Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از ماسک یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و از راه‌های مهم قطع چرخه انتقال ویروس کووید-19 است و در زمان استفاده از آن باید نکات مهمی را در نظر بگیرید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، استفاده از ماسک یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و از راه‌های مهم قطع چرخه انتقال ویروس کووید-19 است و در زمان استفاده از آن باید نکات مهمی را در نظر بگیرید:

فاصله بیشتر از یک و نیم متر با افراد به‌خصوص در مکان‌های عمومی و مکان‌هایی که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گرفتن دستمال جلوی دهان هنگام سرفه و عطسه و فاصله گرفتن از فردی که از عطسه و سرفه می‌کند. دست‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید و یا با الکل ۶۰ درصد ضدعفونی کنید. هنگام بیماری حتماً باید در منزل ایزوله شوید، استراحت کنید و از رفتن به بیرون خودداری کنید. تغذیه سالم برای تقویت سیستم ایمنی و تسریع روند بهبودی در دوران اپیدمی کرونا بسیار مهم است. همیشه قبل و بعد از پوشیدن ماسک دستان خود را با آب و صابون بشویید یا با مایع مخصوص ضدعفونی کنید. هنگام پوشیدن و درآوردن ماسک به قسمت پوشش پارچه جلوی ماسک دست نزنید و بندها یا کش آن را گرفته و صورت خود بردارید. ماسک را زمانی که داخل خانه هستید بپوشید و دربیاورید چراکه محیط آسانسورها و راه‌پله‌ها می‌توانند مناطقی با آلودگی بالا باشند. ماسک‌های پارچه‌ای خود را به‌طور روزانه شسته و تمیز کنید و سپس آن‌ها را در محیط خشک قرار دهید. ماسک‌ها محافظت محدودی دارند و باوجود استفاده از آن‌ها باید فاصله خود را با دیگران حفظ کرده و دست‌های خود را مرتب بشویید. فراموش نکنید درصورتی‌که حتی خودتان از ماسک استفاده کنید نمی‌توانید تأثیرات دیگران در شیوع کرونا را خنثی کنید از همین رو رعایت تمامی نکات ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/4145

 

منبع: آنا

کلیدواژه: ماسک کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زندگی با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، روگل البر تحلیلگر صهیونیست تداوم جنگ غزه را بیهوده دانست و درباره تبعات آن بر وجهه این رژیم به شدت هشدار داد.

وی افزود: چرا اسرائیل در جنگش شکست خورد؟ این سئوالی که اسرائیلی درباره آن وحدت دیدگاه ندارند در حالی که افراطی‌ها علت را عدم به کارگیری قدرت کافی می‌دانند اما مخالفان علت را نبود چشم انداز روشن جنگ عنوان کردند.

البر اذعان کرد: دیدگاه سومی هم وجود دارد که هضمش برای اسرائیلی‌ها دشوار است و آن باهوش‌تر بودن السنوار از اعضای کابینه جنگ است. او آینده نگر است و گام‌های آتی را به خوبی ارزیابی می‌کند و به پیش می‌رود و هر بار اسرائیل را غافلگیر می‌کند.

وی گفت: واقعیتی که نباید از نظر پنهان داشت این است که السنوار شطرنج باز قهاری است.

کد خبر 6091131

دیگر خبرها

  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی