Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:22:30 GMT

اشیای مکشوفه در اتریش به نماینده ایران تحویل داده شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۵۲۲۶

اشیای مکشوفه در اتریش به نماینده ایران تحویل داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، عصر جمعه ۲۰ خرداد ۹۹ با اشاره به تحویل تعدادی از اشیای تاریخی به نماینده ایران در یک معاضدت قضائی در کشور اتریش، گفت: این اشیا باید به تهران منتقل شود و بررسی درباره اصالت آن‌ها در تهران انجام می‌شود.

او درباره این اشیا گفت: این اشیا توسط افراد سودجو به‌طور غیرقانونی به خارج از ایران و به کشور اتریش قاچاق شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اینترپل اتریش از ما برای شناسایی این اشیا دعوت به عمل آورد و مقرر شد که یکی از همکاران ما برای شناسایی اشیا به وین برود اما در همین حال و از آنجایی که موضوع از سوی اداره‌کل امور بین‌الملل قوه قضائیه نیز پیگیری می‌شد، با همکاری اداره آگاهی فردی در تهران در این خصوص دستگیر شد و به قاچاق این اشیا به اتریش اعتراف کرد.

طالبیان افزود: با اعتراف این فرد، مقرر شد با همکاری وزارت امور خارجه، پلیس اینترپل و اداره‌کل امور بین‌الملل قوه قضائیه، اشیای تاریخی کشف‌شده در اتریش به تهران منتقل شوند؛ که از این‌رو اظهار نظر دقیق درباره اصالت این اشیا و قدمت تاریخی آن‌ها منوط به بررسی دقیق آن‌ها در تهران است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور اضافه کرد: چگونگی بازگشت این اشیا به تهران را با مشورت با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز مدیران عالی وزارت امور خارجه مشخص خواهیم کرد و بعد از بازگشت اشیا به تهران و بررسی دقیق آن‌ها، درباره اصالت این اشیا و قدمت تاریخی آن‌ها اظهار نظر قطعی خواهیم کرد.

کد خبر 4970497 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتریش آثار تاریخی ادبیات کودک و نوجوان ترجمه بازار نشر کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا رایزنی فرهنگی ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردشگری تازه های نشر مرکز فرهنگی شهر کتاب معرفی کتاب ادبیات داستانی انتشارات علمی و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد