Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: مهمترین تهدید برای سازمان‌های مردم نهاد نگرش کمی به مقوله سمن‌ها است.

محمد سیمزاری در گفتگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد مجوزهای صادر شده زیاد اما تعداد تشکلهای فعال کم  است و این روند صحیحی نیست.
وی اضافه کرد: باید فرایند نظارت اصلاح شود و دفتر امور اجتماعی، نظارت بیشتری روی فعالیت سمنها داشته باشد تا هم فعالیت زیادی انجام گیرد و هم فعالیتهای مفیدی به ثمر نشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیمزاری با بیان اینکه افزودن تعداد سمنها و بالا بردن آمار نتیجهای ندارد، ادامه داد: فرصتها را باید ساخت چرا که وجود تشکلهای مردم نهاد فی نفسه برای دولت، ملت و حاکمیت فرصت است.
وی ادامه داد: ممکن است افرادی درباره عملکرد تشکلها نسبت به قبل انتقادی داشته باشند یا برعکس بخواهند از وضعیت فعلی تعریف کنند و گذشته را نقد کنند که متاسفانه یا خوشبختانه هیچکدام درست نخواهد بود چون فعلا تغییری در ساختار و نحوه اداره تشکلها ایجاد نشده و ویروس کرونا همه معادلات را به هم ریخته است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد در زمینه کاهش آسیبهای ویروس کرونا تصریح کرد: سمنها در همان روزهای اول شیوع کرونا یعنی روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه ۹۸ اعلام آمادگی کردند که کمک حال هموطنان خود باشند ولی موقعیت خاصی و تکالیف نامشخص بود.
سیمزاری افزود: از طرفی هم تعداد زیادی از هموطنان بدون آنکه وابستگی به تشکل خاصی داشته باشند داوطلب خدمت بودند بنابراین در دفتر امور اجتماعی تصمیم گرفتیم نامها را کنار بگذاریم و همه تحت نام کمیته داوطلبان ستاد مبارزه با ویروس کرونا خدمت کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در همان روزهای آغازین عرصه فعالیت را به دو عرصه فضای مجازی و فضای حقیقی تقسیم کردیم، دوستانی که در فضای حقیقی و به صورت میدانی وارد فعالیت شدند در کمیتههای متعدد زیر نظر مسئولینی که به آنها حکم و کارت شناسایی صادر کرده بودیم وارد عرصه خدمت شدند.
سیمزاری ادامه داد: از همان روزهای نخستین سعی بر آن شد که از کار پراکنده و یا موازی کاری پرهیز شود لذا کار از ضدعفونی کردن معابر گرفته تا رزمایش کمکهای مومنانه ادامه یافت و دفتر امور اجتماعی هم جدا از اینکه افراد متعلق به تشکل خاصی هستند یا نه، سعی کرد همه افراد را مورد حمایت قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تشکل های مردم نهاد تهديد فرصت شغلی امور اجتماعی مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقتی سطح کاندبداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش