Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه پیمان جدید نظامی و امنیتی ایران و سوریه، یادآور همکاری‌ها و اتحاد‌ در برابر دشمنان مشترک است، گفت: چنانچه توافقات نظامی و امنیتی بین دو کشور، متناسب با قوانین حقوق بین‌الملل تنظیم شود، همکاری‌های آتی کمتر دچار تنش می‌شود.  تاریخ انتشار: 22:04 - 21 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۶۱۰ محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به امضای توافقنامه همکاری ایران و سوریه در زمینه نظامی و امنیتی اظهار داشت: این توافقنامه از چند جهت حائز اهمیت است، نخست آن‌که با توجه به نیاز‌های روز، مقتضیات و همکاری‌های نظامی و امنیتی دو کشور تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی ادامه داد: آنچه تاکنون در قالب همکاری‌های نظامی و امنیتی بین ایران و سوریه انجام شده براساس نیاز‌های دوران خودش بوده است اما دوران جدید، شرایط امنیتی و نظامی خاص خود را دارد و  باتوجه به تغییر تهدیدات امنیتی علیه منافع دو کشور، لازم بود نوع اقدامات نیز متفاوت شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: هر چه‌قدر توافقات امنیتی و نظامی دو کشور دقیق‌تر و حقوقی‌تر باشند، در واقع حاوی آینده‌نگری بیشتری می‌شود و در زمان‌های طولانی‌تری بکار می‌آید. چنانچه توافقات نظامی و امنیتی بین دو کشور، متناسب با شرایط حال و آینده و اقتضائات حقوق بین‌الملل تنظیم شود، همکاری‌های آتی کمتر دچار تنش می‌شود. 

کوشکی عنوان کرد: این توافقات به دشمنان مشترک ایران و سوریه یادآوری کرد، اتحاد ما اتحادی مقطعی و تاکتیکی نبوده و همکاری‌های‌مان نیز طولانی مدت است و منافع مشترک فراوانی داریم؛ لذا پیمان جدید نظامی و امنیتی ایران و سوریه، یادآور همکاری‌ها و اتحاد‌ در برابر دشمنان مشترک است.   بیشتر بخوانید:  سرلشکر باقری: سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را تقویت خواهیم کرد
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارشناس مسائل غرب آسیا محمدصادق کوشکی ایران و سوریه نظامی و امنیتی ایران و سوریه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه