Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی از شبکه سی ان ان، دستور جدید مقام های فدرال درامور مهاجرت دولت دونالد ترامپ، آینده دانشجویان را همزمان با مشکلات و محدودیت های ناشی از همه گیری کووید-۱۹ با آینده ای نامعلوم مواجه کرده است. دولت آمریکا که هر از گاهی بهانه ای برای تحت فشار قراردادن اتباع خارجی مقیم این کشور می تراشد تا آنها را وادار به خروج از آمریکا کند، این بار شیوع کرونا را دستاویز قرار داده تا از آن به عنوان اهرمی برای بیرون راندن صدها هزار دانشجوی خارجی استفاده کند بدون اینکه به فکر عواقب ناگوار این اقدام برای دانشجویان و سرنوشت آنها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور الیزابت وارن این تصمیم را موجب «آزار واذیت دانشجویان» و نوعی بیگانه ستیزی توصیف کرده است.

برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی در توئیتی نوشت: ظلم و بیرحمی کاخ سفید مرزی نمی شناسد. دانشجویان خارجی یک گزینه دارند: جان خود را به خطر بیندازید و در کلاس ها حاضر شوند یا از کشور اخراج شوند. ما باید در مقابل عدم تحمل پذیری ترامپ بایستیم و از همه دانشجویان حفاظت کنیم.

طبق دستور جدید دولت ترامپ مبنی بر اخراج دانشجویان خارجی در صورت ثبت نام در دوره‌های آنلاین، احتمالا دانشگاه‌ها مجبور به برگزاری کلاس‌های حضوری بدون در نظر گرفتن خطر گسترش ویروس کرونا خواهند شد.

در این طرح وزارت امور خارجه آمریکا برای دانشجویانی که در کلاس‌های آنلاین حضور پیدا خواهند کرد، ویزا صادر نمی‌کند و گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا نیز به این دانش آموزان اجازه ورود به خاک ایالات متحده را نمی‌دهد. 

شبکه خبری بی بی سی در گزارشی در این زمینه نوشت: تعلیق صدور گرین‌کارت تا پایان ۲۰۲۰باعث  بلاتکلیفی و نگرانی صدها هزار دانشجوی بین‌المللی شده که با روادید دانشجویی در آمریکا به سر می‌برند.

تصمیم جدید ترامپ واکنش دانشجویان خارجی در فضای مجازی را نیز برانگیخته است که برخی ازآنها پیام هایی را در انتقاد از تصمیم ترامپ به شرح در فضای مجازی منتشر کرده اند:

«تصمیم ترامپ بر روی سرنوشت من و دوستانم تاثیر می گذارد. دولت کنونی آمریکا به طرز خطرناکی با جان دانشجویان خارجی بازی می کند و ما آن را تایید نمی کنیم»

«آموزش آنلاین و وضعیت مهاجرتی دو موضوع بی ربط هستند. دولت فعلی باید مقررات مهاجرتی را در حوزه دیگری وضع کند.»

«دانشجویان خارجی شهریه بیشتری را نسبت به دانشجویان آمریکایی می پردازند، این تصمیم ترامپ ظاهرا تحت انگیزه های بیگانه ستیزی اتخاذ شده است»

«نمی توانم خشم و ناراحتی خود را به خاطر دانشجویان خارجی در آمریکا و درد و رنجی که تحمل می کنند و مفهوم آن برای آینده تحصیلی و زندگی شان توصیف کنم.»

«مسیری که آمریکا به  سمت آن حرکت می کند واقعا غم انگیز است. اخراج دانشجویان خارجی بدتر از جنایت است. این یک اشتباه تاریخی است»

«دولت آمریکا اکنون تصممی گرفته هزاران دانشجوی خارجی را «اخراج کند» (بله اخراج کند) این افراد جزو ماهرترین و با استعدادترین زنان و مردان جهان هستند که اکنون در آمریکا روادید معتبری دارند. اگر این خودکشی آمریکا نیست، به ما توضیح دهید که چه چیز دیگری است.؟»

سیر نزولی پذیرش دانشجویان خارجی در آمریکای ترامپ

طبق آماری که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست ارائه داده است: تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا بین سال تحصیلی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی دو درصد کاهش داشته است و این قبل از همه گیری کووید-۱۹ بوده است.

این کاهش به قبل از همه گیری کووید-۱۹ مربوط می شود که منجر به بسته شدن مرزها و تعطیلی سفرهای هوایی بین المللی شد.

اکنون کاهش در تعداد دانشجویان خارجی با شیب تندتری نه تنها به خاطر کووید-۱۹ بلکه به دلیل اقدامات دولت ترامپ برای محدود کردن امکان تحطیلی دانشجویان خارجی در آمریکا پیش می رود. دولت آمریکا محدودیت هایی را برای روادید دانشجویان چینی که اکثریت را در بین دانشجویان خارجی در آمریکا تشکیل می دهند وضع کرده و در صدد کاهش یا حذف برنامه های مطالعات شغلی برای دانشجویان خارجی است.

تحقیقات همچنین کاهش بیشتر دانشجویان کارشناسی در دانشگاه های آمریکا را نشان می دهد که برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته رخ داده است.

 هر ساله دانشجویان بین المللی میلیاردها دلار به اقتصاد آمریکا سرازیر می کنند. بعلاوه کادر آموزشی آمریکا می گویند دانشجویان خارجی باعث تنوع پذیری مهمی در دانشگاه ها می شوند.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در نهادهای آموزش عالی آمریکا ثبت نام کردند که ۵ درصد کل این جمعیت را نشان می داد. دانشجویان چینی یک سوم این تعداد را تشکیل می دادند.

برآورد انجمن مدرسین بین المللی نشان می دهد که دانشجویان خارجی در دانشگاه ها وکالج آمریکا ۴۱ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک می کنند و باعث ایجاد تقریبا ۴۶۰ هزار فرصت شغلی می شوند.

۲۱ نفر از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا با درک اهمیت توانایی جذب و ثبت ونام دانشجویان خارجی در نامه ای خواستار حمایت از روند صدور روادید برای بازگرداند دانشجویان خارجی بعد از لغو محدودیت های کرونایی شده اند.

اتحادیه روسای آموزش عالی آمریکا به  تازگی به نمایندگی از ۱۸۰ عضو آن، از شکایت دانشگاه هاروارد و ام آی تی علیه دستورالعمل جدید دولت ترامپ برای خروج از کشور آن دسته از دانشجویانی که کلاس‌های آنها مجازی شده است، حمایت کردند.

در درخواست این اتحادیه از دادگاه آمده است: حال که برخلاف اعلامیه پیشین اداره گمرک و مهاجرت آمریکا، دارندگان ویزای اف-۱ در صورتی که مجبور به شرکت در کلاس‌های غیرحضوری باشند باید کشور را ترک کنند، اتحادیه روسای موسسات آموزش عالی به نمایندگی از دانشگاه‌ها از درخواست شاکیان حمایت می‌کنند که دادگاه به طور موقت، این دستورالعمل را لغو و در نهایت، دانشگاه‌ها را از اجرای دستورالعمل ۶ ژوئیه معاف سازند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا آموزش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا آموزش ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا آموزش دانشجویان خارجی در آمریکا دانشجوی خارجی هزار دانشجوی بین المللی دانشگاه ها دولت ترامپ کووید ۱۹ کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه

در کنار سکوت مقامات آمریکایی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان، اما جامعه دانشگاهی این کشور به ویژه دانشجویان به طور گسترده در حال نشان دادن مخالفت خود با این موضوع است. دانشگاه‌های ایالات متحده اکنون به محلی برای انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی بدل شده است. 

به گزارش الجزیره، دپارتمان پلیس نیویورک امروز (سه شنبه) اعلام کرد طی تظاهرات دانشجویان در دانشگاه نیویورک ۱۳۳ دانشجو دستگیر شده و پس از احضار دادگاه آزاد شدند. 

این موضوع پس از آن رخ می‌دهد که تظاهرات معترضان به رژیم صهیونیستی در دانشگاه ییل، کلمبیا و سایر دانشگاه‌های بزرگ آمریکا تشدید شده و پلیس نیویورک برای جلوگیری از سرایت این مسئله به دانشگاه این ایالت، اقدامات پیشگیرانه انجام داد. 

سخنگوی دانشگاه نیویورک در این زمینه گفت: تصمیم برای مداخله پلیس در این تظاهرات پس از آن گرفته شد که معترضان دیگری که تصور می‌شد بسیاری از آنها ارتباطی با دانشگاه نیویورک نداشتند، موانع ایجاد شده در اطراف محیط دانشگاه را شکستند. 

تظاهرات در دانشگاه ام آی تی، میشیگان و ییل نیز با بازداشت گسترده دانشجویان همراه بود به طوری که ۴۷ نفر روز گذشته در این دانشگاه‌ها از سوی پلیس دستگیر شدند. 

پیش از این ریاست دانشگاه هاروارد به دلیل فشار لابی‌های صهیونیست به دلیل عدم جلوگیری از برگزاری تجمعات همبستگی با فلسطینیان در دانشگاه مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه