Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:10:56 GMT

نقش ساخت و ساز در افزایش دمای شهر

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۳۶۲

نقش ساخت و ساز در افزایش دمای شهر

نتایج اولیه تحقیقی که در خصوص اثرات جزایر گرمایی در شهر پنریت استرالیا، واقع در غرب سیدنی انجام گرفت، ثابت کرد که توسعه‌های شهری به طور چشمگیری در این رویداد سهیم است و می‌تواند منجر به تفاوت دما در مناطق مختلف یک شهر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشگاه غربی سیدنی قبل از فرا رسیدن فصل تابستان ۲۰۱۹، تعداد ۱۲۰ سنسور در سراسر شهر پنریت نصب کردند تا دمای هوا را در ساعات مختلف روز ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سنسورها به صورت مجموعه‌ای در ۱۰ منطقه قرار گرفت و دمای هوای این مناطق را هر ۱۰ دقیقه یک بار ثبت می‌کرد که پس از پایان یک دوره پنج هفته‌ای، ۴۶ هزار نقطه داده را ارائه داد. در چهارم ژانویه بالاترین دمای شهر ۹. ۴۸ درجه سانتی‌گراد بود که البته محققان اعلام کردند دمای هوا در نقاط مختلف پنریت در همان روز متفاوت بود.

نتایج گزارشات نشان داد که دمای هوا در منطقه Tench در همان روز برابر با ۲. ۴۵ درجه سانتی گراد بود در حالی که در خیابان Marys سنسورها دمای هوا را ۸. ۴۸ درجه نشان دادند. محققان دانشگاه غربی سیدنی چنین استدلال کردند که دمای پایین هوای Tench، نسبت به سایر مناطق، به خاطر پوشش سبز و پر آب محله بوده است در حالی که خیابان Marys از سطوح سفت و سخت شهری پوشیده شده بود.

نتایج حاصل از تحقیق فوق شهردار پنریت، رأس فاولر، را بسیار تحت تأثیر قرار داد به طوری که پس از مشاهده داده‌ها ادعا کرد از این اطلاعات برای ایجاد یک استراتژی کاربردی جهت بررسی اثرات گرمایی در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های جدید شهری بهره خواهد گرفت.

محققان دانشگاه غربی سیدنی از طریق بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که علاوه بر پوشش سبز یا بتنی مناطق مختلف، میزان ساخت و ساز شهری تأثیر بسزایی در تفاوت دمای مناطق مختلف دارد. به طوری که مناطقی با فرآیند ساخت و ساز بیشتر از دمای هوای بالاتری نسبت به سایر مناطق برخوردار بودند و این فرآیندها، اثرات جزایر گرمایی شهری را تشدید می‌کردند.

کد خبر 433339

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جزیره گرمایی گرماي شهرها گرمایش زمین استرالیا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف است، گفت: از فردا تا روز شنبه هفته آینده آسمان استان به طور عمده ابری خواهد شد و در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌های قابل توجهی در استان نخواهیم داشت، افزود: در این مدت احتمال رگبار‌های پراکنده باران به خصوص در ارتفاعات مناطق غربی و جنوب غربی استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: روز جمعه با تقویت سامانه بارشی اغلب مناطق استان بارش باران را تجربه خواهند کرد و روز شنبه نیز فعالیت این سامانه به طور ضعیف‌تر ادامه خواهد داشت.

قدیمی با بیان اینکه امروز هوای نسبتا گرمی در استان مستقر است، گفت: از فردا با رشد ابر‌ها دما کاهش نسبی می‌یابد و روز‌های خنک‌تری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با یک درجه سانتیگراد کمترین و آب‌بر با ۳۱ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۲۸ درجه، ابهر ۶ و ۲۸، خرمدره هشت و ۲۶ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۳۱ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه، سلطانیه پنج و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد