Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردهمایی مجازی طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با عنوان « تابستانه های فهما از طریق ارتباط تصویری با مدیران و رابطین کانون های مساجد مناطق روستایی و شهری این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با عنوان «تابستانه های فهما» در سطح شهرستان های استان به صورت ارتباط تصویری از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با مدیران و رابطین کانون های مساجد استان در شهرستان های دهلران، ایلام، مهران، آبدانان، دره شهر با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این ارتباط تصویری، مدیران و رابطین کانون فرهنگی و هنری مساجد نقاط مختلف استان به تشریح برنامه ها و فعالیت های خود در تابستان سال جاری پرداختند و همچنین در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در سطح فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با حضور کارشناسان ستادی و مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بحث و تبادل نظر شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  در این نشست مجازی با بیان اینکه طرح اوقات فراعت کانون های مساجد از ۱۰ تیرماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۵ شهریور ماه سال جاری ادامه دارد، یادآور شد: برنامه های اوقات فراغت تابستانه های فهما در سال جاری در ۳ بخش تحت عنوان  شبستان فرهنگ، شبستان هنر و شبستان نوآوری برنامه ریزی و تدوین شده و دستورالعمل آن در اختیار کانون های استان قرار گرفته است.

حجت الاسلام « علی چراغی پور» با تاکید بر  محور برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد امام جماعت مساجد است، یادآور شد: مدیران و رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان با مطالعه و  توجه به دستورالعمل اجرایی طرح تابستانه های فهما به همکاری و تعامل با سایر دستگاه ها و نهادهای فعال در سماجد از جمله پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت امنای مساجد توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در صورت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی طرح تابستانه های فهما باید مدیران و رابطان کانون ها نسبت به رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی و  اخذ مجوزهای بهداشتی از مراکز مراجع ذی صلاح اقدام کنند و با توجه به شیوع کرونا تلاش شود که این برنامه ها و فعالیت ها در بستر فضای مجازی برگزار شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی و نوآوری نیز می بایست در اولویت برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد قرار گیرد و از زبان و ابزار هنر نیز درر استای احیای ارزش های دینی در فضای مجاز نهایت استفاده صورت گیرد.

 

حجت الاسلام چراغی پور در پایان با تاکید بر شناسایی  ظرفیت ها و توانمندی های بومی هر منطقه و بهره گیری از این رفیت در راستای اجرای طرح تابستانه های فهما خاطرنشان کرد: تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله، استفاده از ظرفیت‌های خود جوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد که در خصوص مبارزه با کرونا و غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد با برگزاری برنامه های متنوع دینی و فرهنگی از جمله اهداف  طرح تابستانه فهما است.

 

گفتنی است، در این ارتباط تصویری با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای فتح المبین روستای استقلال شهرستان دهلران، مدیر کانون فرهنگی و هنری فتح روستای گنبد پیرمحمد ملکشاهی و  کانون فرهنگی و هنری حاج رضوان شهر ایلام و کانون فرهنگی و هنری ذوالفقار  در خصوص برنامه های اوقات فراغت بحث و تبادل نظر شد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت کانون های مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام مدیران و رابطین کانون برنامه ها و فعالیت ها کانون فرهنگی و هنری تابستانه های فهما کانون های مساجد ارتباط تصویری طرح تابستانه اوقات فراغت مدیر ستاد سال جاری کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان