Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون کشاورزان استان ۸۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز و دانه روغنی کلزا خود را به سیلوها تحویل داده‌اند.

به گزارش جماران، سیدجلال موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این میزان محصول تاکنون کشاورزان استان بیش از ۸۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها تحویل داده‌ اند و تا تاریخ ۱۹ تیرماه نیز ۷۶۰ میلیارد ریال بابت وجه محصول به آنان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین کلزاکاران استان نیز بیش از سه هزار  تن دانه روغنی کلزا تحویل سیلوهای استان داده اند، اما تاکنون وجه نقدی به آنان پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه وجه محصول دانه روغنی کلزا به صورت کشوری است افزود: وجه نقد کلزاکارانی که تا ۱۹ خرداد محصول خود را به سیلوها تحویل داده اند پرداخت شده است اما در این استان برداشت محصول از این زمان دیرتر آغاز شد، در نوبت دوم پرداختی کلزا کاران استان وجه نقد خود  را دریافت خواهند کرد.

موسوی اظهار داشت: کشاورزان درباره دریافت وجه گندم و کلزای تحویلی خود هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال برداشت گندم از سطح کشتزارهای این استان با تاخیر آغاز شده، افزود: به کشاورزان توصیه می کنیم که گندم مازاد بر نیاز خود را  به سیلوها و انبارهایی که غله در نظر گرفته است تحویل دهند.

موسوی با بیان اینکه اداره کل غله نیز گندم را تنها از کشاورزانی که در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده اند خرید می کند افزود: از واسطه ها گندمی تحویل گرفته نمی شود.

وی با بیان اینکه در این استان ۲۶ مرکز نگهداری گندم مجوز تحویل محصول را دارد، گفت: ابلاغ راه اندازی سیلوی فاروج نیزبه صورت کتبی ارسال شده است، این سیلو می تواند فعالیت داشته باشد اما هنوز توسط بخش خصوصی بازگشایی نشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز  خریدار شد که امسال نیز پیش بینی می شود همین میزان باشد.

موسوی ظرفیت انبار گندم در استان را ۲۵۰ هزار تن دانست.

اخبار مرتبط خرید تضمینی 152 هزار تن گندم از کشاورزان قزوین خرید تضمینی 64 هزار تن گندم در استان مرکزی 25 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد 26 هزار تن گندم از کشاورزان ایذه خریداری شد خریداری 2 هزار و 700 تن گندم از کشاورزان زنجان

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا خرید تضمینی گندم گندم خراسان شمالی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تن گندم از کشاورزان گندم مازاد هزار تن گندم تحویل داده داده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان