Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، این احتمال وجود دارد که ظرف 3 تا 6 ماه آینده میان آمریکا و چین درگیری نظامی رخ دهد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «تد یوهو» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص درگیری نظامی احتمالی بین آمریکا و چین هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه «واشنگتن اگزمینر» گفت: «پیش‌بینی می‌کنم یک درگیری ظرف 3 تا 6 ماه آینده به وقوع می‌پیوندد».
یوهو افزود: «با شناختی که از چین دارم فکر می‌کنم کاری که آن‌ها خواهند کرد این است که یکی از کشتی‌های ما را منهدم کرده و بگویند به اشتباه آن را هدف قرار داده‌اند».
او در ادامه گفت: «فکر می‌کنم این‌ها احتمالات هستند. غرق کردن یک ناو هواپیمابر اشتباه بزرگی است، حمله به هر یک از کشتی‌های ما اشتباه بزرگی خواهد بود اما فکر می‌کنم آن‌ها مشتاق هستند که این کار را امتحان کنند و متأسفانه عده‌ای خواهند مرد».
این نماینده کنگره آمریکا مدعی شد: «آنچه ما [در دریای جنوب چین] انجام می‌دهیم [حمایت از] آزادی ناوبری است و قصدمان این است که دیگران بدانند این نواحی کانال بازی برای تجارت هستند».
یوهو درخصوص رزمایش دریایی اخیر آمریکا در این آب‌ها ادعا کرد: «ما سعی نمی‌کنیم مدعی [مالکیت] منطقه‌ای باشیم. ما فقط حاکمیت قانون را حفظ می‌کنیم و این چین است که تلاش می‌کند قانون و هنجارها را بازنویسی کند و آن‌ها به این کار ادامه خواهند داد».
ارزیابی مقامات اطلاعاتی حاکی از این است که پکن در حال به راه انداختن «جنگ سرد» علیه واشنگتن است. تد یوهو معتقد است جنگ تجاری میان دو کشور به زودی تبدیل به برخورد جدی خواهد شد.
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً در «هاوایی» با یکی از دیپلمات‌های ارشد چین دیدار کرد اما نتیجه‌ای در بر نداشت. پکن تأکید کرد دو طرف باید فهرستی از مسائلی که باید فوراً به آن‌ها رسیدگی شود تهیه کرده و با کنار گذاشتن اختلافات و دنبال کردن اشتراکات، آسیب به روابط چین و آمریکا به حداقل برسند.
تنش‌ها بین آمریکا و چین در هفته‌های اخیر بر سر مسائل مختلف از شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی‌های مستمر واشنگتن به پکن گرفته تا اختلافات بر سر مسائلی از قبیل هنگ‌کنگ، تایوان، فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ چینی از قبیل «هوآوی» به سطحی بی‌سابقه رسیده است.

هشدار آمریکا به شهروندان آمریکایی در چین
آمریکا به شهروندانش در چین در خصوص «احتمال دستگیری خودسرانه» هشدار داد.
به گزارش رویترز، وزارت خارجه ایالات متحده به شهروندان آمریکایی در چین هشدار داد ممکن است با بازداشت، ممنوع‌الخروجی یا اخراج ناگهانی روبه‌رو شوند و از آن‌ها خواست «احتیاط‌های بیشتری در پیش گیرند».
در هشدار سفارت و کنسولگری آمریکا در چین آمده بازداشت‌های «خودسرانه» یا ممنوع‌الخروجی شهروندان ایالات متحده ممکن است حتی بدون امکان دسترسی به خدمات کنسولی یا تفهیم اتهام انجام شود.
به گفته وزارت خارجه آمریکا، این بازداشت‌های احتمالی ممکن است در پیوند با مسائل و اتهام‌های مربوط به «امنیت ملی» جمهوری خلق چین باشد.
این وزارت‌خانه می‌گوید شهروندان ممکن است «به‌دلیل ارسال پیامک‌های خصوصی منتقدانه نسبت به دولت جمهوری خلق چین» بازداشت و از خاک آن کشور اخراج شوند.
علاوه بر انتقادهای شدید دولت آمریکا علیه اقدامات دولت چین در رابطه با همه‌گیری کووید-19 و ویروس کرونا، واشینگتن اعتراضات شدیدی را در مورد تصویب قانون امنیتی هنگ‌کنگ مطرح کرده‌است.
چین اتهام‌ها در مورد «پنهان‌کاری» اطلاعات و سرپوش گذاشتن بر شیوع ویروس را رد کرده و در مورد هنگ‌کنگ نیز به کشورهای دیگر هشدار داده «در امور داخلی‌اش دخالت نکنند».

فروش تجهیزات موشکی به تایوان؛ اقدامی که خشم چین را به دنبال دارد
آمریکا در اقدامی دیگر که خشم چین را به دنبال دارد، با فروش محموله بزرگی از تجهیزات و تسلیحات موشکی موافقت کرده است.
به گزارش روزنامه تایوان نیوز؛ در حالی که روابط واشنگتن و پکن به پایین‌ترین سطح از زمان برقراری مناسبات رسمی در 4 دهه گذشته رسیده است، آمریکا در اقدامی دیگر که خشم چین را به دنبال دارد، با فروش محموله بزرگی از تجهیزات و تسلیحات موشکی موافقت کرده است.
این محموله تسلیحاتی که برای بالا بردن توان سامانه‌های موشکی تایوان است، ارزشی در حدود 620 میلیون دلار دارد. اکنون یکی از حساس‌ترین دوران‌ها برای فروش تسلیحات به تایوان محسوب می‌شود، زیرا روابط چین و آمریکا به علت شیوع کرونا، مداخله آمریکا در امور داخلی چین از جمله هنگ کنگ و سین کیانگ، تحریم شماری از مقام‌های ارشد امنیتی چین و برگزاری رزمایش در دریای جنوبی بشدت تیره و پرتنش شده است.

 سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به اروپا با محوریت چین
در بحبوحه تنش‌های فزاینده آمریکا و چین دولت آمریکا در نظر دارد هیاتی عالی‌رتبه به ریاست «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به فرانسه بفرستد تا با مقام‌های ارشد چهار کشور اروپایی درباره مسائل مهم سیاست خارجی رایزنی کند.
پایگاه «پولیتیکو» گزارشی با این عنوان منتشر کرد: «مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) برای صحبت درباره چین به اروپا می‌رود».
طبق این گزارش، رابرت اوبراین به همراه «متیو اوتینگر» قائم مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به پاریس می‌روند و در این سفر سه روزه به فرانسه با همتایان فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و ایتالیایی خود دیدار می‌کنند.
به گفته یک مقام دولت آمریکا، این دو مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا با همتایان اروپایی خود درباره چین و دیگر موضوعات سیاست خارجی رایزنی می‌کنند.
طبق گزارش پولیتیکو، رایزنی هیات آمریکایی در فرانسه با مقام‌های این چهار کشور اروپایی درباره چین را اوتینگر قائم مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید انجام خواهد داد.
اوتینگر که قبلا خبرنگار وال استریت ژورنال بود، در رایزنی با اروپایی‌ها درباره چین، روی رقابت غرب با چین در طیفی از موضوعات شامل موضوع اینترنت نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) تمرکز می‌کند.

ترامپ: به دنبال مرحله دوم قرارداد تجاری با چین نیستیم
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت روابط واشنگتن با چین به شدت آسیب دیده است.
وی که در هواپیما و در جریان سفر از واشنگتن به میامی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «در حال حاضر به دنبال مرحله دوم قرارداد تجاری میان چین و آمریکا نیستیم و روابط با چین به شدت آسیب دیده است.»
پنجشنبه هفته گذشته نیز «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین گفت، روابط کشورش با آمریکا با جدی‌ترین چالش از زمان برقراری آن مواجه شده است.
تنش‌ها بین آمریکا و چین در هفته‌های اخیر بر سر مسائل مختلف از شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی‌های مستمر واشنگتن به پکن گرفته تا اختلافات بر سر مسائلی از قبیل هنگ‌کنگ، تایوان، فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ چینی از قبیل «هوآوی» به سطحی بی‌سابقه رسیده است.





منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا چین مشاور امنیت ملی آمریکا و چین بر سر مسائل درباره چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده

رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال ثبت‌نام عمره در جریان برگزاری حج تمتع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعباس حسینی در نشست هماهنگی مدیران استان‌ها با این احتمال که ثبت‌نام عمره در جریان حج تمتع (خرداد تیر) آغاز شود، از مدیران استان‌ها خواست آمادگی لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های کاروان‌ها شکل گرفته است باید مقدمات بدرقه زائران خانه خدا را برنامه‌ریزی کنیم تا به خوبی اجرا شود.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب افزود: همه باید روی موضوع برائت کار کنند و همفکری داشته باشند تا این امر به خوبی محقق بشود، تاکنون برائت در حج داشتیم و حالا حج برائت داریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: برائت همان چیزی است که اکنون دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام می‌دهند همین امر نوعی برائت است؛ پلیس آمریکا همان کاری را که برای دستگیری مجرمان انجام می‌دهد با استادان دانشگاه هم انجام می‌دهند، برائت اجتماعی از عملکرد پلیس آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و این در حالی است که برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی نسبت به این اقدام دانشجویان آمریکایی عقب مانده‌اند.

حجت‌الاسلام نواب گفت: کاروان‌های حج تمتع عموماً شکل گرفته‌اند، بر همین اساس در ترکیب جمعیتی کاروان‌ها باید کاری کنیم که روحانی‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند دوباره در خدمتشان باشیم. علاوه‌بر این باید به سمت و سویی پیش برویم تا هم مدیر کاروان و هم روحانی کاروان نمونه باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 751282

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود