Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:45:12 GMT

مجوز ۱۴ کارگاه دباغی در قرچک باطل شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۵۰۳

مجوز ۱۴ کارگاه دباغی در قرچک باطل شد

محمدطاهر ظاهری روز یک‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت ده‌ها کارگاه دباغی پوست در روستای ولی‌آباد از توابع بخش مرکزی قرچک، مشکلات عدیده زیست محیطی و آلودگی خاک و آب را به همراه داشت که برای مقابله با این فعالیت غیرقانونی، اداره حفاظت از محیط زیست بارها نسبت به صدور اخطاریه و حتی تعطیلی و پلمب آن‌ها با استناد به حکم قضایی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متصدیان این واحدها بارها بدون توجه به اخطاریه‌های صادر شده، فعالیت غیرقانونی خود را از سرگرفته و بر مشکلات زیست محیطی این منطقه افزودند.


وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان اداره محیط زیست قرچک پس از ماه ها پیگیری،صدور اخطاریه،تشکیل پرونده و شکایت کیفری با همکاری مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، دستور سلب امتیاز این واحدهای دباغی را دریافت کردند.


ظاهری اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، ۷ حلقه چاه غیرمجاز این واحدهای دباغی با همکاری اداره امور منابع آب مسدود و برق تمام واحدها نیز با همکاری شرکت توزیع برق منطقه قرچک قطع شد تا از شروع مجدد فعالیت این کارگاه های آلوده کننده محیط زیست جلوگیری شود.


وی افزود: محیط زیست ودیعه‌ای الهی است که باید آن را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهیم و هر نوع آلودگی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سرمایه های کشور وارد آورد. 


قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست قرچک آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست قرچک آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست قرچک آلودگی هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند