Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید به منافع ملی ارجحیت بدهد، گفت: ارزهای حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محسن زنگنه در خصوص لزوم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور و تبعات عدم بازگشت ارزها با اشاره به اینکه شعار اقتصاد بدون نفت را می دهیم و همچنین موضوع اجرای اصل 44 و واگذاری امور به بخش خصوصی مطرح است، گفت: ‌اقتصاد بخش خصوصی و تقویت فعالیت ها در این بخش یک لوازمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه بخش خصوصی نیز به منافع ملی کشور هم متعهد باشد دارای اهمیت است.
این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر قرار باشد ما بخش خصوصی را تقویت کنیم و شرکت های خصولتی را کاهش دهیم، اظهارداشت: لازمه کار این است که بخش خصوصی نیز منافع ملی و کشور را ارجحیت بدهد. یکی از این شاخص های ارجحیت قرار دادن منافع ملی این است که ارز حاصل از صادرات را دوباره به کشور برگردانیم و بگذاریم نیازهای ارزی کشور تامین شود.
زنگنه با تاکید بر اینکه اظهارات رییس جمهور در خصوص لزوم اقدام جدی‌تر بانک مرکزی در زمینه بازگشت ارزهای صادراتی، حرف درستی است افزود: اگر بخش خصوصی این کار را انجام ندهد دوباره بخش دولتی ورود می کند و این موضوع با اصل 44 و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تناقض دارد.
وی درباره تبعات بازنگشتن ارزهای صادراتی به اقتصاد ایران، ‌بیان داشت: در صورت برنگشتن ارزهای صادراتی تناسبی بین عرضه و تقاضا پیش نمی آید و مسائلی پیش خواهد آمد. اینکه راهکار برگشت ارزهای صادراتی چیست هم وقتی با بخش خصوصی صحبت می کنیم دلایلی دارند که بعضا درست است.
این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: یکی اینکه قوانینی که در حوزه صادراتی داریم خیلی متغیر است یعنی صادرکننده امنیت ارزی به یک معنا ندارد. یعنی کالا را امروز صادر کرده با یک قانون و زمانی که می خواهد ارز را برگرداند با یک قانون دیگر مواجه می شود.
زنگنه خاطرنشان کرد:‌ نکته دوم اینکه بالاخره ما باید قبول کنیم که سرمایه گذار و بخش خصوصی به دنبال حداکثرسازی منافع خود و سود است و اینکه ما بیاییم مجبور کنیم که ارز را با قیمت پایین تر از قیمت بازار برگرداند، زمانی این کار را انجام می دهد که اگر دوباره برای مواد اولیه ارز خواست بتواند به راحتی به نرخ زیر بازار از دولت بگیرد.
به گفته وی، بسیاری از صادرکننده ها به دنبال حل مشکلات ارزی کشور با ورود ارز صادراتی هستند ولی از اینطرف هم نگرانند که در زمان نیاز نتوانند برای انجام واردات مواد اولیه مورد نیاز خود ارز داشته باشند. راهش این است که ما تعدد بازارهای ارزی را کم کنیم و ارز نیمایی،‌ ارز 4200 تومان،‌ ارز بازار، ارز بانک مرکزی و .... را ساماندهی کنیم.
به گزارش ایبنا ، این نماینده مجلس افزود: کاری که باید انجام دهیم اولا اینکه قوانین صادراتی باید بازه زمانی داشته باشد و دستکم یک سال تغییر نکنند و دوم اینکه بازارهای متعدد را به سمت تک نرخی ببریم و ارز 4200 تومان را به نظر من می توان حذف کرد و منابع را به سمت ارز نیمایی برد و بازار را نیز با ابزارهای مختلف کنترل کرد و برسیم به قیمتی که صادرکننده و عرضه کننده ارز بتواند در این بازار کار کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارزهای صادراتی نماینده مجلس منافع ملی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.

محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم در خصوص نحوه انتخاب مدیران سرخابی های اظهار داشت: جا دارد تشکر کنیم از وزارت اقتصاد و داریی، سازمان خصوصی سازیف فدراسیون فوتبال و هر دوباشگاه استقلال و پرسپولیس که همه پای کار بودند تا این اتفاق بیفتد.

وی افزود: با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی تکلیف هیات مدیره و مدیران هر دو باشگاه را قطعا شرکت ها مشخص خواهند کرد. البته که در این میان وزارت ورزش هم نقش حمایتی و نظارتی را خواهد داشت که این موضوع صرفا محدود به سرخابی ها نیست و نظارت بر فعالیت باشگاه ها از وظایف ماست.

کد خبر 6087519

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند