Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی مجرد در خصوص ادعاهای مطرح شده پیرامون موافقت اهالی با احداث دفنگاه زباله در اراضی این روستا، گفت: این ادعا، کذب است و هیچ توافقی انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی مجرد،عضو شورای روستای نجف آباد همچنین نماینده اهالی روستاهای بخش حصار و گرمخان در زمینه پیگیری حل و فصل مسئله دفن گاه زباله های شهرستان بجنورد در 13 هکتار از اراضی مرتعی ممیزی شده در این منطقه، در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: قبل از سال 94 مسئولان وقت استان تصمیم گرفتند که در کنار جاده ای در 20 متری روستای ازون بیجه دفن گاه زباله و احداث کارخانه تفکیک زباله را احداث کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجرد تصریح کرد: البته مسئولان وقت استان ابتدا اعلام کرده بودند که می خواهیم در این منطقه کارخانه کمپوت برای فرآوری میوه احداث کنیم که آن کارخانه کمپوت در نهایت کارخانه کمپوست شد.

وی گفت: هنگامیکه کارخانه کمپوست راه اندازی شد، این کارخانه دارای فیلتری نبود که مانع انتشار بوی بد تفکیک و تجزیه زباله ها شود و به مرور زمان بوی تعفن دفن گاه و کارخانه تفکیک زباله به منطقه منتشر شد و مردم را اذیت کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در آن منطقه زباله های بیمارستانی نیز فقط در دفن گاه ریخته و دفن می شدند.

این عضو شورای روستا یادآور شد: با توجه به اینکه دستگاه های کارخانه تفکیک زباله راه اندازی شده، چند دستگاه ساده ریلی بودند و کارگران این کارخانه با دست، زباله های خشک را جداسازی می کردند، سرانجام پلاستیک جدا شده از زباله ها در اراضی و مزارع منطقه پخش شدند.

وی عنوان کرد: با وضعیت نامساعد بوجود آمده، سرانجام اهالی روستای ازون بیجه و روستاهای پیرامونی این منطقه نسبت به این وضعیت معترض شدند و شکایت کردند که البته اعتراضات آنها بی پاسخ ماند و آنها برای قانع کردن مسئولان وقت نسبت به تعطیلی کارخانه و توقف دفن زباله در دفن گاه ایجاد شده حتی مدتی جاده را مسدود کردند که سرانجام موفق شدند تا فعالیت این کارخانه و دفن زباله را در این منطقه متوقف کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: با این وجود، پس از مدتی با تصمیم مسئولان وقت، در فاصله چهار تا پنج کیلومتری از محل دفن گاه قبلی محل دفن گاه جدید زباله جانمایی شد.

مجرد یادآور شد: این محل جدید جانمایی شده،  13 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان که برای اهالی روستای نجف آباد به منظور چرای دام ممیزی شده است، بود.

وی تصریح کرد: پس از اعلام قطعی این تصمیم، اهالی روستاهای بخش حصار و گرمخان شهرستان بجنورد نسبت به این تصمیم گیری اعتراض و بنده را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند تا موضوع را در گفت و گو با مسئولان و تصمیم گیران وقت استان پیگیری کنم.

وی گفت: اعتراضات خود را به صورت شفاهی و کتبی به بخشداری حصار و گرمخان، فرمانداری بجنورد، ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی همچنین استانداری، اطلاعات، شورای تامین، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و شورای اسلامی استان همچنین دفتر امام جمعه بجنورد اعلام کردم و اطلاع دادم.

عضو شورای روستای نجف آباد جهت وزش باد از سمت دفن گاه جانمایی شده به سوی روستاهای پیرامونی، وجود چند رشته چشمه در 13 هکتار اراضی جانمایی شده، تامین آب شرب اهالی روستا نجف آباد و سورک از این چشمه ها، آب دهی دام های اهالی روستاها از این چشمه ها، انجام کشت و زرع در این منطقه، تامین خوراک دام از محل مرتع این 13 هکتار زمین جانمایی شده، کسب درآمد پنج روستا از این 13 هکتار مراتع جانمایی شده را از علل اصلی مخالفت اهالی روستاهای بخش حصار و گرمخان برشمرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه از 13 هکتار جانمایی شده فعلا فقط در مساحت یک تا دو هکتار آن، گودالی به منظور دفن زباله حفر شده که البته خوشبختانه هنوز زباله ای در این گودال ریخته نشده ، اعلام کرد: این گودال در کنار یک رشته چشمه حفر شده است و درصورتیکه باران ببارد و باران در شیرابه زباله ها نفوذ کند، نفوذ شیرابه به چشمه سرایت خواهد کرد.

وی افزود: این چشمه به رودخانه اترک می ریزد.

مجرد خاطر نشان کرد: تصمیم گیران و مسئولان وقت استان هیچ گاه به این دغدغه ها توجهی نکردند که حتی چندبار تقاضای ملاقات با استاندار وقت را نیز مطالبه کرده بودیم که عده ای مانع این دیدار شدند.

وی بیان کرد: در عین حال، معاون وقت استانداری خراسان شمالی بسیار تلاش کرد که اهالی روستاهای حصار و گرمخان را برای اجرای این پروژه قانع کند که البته موفق نشد هر چند که اعلام کرد دفن گاه جدید زباله و احداث کارخانه جدید کمپوست در این 13 هکتار زمین جانمایی شده هیچ پیامد منفی برای اهالی منطقه نخواهد داشت و نسبت به آن تعهد می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که نظر اداره کل وقت محیط زیست استان نسبت این جانمایی چه بود، اعلام کرد: هنگامیکه از مدیر کل وقت محیط زیست استان سوال کردم چرا با زمین جانمایی شده دارای چشمه موافقت کردید که این چشمه ها به رودخانه اترک متصل می شوند، گفت به علت فشار معاون وقت استانداری با اجرای پروژه موافقت کردم.

این عضو شورای روستا در پاسخ به این سوال که نظر اداره کل منابع طبیعی وقت استان با اختصاص زمین های مرتعی ممیزی شده برای روستای نجف آباد به منظور چرای دام چه بود، بیان کرد: آنان نیز همین پاسخ را دادند.

وی تصریح کرد: نکته قابل تامل این است درحالی هم اکنون یک هکتار زمین مرتعی جانمایی شده برای احداث دفن گاه زباله در منطقه نجف آباد دارای مجوز است که تا به حال حاضر نیز برای اهالی این روستا و روستاهای پیرامونی پروانه چرای دام صادر شده است و اهالی این روستاها به اداره کل منابع طبیعی استان حق و حقوقات چرای دام در این مراتع را پرداخت کرده اند.

وی در ادامه اعلام کرد: با وجود پیگیری های بسیار مبنی بر اینکه مسئولان استان از جانمایی انجام شده برای احداث دفن گاه زباله در نزدیکی این روستا و به طور کلی در بخش حصار و گرمخان منصرف شوند، متاسفانه به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم که سرانجام در زمستان سال گذشته به دفتر مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، دادگستری کشور و سازمان محیط زیست کشور نامه هایی با طرح موضوع اشاره شده، ارسال کردم که هنوز پاسخی را دریافت نکرده ایم.

مجرد در بخش دیگری از سخن خود به مصاحبه اخیر جمشید گریوانی، عضو شورای شهر بجنورد با یک هفته نامه در استان اشاره کرد و گفت: این عضو شورای شهر بجنورد در این مصاحبه مدعی شده است که استانداری خراسان شمالی با اهالی روستای نجف آباد در زمینه احداث دفن گاه در زمین جانمایی شده، توافق کرده اند.

وی تصریح کرد: بنده این خبر را تکذیب و اعلام می کنم که هیچ توافقی انجام نشده است و مردم بخش حصار و گرمخان مخالف اجرای این پروژه در این منطقه هستند.

وی افزود: تکذیب این ادعا را با نگارش بیانه ای و انتشار آن در فضای مجازی اعلام کرده ام.

عضو شورای روستای نجف آباد تصریح کرد: اهالی روستاهای بخش حصار و گرمخان با اجرای این پروژه در زمین جانمایی شده و این بخش به شدت مخالف هستند.

مجرد در خاتمه با بیان اینکه از پیگیری های مستمر و عدم دریافت پاسخ و نتیجه خیلی خسته هستم، اعلام کرد: تقاضای دیدار با استاندار فعلی برای ورود جدی به این موضوع را مطالبه می کنم که امیدوار هستم ایشان بابت حل و فصل این موضوع پای صحبت مردم این منطقه بنشینند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو شورای روستا روستای نجف آباد دفن گاه زباله گاه زباله اهالی روستا مسئولان وقت منابع طبیعی محیط زیست ممیزی شده وقت استان چرای دام زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

خواجه محمد آصف سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز دانست و تاکید کرد: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

به گزارش ایرنا، وی درباره سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی به اسلام‌آباد و دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی گفت: این یک سفر بسیار موفقیت آمیز بود و ما به دستاورد‌های آن اطمینان داریم.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیرا نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی‌دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.

وی آینده خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را روشن توصیف و اضافه کرد: معتقدیم که راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی پیدا خواهیم کرد و آن را به مرحله بهره‌برداری خواهیم رساند.

خواجه محمد آصف در بخشی دیگر از اظهاراتش، خواستار وحدت کشور‌های منطقه برای مقابله با چالش‌های مشترک شد و گفت: متاسفانه رویکرد دوگانه غرب و حمایت مستمر آنان از اسرائیل منطقه را به شدت آسیب پذیر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: منطقه ما شاهد افزایش مداخله قدرت‌های بزرگ است، لذا ما باید برای دفاع از منافع خود در یک جبهه حضور داشته باشیم. در چنین اوضاعی سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

وی تروریسم را تهدید مشترک اسلام‌آباد و تهران دانست و افزود: غلبه بر تهدید تروریسم اجتناب ناپذیر است، از این رو هر دو کشور برادر مصمم به افزایش همکاری‌های خود در این حوزه هستند.

خواجه محمد آصف با اشاره به حمایت جبهه غرب از رژیم اسرائیل نیز گفت: حمایت از فلسطین مسوولیت و وظیفه پاکستان است و معتقدیم نسل کشی مردم غزه جنایتی است که مانند آن را در تاریخ مشاهده نمی‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در بیانیه مشترک خود پس از پایان سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی، خواستار آتش بس فوری و بی قید و شرط در غزه، دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه و بازگشت آوارگان فلسطینی شدند.

ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، صبح روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور ابراهیم رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه