Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@00:07:45 GMT

کنکور و تمهیدات کرونایی در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۳۳۸

کنکور و تمهیدات کرونایی در استان سمنان

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها امسال در شرایطی در آستانه برگزاری است که شیوع کرونا بر اضطراب دانش‌آموزان افزوده و تنها راهکار غلبه بر این غول بیولوژیکی رعایت نکات بهداشتی از سوی داوطلبان و برگزارکنندگان در جلسه کنکور است.

براساس تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش کشور، کنکور سراسری در پایان مرداد برگزار می‌شود و مسوولان برای برگزاری کنکور در شرایط مطلوب کمر همت بسته‌اند و اهتمام ویژه دارند، اما شرایط امسال و شیوع کرونا موجب شده تا در کنار تلاش مسوولان برای برگزاری کنکور در شرایط سالم، دانش‌آموزان رعایت نکات بهداشتی را فراموش نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا یا ویروس کووید ۱۹ یک بیماری نوپدید به شمار می‌رود که تحقیقات درباره رفتار ویروس کرونا هنوز تکمیل نشده و فقط رفتار مردم است که می‌تواند بر رفتار این ویروس تاثیر بگذارد و مسوولان به نوبه خود برای نقش آفرینی در پیشگیری از شیوع کرونا تصمیم به افزایش سالن‌های امتحانات و افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی گرفته‌اند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در کنکور فقط سه ساعت وقت داوطلب را می‌گیریم و آنها در فضایی با استاندارد بهداشتی بالا در آزمون شرکت می کنند.
منصور غلامی در مصاحبه‌ای با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کنکورها، خاطرنشان کرد: سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی‌های لازم را انجام داده است و امیدواریم این آزمون ها را بدون مشکل برگزار کنیم.
به گفته وزیر علوم، دانش آموزان حدود دو هفته در کلاس های درس حضور یافتند و حتی در امتحانات نهایی شرکت کردند، ما برای آزمون سراسری فقط حدود سه ساعت وقت آنها را می خواهیم که در فضایی با استاندارد بالا حضور داشته باشند؛ در این سه ساعت همه موارد برای داوطلبان رعایت شده است.
در کنار تلاش و تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسوولان برای برگزاری کنکور در شرایط برابر و عادلانه برای تمام پشت کنکوری‌ها، خود دانش‌اموزان برای رعایت نکات بهداشتی باید اهتمام ویژه داشته باشند.
به گفته روانشناسان دانش‌آموزان با استفاده از ماسک و دستکش، شرایط کنکور را برای خود مشابه‌سازی کنند تا تاب‌آوری و سازگاری خود در جلسه کنکور را افزایش دهند.
همچنین صاحبنظران تاکید دارند والدین دانش‌آموزان در روز کنکور از اجتماع در پشت درهای محل های برگزاری آزمون سراسری به منظور پیشگیری از شیوع کرونا پرهیز کنند.
۱۱ هزار دانش‌آموز امسال در استان سمنان کنکوری هستند و ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در سال ۹۸ در استان سمنان در کنکور به رقابت با یکدیگر پرداختند.
آزمون سراسری سال ۹۸ در ۳۸۱ شهر و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار می‌شود که تعداد حوزه‌های امتحانی نیز به منظور رفاه حال داوطلبان افزایش داشت.

افزایش تعداد اماکن آزمون موثر در پیشگیری از کرونا

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: تعداد اماکن برگزاری آزمون‌ها باتوجه به شیوع کرونا افزایش یابد و با تعیین سقف تعداد داوطلبان ، می‌توان دستورالعمل‌های بهداشتی را در محل آزمون ها به درستی اجرا کرد.
قاسم شریفی ابراز داشت: راهکارهای موثری از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان در ارتباط با ممنوعیت حضور والدین در پشت درهای محل برگزاری آزمون به منظور جلوگیری از تجمع ها اتخاذ شود.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی خوبی از سوی اصحاب رسانه و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از ماسک در اجتماع و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام‌شد که این روند مثبت و اثربخش برای آینده هم ادامه یابد.
وی افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی در بستر فضای‌ مجازی و کاهش دغدغه فعالان حوزه هنر در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان بیان کرد: در کنار توجه به رعایت نکات بهداشتی ، توجه به بهداشت روان مورد توجه مسئولان امر باشد.

برگزاری کنکور با رعایت نکات بهداشتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برخی از آزمون‌هایی که در استان  برگزار می شود به صورت کشوری است و نمی توان برگزاری حضوری این آزمون ها را لغو کرد.
محمد دستورانی ابراز داشت: تدابیر لازم برای برگزاری این آزمون‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در استان سمنان اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: حضور داوطلبان در آزمون‌ها با رعایت فاصله صندلی و نیمکت‌ها انجام‌ می‌شود و تعداد مکان‌های آموزشی با توجه به شیوع کرونا و کاهش تجمع‌ها به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است.
دستورانی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، والدین دانش آموزان در صورت امکان در محل حضور برگزاری آزمون‌ها حضور پیدا نکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: مراقبان و مسئولان برگزاری آزمون‌ها در کنار نحوه برگزاری آزمون، دقت نظر خاصی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا داشته باشند.

رقابت ۱۱ هزار کنکوری استان سمنان در شرایط کرونایی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ابراز داشت: ۱۱ هزار دانش‌آموز در استان امسال کنکوری هستند که در بین آن‌ها تعداد دختران و پسران تقریبا با هم برابر است.
حسین رشیدی بیان کرد: کنکور سراسری با رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا براساس تصمیمات کشوری در استان سمنان برگزار می‌شود.
استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم و پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد که از این تعداد سه هزار و ۸۲۱ دانش‌آموز  پایه دوازدهم استان سمنان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پشت کنکوری هستند.

ارایه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان استان سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۶۰ مشاور مشغول به کار در آموزش و پرورش در قالب طرح «صدای مشاور» به دانش‌آموزان پشت‌کنکوری این استان مشاوره می‌دهند.
محمد دستورانی ابراز داشت: مشاوران آموزش و پرورش در زمینه کنکور و کاهش نگرانی و اضطراب به دانش‌آموزان پشت کنکوری مشاوره ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان سمنان برای کمک به دانش‌آموزان پشت کنکوری  پایه دوازدهم اقدام‌های ویژه ای را در نظر گرفته است که یکی از اقدامات خرید و توزیع کتاب‌های کمک درسی برای دانش‌آموزان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده  بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش کشور قطعا نوع سوالات که در کنکور سراسری امسال طرح می‌شود تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته خواهد داشت.
کنکور سراسری آزمونی برای محک زدن دانش و آغاز فصل جدید در زندگی دانش‌آموزان است که امسال شیوع کرونا اضطراب کنکور را دوچندان کرده است و تنها راه غلبه بر این اضطراب رعایت نکات‌بهداشتی از سوی دانش آموزان و برگزارکنندگان است که برای حفظ سلامت نباید مورد غفلت قرار بگیرد. / ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منظور پیشگیری از شیوع کرونا آموزش و پرورش استان سمنان دستورالعمل های بهداشتی رعایت نکات بهداشتی مدیرکل آموزش استان سمنان دانش آموزان برگزاری کنکور برگزاری آزمون برگزار می شود کنکور سراسری آزمون سراسری برای برگزاری پشت کنکوری سمنان گفت آزمون ها ۱۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته

الهام یاوری, رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری گفت: دومین نمایشگاه دستاورد سمپاد است و نسبت سال گذشته با افزایش شرکت کنندگان همراه بوده است. در این دوره نمایشگاه  دانش آموزان مدال آور جشنواره خوارزمی حضور دارند. 

وی ادامه داد: هدف از این نمایشگاه نمایش دستاورد های دانش آموزان ،شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور در این نمایشگاه استعداد هارا شناسایی کنند. همچنین در این نمایشگاه شبکه خوبی بین دانش آموزان سمپاد ایجاد می شود و دانش آموزان شهرستان می تواند دانش آموزان مناطق دیگر را ببند و محصولات آنها رانقد کنند. 
وی افزود: پسران با ۱۱۹ طرح و دختران با  ۱۱۸ طرح ددر زمینه هنر، ژنتیک، مکانیک در این نمایش شرکت کردند، ، دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود برای حل مسایل کشور سپری کرده است و هم اکنون به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شبکه ارتباطی خوبی بین دانش‌آموزان سمپاد ایجاد می‌شود افزود: دانش آموزان فرصتی پیدا می‌کنند که با دانش‌آموزان مناطق دیگر ارتباط بگیرند و شبکه‌ای از ارتباط و همکاری دوستانه شکل بگیرد.

یاوری دلیل دیگر برگزاری این نمایشگاه را در راستای شعار هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در این نمایشگاه کاربرد کارهای خود را برای رفع نیازهای کشور بهتر درک می‌کنند.

وی افزود: مدارس سمپاد به دنبال ایجاد عدالت آموزشی است در همین راستا تعداد دانش آموزانی که از دهک های یک تا چهار وارد مدارس سمپاد شده اند ۴۵ درصد افزایش داشته است. 
او ادامه داد: حدود ۷۱ درصد کمیته امداد قبول شده است. در سال گذشته ۱۶ دانش آموز از ۴۰ رتبه برتر از مدارس سمپاد مناطق محروم بودند که قبول شدند.

در ادامه این نشست مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: برای اولین بار در سه پایه متوسطه دوم به صورت یکپارچه آزمون نهایی برگزار می‌شود.
وی افزود:  در حال حاضر۳۳ کنکور دارد ما در تلاشیم  تا به کتاب بازگردیم و به محتوای آن توجه کنیم.

یاوری, رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: ما در تهران، اصفهان و مشهد ۵ مدرسه غیر دولتی نامی و مشهور داریم که بعضی از دانش‌آموزان هم نمرات بالایی می‌کیرند و وارد دانشگاه می‌شود اما میانگین نمرات مدارس دولتی از مدارس غیر دولتی بیشتر است.

او ادامه داد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد