که نیاز بازار تأمین و حتی درخواستهای متعددی بر صادارت آن مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان اینکه بعد از اتمام تعطیلات واحدهای تولیدی باید نیاز سایر صنایع را هم تأمین می کردند، افزود: به عنوان نمونه تعدادی از واحدهایی که تمام تمرکز خود را بر تولید ماسک قرار داده بودند باید نیاز صنایع پوشک را هم تولید می کردند به همین منظور ماهانه 12 روز از تولید خود را به ماسک و البسه بیمارستانی و 18 روز از فعالیت خود را صرف نیاز صنایع دیگر کرده اند.

نائب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی ایران در رابطه با دلایل کمبود عرضه ماسک در بازار گفت: در حال حاضر تولید جوابگوی نیاز بازار است اما مهم اینجاست که با ممنوعیت صادرات ماسک عده ای سودجود مواد اولیه و ماسک های تولیدی را قاچاق و با چندین برابر قیمت در سایر کشورها از جمله عراق و ترکیه به فروش می رسانند. 

شهریاری تصریح کرد: تولیدکنندگان ماسک را با قیمت حدود 1500 تومان تولید می کنند اما عدم نظارت ها بر توزیع نهایی کالا عاملی شده تا  ماسک گران تر در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ماسک گران توزیع و تولید ماسک صراط تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج