Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رباط کریم از اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برای آغاز فعالیت کمیسیون قضایی و حقوقی با عضویت ۸ نماینده خبر داد. - اخبار سیاسی -

حجتالاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباطکریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها 8 نماینده برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی اعلام آمادگی کردند بنابراین جلسات این کمیسیون به دلیل به حد نصاب نرسیدن تاکنون برگزار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: بنابراین برای حل این مسئله احتمال اصلاح تبصره (یک) ماده 38 آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد که بر اساس آن کمیسیون قضایی با 8 نماینده یعنی با حداقل نصاب تشکیل و اداره شود تا در مرحله دوم انتخابات (شهریور ماه) از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند برای عضویت در کمیسیون استفاده شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با بیان اینکه طبق آییننامه داخلی مجلس کمیسیون های تخصصی حداقل با 19 و حداکثر 23 نماینده تشکیل می شوند، ادامه داد: بنابراین اصلاح ماده 38 پس از تصویب در کمیسیون تدوین آییننامه باید به تصویب نمایندگان در جلسه علنی نیز برسد.

حجت الاسلام نوروزی، با اعلام اینکه  همه کمیسیون‌ها به حد نصاب 19 نفر رسیده‌اند و تنها کمیسیون قضایی و حقوقی به حد نصاب نرسیده است که در شرایط فعلی مصوبات آن قانونی نیست،  بیان داشت: همچنین برای حل این مشکل احتمال دارد با تصمیم هیات رئیسه قوه مقننه نمایندگانی از سایر کمیسیون‌ها به عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی تشویق شوند.

به گزارش تسنیم محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس  در گفت وگو با تسنیم گفته بود که همه کمیسیون‌ها به حد نصاب رسیده‌اند و تنها کمیسیون قضایی و حقوقی به حد نصاب نرسیده است به همین دلیل مصوبات آن قانونی نیست و برای اینکه جلسات این کمیسیون بدون رسیدن به حد نصاب رسمیت داشته باشد، طرحی 2 فوریتی برای اصلاح تبصره یک ماده 38 آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

به گزارش تسنیم؛ حجتالاسلام حسن نوروزی نماینده رباطکریم و بهارستان، سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، موسی غضنفرآبادی نماینده بم، حسن محمدیاری نماینده تالش، سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات، حسن همتی نماینده شاهیندژ و سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا از جمله نمایندگانی هستند که تاکنون نسبت به عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون قضایی و حقوقی عضویت در کمیسیون نماینده مردم داخلی مجلس حد نصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم