Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@17:22:38 GMT

در رثای قدیمی‌ترین خادم حضرت رضا(ع)

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۶۹۱

در رثای قدیمی‌ترین خادم حضرت رضا(ع)

حاج محمد‌ حسین مسئله‌گو دٌرّی» قدیمی‌ترین خادم حرم نورانی حضرت امام رضا(ع) که چند روز پیش در سن ۹۷ سالگی درگذشت، دارای ویژگی ها و خصایص فوق العاده ای بود که نگاه به گوشه ای از آن ها خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حاج محمد‌ حسین مسئله‌گو‌ دٌرّی متولد ۱۳۰۲ در مشهد مقدس بود که از سن ۱۹ سالگی به نیابت از پدرشان مرحوم ثقه الاسلام میرزا حسن مسئله‌گو دٌرّی به خدمت آستان امام رضا(ع) مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی ایشان سالیان طولانی ادامه داشت و بعد از پایان دفاع مقدس و بازگشت ایشان از جبهه، از سال ۱۳۶۸ به صورت تشرفی ادامه یافت.

خدمات حاج محمدحسین مسئله‌گو دٌرّی تنها منحصر به زائرات ثامن الحجج(ع) نبود، بلکه وی از مؤسسان جامعه درمانگاه‌های خیریه مشهد و مؤسس چندین درمانگاه خیریه در مناطق محروم مشهد و شهرهای دیگر بود. وی همچنین جزو موسسان چندین موسسه خیریه و عام المنفعه بود.

در زمان مبارزات با رژیم ستم شاهی نیز سرپل ارتباطی خیران و متمکنین با مبارزان بودند و مسائل مالی مربوطه به مبارزه با رژیم طاغوت را رتق و فتق می‌کرد.

حاج محمد حسین که نزد دوستان و آشنایان به خوش خلقی و شوخ طبعی، اخلاص و نماز شب و تلاش‌ برای رفع حاجات مؤمنان معروف بود، از متولیان و معتمدان مسجد ملاهاشم که اکنون در جوار حرم رضوی در ابتدای خیابان شیرازی قرار دارد، بود و در زمان قبل از پیروزی انقلاب در قلب مدیریت تجمعات و سخنرانی‌های مردم انقلابی حضور داشت.

این خادم آستان منور امام رضا (ع) در سن ۹۷ سالگی و پس از ۷۸ سال خدمت خالصانه در بارگاه رضوی دارفانی را وداع‌ گفت و پیکرش زیر ایوان طلای صحن آزادی حرم رضوی و در جوار امام رئوف آرام گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسئله گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همخوانی خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع)

دریافت 38 MB

تصویربردار: حبیبه احسنی

کد خبر 6097737

دیگر خبرها

  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • همخوانی خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس