Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ اعلام کرد ۲۵ درصد عوارض اضافی بر ۱.۳ میلیارد دلار از کالاهای فرانسوی وضع می کند که تاریخ اجرای آن ۱۸۰ روز دیگر است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، دولت ترامپ در روز جمعه اعلام کرد 25 درصد عوارض اضافی بر کالاهای فرانسوی وضع می کند که شامل وسایل آرایشی، کیفهای دستی و سایر واردات به ارزش 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد دلار می‌شود. این اقدام در پاسخ به وضع مالیات بر خدمات دیجیتال توسط فرانسه صورت گرفته است ولی 180 روز دیگر اجرایی خواهد شد.

دفتر نمایندگی تجارت آمریکا اعلام کرد به تعویق انداختن اخذ این عوارض زمان بیشتری برای حل مسائل بین دو کشور می دهد. می ‌توان این مشکلات را از طریق مذاکره در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی حل و فصل کرد. این تصمیم همچنین نشان دهنده موافقت فرانسه برای به تعویق انداختن اخذ عوارض 3 درصدی بر خدمات دیجیتال است.

این اقدام آمریکا به دنبال بررسی هایی صورت گرفته که نشان می دهد عوارض وضع شده توسط فرانسه بر خدمات دیجیتال نوعی تبعیض علیه شرکت‌های فناوری آمریکا مثل گوگل، فیسبوک و اپل است.

فرانسه و سایر کشورها عقیده دارند مالیات بر خدمات دیجیتال راهی است برای افزایش درآمد از فعالیت شرکت‌های بزرگ فناوری در داخل کشور که به نظر آنها سود بالایی از بازارهای داخلی می برند ولی منفعت چندانی برای خزانه‌های عمومی ندارند.


رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا برای اولین بار در روز پنجشنبه از این طرح آمریکا برای وضع عوارض جدید بر کالاهای فرانسوی پرده برداشت.

آمریکا اعلام کرد بر کالاهای 10 کشور دیگری که بر خدمات دیجیتال مالیات وضع کرده‌اند هم عوارض اعمال خواهد شد. انگلیس، هند و ترکیه از جمله این کشورها هستند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته با پیشنهاد توقف مذاکرات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کشورهای اروپایی را شوکه کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد اگر مذاکرات این سازمان به یک توافق منجر نشود، بروکسل راه حل خودش را ارائه خواهد کرد. وی از واشنگتن خواست تا مذاکرات را از سر بگیرند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مالیات اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا عوارض پول نیوز مالیات تجارت بر خدمات دیجیتال بر کالاهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند