Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@00:06:09 GMT

انجام ۱۵۱ عملیات اطفاء حریق توسط هلال احمر در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۷۷۸

انجام ۱۵۱ عملیات اطفاء حریق توسط هلال احمر در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به پشتیبانی زمینی و هوایی از ۱۴۸ مورد حریق جنگل و مرتع توسط نجاتگران این جمعیت در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۱۵۱ مورد ماموریت امداد و نجات جهت پشتیبانی از اطفا حریق در کشور انجام شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی ولی‌پور در مورد عملیات انجام شده توسط جمعیت هلال احمر  در سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت به ۷۲ هزار و ۸۹۴ نفر آسیب دیده در حوادث و سوانح مختلف توسط امدادگران این جمعیت، امدادرسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به اسکان 8 هزار و ۵۷۵ نفر در این مدت اشاره کرد و افزود: 3 هزار و ۳۱۷ نفر مصدوم به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی اعزام شدند.

به گفته وی، بیشترین ماموریت‌های امداد و نجات در استان‌های مازندران، اصفهان، گلستان و خراسان جنوبی بوده است.

ولی پور همچنین از انجام 3 هزار و ۵۴۲ ماموریت ترافیکی در محورهای برون شهری خبر داد و گفت: در این حوادث ۲ هزار و ۲۹۱ مصدوم به مراکز درمانی اعزام و ۶۸۳ نفر از مصدومان خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

به گفته وی، بیشترین ماموریت‌های ترافیکی در استان‌های گلستان، مازندران و اصفهان بوده است.

ولی پور، از رهاسازی ۸۳۲ مصدوم در سوانح ترافیکی خبر داد و گفت: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی در استانهای کرمان، قزوین و فارس بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در این مدت ۷۹۴ ماموریت در ارتفاعات و کوهستان انجام شد که  ۷۵۸ نفر نجات داده شدند و ۱۸۹ نفر مصدوم به مراکز درمانی ارجاع و ۷۸ نفر سرپایی درمان شدند.

وی به امدادرسانی به ۵۰ هزار و ۷۸۹ نفر از افراد آسیب دیده در سوانح جوی و بلایای طبیعی در این مدت اشاره کرد و گفت: پنج هزار و ۶۱۶نفر اسکان اضطراری داده شدند.

ولی‌پور گفت: بیشترین امدادرسانی در حوادث جوی در استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گزارش شد.

وی به پشتیبانی زمینی و هوایی از ۱۴۸ مورد حریق جنگل و مرتع توسط نجاتگران این جمعیت اشاره کرد و گفت: ۱۵۱ مورد ماموریت امداد و نجات جهت پشتیبانی از اطفا حریق در کشور انجام شد که منجر به انتقال ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به ۱۸ نفر از مصدومان شد.

به گفته وی، در این مدت چهار فروند بالگرد و ۲۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی برای امدادگران در منطقه آب برای اطفاء حریق ارسال شد و ۱۸۳ نفر امدادگر به محل اعزام شد.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات هوایی اطفا حریق زمینی مراکز درمانی جمعیت هلال احمر امداد و نجات انجام شد ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد