Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت مستعفی یمن از نشست ویژه شورای امنیت درباره بحران نفتکش "صافر" طی چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن امروز شنبه با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر نوشت: شورای امنیت چهارشنبه ۱۵ ژوئیه نشست ویژه‌ای را برای بررسی بحران نفتکش صافر در دریای سرخ برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در ادامه تصریح کرد که این نشست به درخواست دولت مستعفی یمن برگزار خواهد شد.

دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی پیشتر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی مسأله نفتکش صافر شده بود.

محمد الزبیری، وزیر شیلات دولت صنعا در نخستین واکنش انصارالله به این درخواست دولت مستعفی یمن از شورای امنیت آن را در درجه نخست "سیاسی‌" دانست.

نفتکش صافر ۱۵۰ هزار تن نفت دارد و در صورت هرگونه نشتی یک فاجعه انسانی و زیست محیطی برای دریای سرخ خواهد بود و به همین دلیل طرف های بین المللی ذی‌ربط بارها خواستار حل بحران صافر شده‌اند.

دولت مستعفی یمن مدعی است انصارالله از پنج سال پیش به تیم امنیتی اجازه حفاظت از نفتکش صافر را نداده است؛ ادعایی که انصارالله آن را رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن شورای امنیت سازمان ملل متحد دولت مستعفی یمن شورای امنیت نفتکش صافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد الجزایر درخواست کرده است شورای امنیت سازمان ملل درباره گور‌های دسته جمعی کشف شده در نوار غزه در اواخر آوریل یک نشست غیرعلنی در روز سه شنبه برگزار کند.

در اواخر آوریل، شبکه الجزیره گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته جمعی با ۱۸۰ جسد را در داخل مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در غزه کشف کردند، جایی که نیرو‌های اسرائیلی در اوایل این ماه از آن خارج شده بودند. شبکه خبری سی ان ان بعداً به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این مکان پیدا شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت به منظور اثبات حقایق دسترسی بازرسان بین المللی به گور‌های دسته جمعی در غزه ضروری است. مقامات اسرائیلی گفتند که آنها در این موضوع دخالتی نداشته است.

به گفته مقامات محلی، تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه کشته شده اند.

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل