Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:27:55 GMT

عفت در خانواده‌های امروز رو به ضعف است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۴۳۴۸

عفت در خانواده‌های امروز رو به ضعف است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نوزدهمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در کشور، مطالبی را در مورد معنای عفاف و حجاب، تفاوت عفاف با حجاب، لزوم حفظ آن برای مردان و زنان مسلمان، اهمیت آن در اسلام و نقش حفظ عفت در سلامت جامعه بیان کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به روز عفاف و حجاب، گفت: ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴، مسجد گوهرشاد، قتل‌گاه صدها، بلکه هزاران انسان بی‌گناه شد؛ افرادی که به‌خاطر حمایت از نوامیس خودشان و از حجاب زنان به عرصه آمدند و این جریان بیان‌گر حمیت و غیرت مردان در حفظ حجاب نوامیسشان در فرهنگ دین، فرهنگ شیعه و ارادتمندان به ساحت ولایت اهل‌بیت (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و افزود: عفت تنها حجاب نیست، بلکه حجاب مصداق عفت است. عفت در مردان و زنان، حفاظت درونی در مقابل فساد و انحراف است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، حجاب را مانع تبدیل‌شدن زن به ابزار بی‌عفتی دیگران دانست و بیان کرد: امروز در زندگانی‌های داخلی و خانوادگی خودمان حتی در خانواده‌های متدین، غیر از مشکل حجاب، مشکل عفاف نیز داریم؛ معمولاً خواهران ما در خانواده‌های متدین حجاب ظاهری و دینی‌شان محفوظ است، اما در ارتباطات داخلی خانوادگی و فامیلی، عفت رو به ضعف رفته؛ این در حالی است که در زمان‌های قدیم، عفت در خانواده‌های متدین بسیار کامل بود.

امام جمعه مشهد گفت: اما در حال حاضر، یک دختر عمو با پسر عمویش برخوردی دارد همانند برخورد خواهر با برادر و این درست نیست، عزیزانی که در رأس خانواده هستند، از نفوذ خودشان استفاده کنند و مسئله عفت را در کانون خانواده‌های متدین به‌عنوان یک اصل مد نظر قرار بدهند.

وی با بیان اینکه در غیر از چادر نیز می‌توان حجاب واجب را رعایت کرد، چادر را پوشش زنان ایرانی پیش از اسلام عنوان کرد و گفت: زنان ایرانی چادرهای مخصوص سفیدرنگی سر خودشان می‌کردند، کلاه‌هایی می‌گذاشتند و چادر را از بالای کلاه بر بدن خودشان کاملاً شامل می‌کردند که این کلاه‌ها مانع از آن می‌شدند که قد خانم ارزیابی بشود که بلند است یا کوتاه؛ این پوشش زنان ایرانی قبل از اسلام در زمان ساسانیان بود و به فرهنگ اسلام منتقل شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با ذکر روایتی در خصوص پوشش زنان انصار، چادر را توصیه شده قرآن دانست و بیان کرد: در مواقعی که بلایی نازل می‌شود، مثل الان که ویروس منحوس کرونا آمده، هر عملی را انجام بدهیم که مورد رضایت خدا باشد، مشمول رحمت خدا قرار می‌گیریم و بلا از ما دفع می‌شود، اما اگر بیاییم عملی را انجام بدهیم که موجب غضب و خشم خدا است، خدا رحم نمی‌کند.

وی بی‌حجابی را دهن‌کجی به پیغمبر (ص)، اسلام و خدا عنوان کرد و ادامه داد: وقتی بنا شد در جامعه‌ای به خدا دهن‌کجی شود، طبیعی است که خدا به این جامعه رحم نمی‌کند و عذاب بیشتر نازل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نمی‌گوییم این ویروس عذاب خدا بر مردم است؛ خدا ما را در دنیا عذاب نمی‌کند، چون می‌فرماید «ای پیغمبر ما افراد را عذاب نمی‌کنیم در حالی‌که تو در بین آنان باشی»، ما را نیز خدا عذاب نمی‌کند چون وجود اقدس مولا امام زمان (عج) در بین ما است، اما زمانی این بلا از ما دفع می‌شود که ما وسیله ترحم پروردگار را فراهم کنیم نه وسیله غضب خدا.

کد خبر 4970454

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی خطبه های نماز جمعه مشهد ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام ستاد مقابله با کرونا شهرکرد بیرجند استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه خانواده های متدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی