Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی از همتای آلمانی خود خواست از بغداد در حذف نامش از لیست کشورهایی که در آنها پولشویی و حمایت مالی از تروریسم بالاست، حمایت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان با فواد حسین، همتای عراقی خود تماس تلفنی برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عراق در این گفتگو از هایکو ماس درخواست کرد از حذف نام عراق از لیست کشورهایی که در آنها پولشویی و حمایت مالی از تروریسم بالاست، حمایت کند.

براساس این بیانیه، وزیر خارجه آلمان هم اعلام کرد، کشورش با قدرت برای حفاظت از حاکمیت عراق تلاش خواهد کرد و به حمایت خود از این کشور در همه زمینه‌ها ادامه می‌دهد.

ماس در ادامه گفت، دولتش عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است و از این رو همچنان به حمایت خود در این زمینه ادامه می‌دهد چرا که گروه تروریستی داعش خطری برای همه است.

وی همچنین از تمایل شرکت‌های آلمانی برای همکاری با عراق خبر داد.

دو طرف در بخش دیگر از گفتگوی خود مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و بازتاب آن بر عراق را مورد بررسی قرار دادند و وزیر خارجه عراق از آلمان خواست از قدرت سیاسی و اقتصادی که با کشورهای منطقه دارد برای ممانعت از مداخله در امور داخلی عراق استفاده کند.

بحران سوریه نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این تماس تلفنی بود و وزیر خارجه عراق تاکید کرد، اوضاع امنیتی و سیاسی پیچیده و درگیری‌ها در سوریه تاثیر منفی روی وضعیت امنیتی عراق می‌گذارد: "سیاست خارجی جدید عراق روی برقراری روابط متعادل با همه کشورهای همسایه براساس اصل حسن همجواری، تحقق منافع مشترک، حل مسالمت آمیز مشکلات و دور نگهداشتن عراق و ملتش از تنش‌های بین‌المللی و منطقه ای متمرکز است‌."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان عراق وزیر خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد؛ محمود جاودان، رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس با اعلام این خبر گفت: سال گذشته حامیان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان به خانواده‌های ایتام و محسنین این نهاد کمک کرده‌ اند که از این میزان ۱۰ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی بوده است.

جاودان، با اشاره به جذب ۴۹۱ حامی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این تعداد حامی برای حمایت مادی و معنوی از یک هزار و ۷۹ فرزند یتیم و محسنین نیازمند ثبت نام کردند و به صورت ماهانه مبلغی به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌نمایند.

رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس یاد آور شد: در حال حاضر یک هزار و ۶۸۱ یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد در حوزه اکرام ایتام منطقه دو بندرعباس می‌باشند که از حمایت مادی و معنوی حامیان برخوردار هستند.

این مقام مسئول در پایان افزود: مردم نوع دوست و خیران نیک اندیش می‌توانند، با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، در طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد مشارکت نمایند.

کد خبر 6088977

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • لیگ ملت‌ها: لیست مهمان غیرمنتظره المپیک پاریس
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی