Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید بردبار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بر خلاف تمام تبلیغات تلویزیونی و مجازی هیچ مالکی اجاره بهای مغازه اش را در این مدت نبخشید افزود: حدود ۸۵ درصد واحدهای صنفی آرایشگران مردانه در مغازه‌های استیجاری مشغول فعالیت هستند که با شیوع کرونا و کسادی کسب و کار، نه تنها اجاره بهای مغازه ایشان بخشیده نشده بلکه با افزایش چند برابری رهن و اجاره نیز روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شیراز بیش از ۱۱۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب مشغول فعالیت هستند افزود: علاوه بر این حدود ۳۵۰ واحد دیگر نیز مراحل دریافت پروانه را طی می‌کنند، که اکثراً با مشکلات مختلف روبرو هستند و برخی از این واحدهای صنفی در آستانه تعطیلی قرار دارند.

بردبار در ادامه گفت: با شیوع ویروس کرونا و پس از تعطیلی ۵۰ روزه متأسفانه همچنان رونقی در کسب و کارها مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طی این مدت حمایتی از صنف آرایشگران مردانه به عمل نیامده افزود: هیچ‌گونه تسهیلاتی در زمینه خسارت ناشی از کرونا به اعضا زیر مجموعه ما پرداخت نشده است.

وی در پاسخ به ثبت نام اعضا در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا نیز گفت: متأسفانه به دلیل هزینه بالای ماهیانه بیمه اکثر اعضای اتحادیه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند و ثبت نام در این سامانه مختص کارگران و آرایشگران تحت پوشش بیمه بوده است.

بردبار با اشاره به مبلغ بالای پرداخت حق بیمه یادآور شد: هر آرایشگر برای هر نفر باید ماهانه چیزی در حدود ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کند که واقعاً توان پرداخت این مبلغ را برای خود و کارگران تحت پوشش بصورت مستمر را ندارند.

وی با اشاره به اینکه نامه نگاری‌های بسیاری از سوی اتحادیه برای کم کردن حق بیمه آرایشگران انجام شده است، افزود: متأسفانه تاکنون هیچ مساعدتی در این زمینه نشده، اگر حق بیمه آرایشگران با حداقل نیمی از این مبلغ محقق می‌شد تمامی اعضای این صنف می‌توانستند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

بردبار در خصوص مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در شیراز و تأثیر آن بر فعالیت آرایشگران افزود: آرایشگران بیشترین ارتباط مستقیم را با مردم دارند و با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم همچنان از حضور در آرایشگاه‌ها پرهیز می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی همانند ماسک، ضدعفونی کامل وسایل و… بصورت مستمر در تمامی آرایشگاه‌های مردانه انجام می‌شود افزود: تمامی آرایشگاه‌های مردانه موظف به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند موارد را به اطلاع اتحادیه برسانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تأثیر مستقیمی بر روند فعالیت اقتصادی اعضای این اتحادیه گذاشته است، افزود: در ماه‌های اخیر آرایشگاه‌ها علاوه بر هزینه خرید مواد ضد عفونی کننده و الکل، با استهلاک تجهیزات خود نیز روبرو بوده‌اند درآمد آنها کاهش یافته است.

کد خبر 4972136

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز آرایشگاه ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد استانداری سمنان حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن