Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر سعادتی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این استاد نقاشی قهوه‌خانه‌ای به علت کهولت سن و سکته مغزی شب گذشته در بیمارستان دزفول بستری شد و صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: استاد حبیب نقاش در سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای قلم می‌زد و رنگ‌های مورد نیاز طرح‌هایش توسط خودش تولید و ساخته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت این استاد فرهیخته را به جامعه هنری شهرستان دزفول و خانواده این هنرمند تسلیت گفت و افزود: جزئیات و برنامه خاک‌سپاری استاد نقاش متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، استاد حبیب نقاش متولد ۱۳۱۱ در شهرستان دزفول و مسن‌ترین نقاش منطقه و چهره‎ ماندگار دزفول بود. وی تنها بازمانده از نقاشان سنتی قهوه‌خانه‌ای و عاشورایی و نیز نقاشی پشت شیشه در کشور بوده است و این هنر ارزشمند را از پدر و پدربزرگانش آموخته بود.

وی بیش از ۴۰ اثر نقاشی در موضوعات مختلف از جمله تلفیق واقعه عاشورا و دفاع مقدس خلق کرده است.

نام خانوادگی استاد نقاش از هنر خانوادگی‌اش که همان «نقاشی» است، گرفته شد. خانواده‌ای که چندین نسل هنرمندان زیادی را برای حفظ هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای تربیت کرده است.

آفرینش بیش از ۴۰ اثر نقاشی استاد به سبک قهوه‌خانه‌ای پشت شیشه‌ای و ۴۰ اثر مینیاتوری آخرین بازمانده هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای پشت شیشه‌ای کشور، باعث شده است که استاد به عنوان چهره ماندگار دزفول در سال ۹۲ معرفی شود.

کد خبر 4970522

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول درگذشت چهره ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام ستاد مقابله با کرونا شهرکرد بیرجند استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان نقاشی قهوه خانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال

(تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال

دیگر خبرها

  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • (تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت