Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:03:42 GMT

برگزاری آئین تکریم و معارفه با دو انتصاب حوزه هنری

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۷۵۳۷

برگزاری آئین تکریم و معارفه با دو انتصاب حوزه هنری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی عصر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل بنیاد دعبل خزاعی به بیان اهمیت جایگاه و احترام به ستایشگران پرداخت و عنوان کرد: وظیفه ما این است که خادم پیرغلامان سیدالشهداء(ع) باشیم.

قمی، تصریح کرد:‌ مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) مبلغان دین اسلام هستند؛ و پرچم وظیفه روایت جهاد و شهادت بر دوش این قشر شریف است و آنان می‌توانند این جهاد و شهادت را با زیباترین روش تبیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به اهمیت برپایی مراسم روضه اشاره و تأکید کرد:‌ روضه‌های سیدالشهداء گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند؛ همچنین با فرهنگ می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد اما به شرطی که به طور صحیح در مسیر و مدار قرار گیرد و به اهل آن سپرده شود و باید به این موضوع باور داشت که گره‌های اقتصادی هم با باز شدن گره‌های فرهنگی باز می‌شود.

وی در ادامه گفت: در خصوص برگزاری مراسم محرم و صفر ما به مسئولان امر گفته‌ایم که همه تضمین‌ها و راهکارهای بهداشتی بر عهده می‌گیریم، آنچه اهمیت دارد این است که با توجه به شرایط ویژه امسال و شیوع بیماری کرونا به برکت همین مجالس روضه؛ خیر بیشتری نصیب مستضعفین می‌شود و به نیازمندان و اقشار کم درآمد به واسطه مواسات هیئات مذهبی در زمینه معیشتی و بهداشتی توجه بیشتری خواهد شد بنابراین روضه سید الشهداء (ع) تعطیل بردار نیست و امسال با رونق و شکوه‌ بیشتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، قمی خاطر نشان کرد: اراده و تصمیم برای خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، اما باید محدودیت‌ها را هم در نظر گرفت؛ اعضای هیئت مدیره وظیفه دارند و باید کمک کنند تا کارها به بهترین شکل پیش رود و پیشرفت حاصل شود.

دو انتصاب در حوزه هنری سازمان تبلیغات

رئیس حوزه هنری در احکام جداگانه‌ای سید امین باطنی و حسام سالکی را به‌عنوان دستیار ویژه و رئیس حوزه ریاست حوزه هنری منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در متن حکم انتصاب دستیار ویژه رئیس حوزه هنری آمده است: هنر در معنای راستین آن، جوشش شعور باطنی انسان و تجلی پیوند ذاتی او با حقیقت عالم وجود است و حوزه هنری از پیوند ولایی مردان و زنانی شکل گرفت، که جان‌هایشان را منزل روح خدا خواسته، جهاد را شیوه زیستنِ خود اختیار کرده و هنرِ متعهد به حقیقت را آفریده‌اند. در فصل نو از تعالی این شجره، باری بر دوش بنده است که جز با همراهی همراهان صدیق، مجاهد و مؤمن به این آرمان، به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. نقش مؤثر در این حوزه از آن‌کسی است که این معنا را به عمق جان دریافته و بر محوریت انسان هنرمند در بالندگی این نهاد اجتماعی معظم، واقف باشد.


 بر همین اساس از جنابعالی که دارای روحیه انقلابی، شایستگی‌های علمی و عملی و آشنا با ظرائف و لطائف جهان هنر و ادبیات هستید، می‌خواهم تا به‌عنوان «دستیار ویژه»، بنده را در انجام این وظایف خطیر یاری رسانده و به‌صورت ویژه، برنامه‌ای جامع برای تعالی شبکهانسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی ارائه کنید.
 شرط توفیق در پی‌گیری مأموریت‌های محوله، ابتناء بر رویکردهای تحولی و ارتباط مؤثر با بدنه گسترده جبهه هنر و اندیشه انقلاب اسلامی است.
 امید که با توکل به حضرت حق، توسل به وجود مقدس امام عصر عجل الله تعالی فرجه‌الشریف و دعای ایشان، همگی در انجام وظایف و تکالیف خویش موفق و مؤید شویم.
سید امین باطنی، متولد ۱۳۶۸، طلبه حوزه علمیه تهران و فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، وی دانش‌آموخته رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و دبیر ادبیات است.
باطنی پیش از این دستیار ویژه قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بود.
محمد مهدی دادمان در حکم دیگری حسام سالکی را به عنوان رئیس حوزه ریاست حوزه هنری منصوب کرد.
در متن حکم انتصاب هم سالکی آمده است: هنر، تجلی حقیقت است در جان هنرمند؛ حوزه هنری از روزگار "حوزه اندیشه و هنر اسلامی"  تا عصر "حوزه هنری انقلاب اسلامی" متعهد شده است به جوشش و پویش این حقیقت.
 در فصل نو از تعالی این شجره، باری بر دوش بنده است که جز با همراهی همراهانِ صدیق، مجاهد و مؤمن به این آرمان، به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.
 بر این اساس و با توجه به تجربه متراکم فرهنگی، توانمندی مدیریتی، ظرفیت‌های ارتباطی و سوابق روشن در حوزه هنری انقلاب اسلامی، جناب‌عالی را به‌عنوان مدیر حوزه ریاست منصوب می‌کنم و انتظار دارم تا ۱. مدیریت امور دفتر، تنظیم جلسات و ساماندهی مکاتبات ویژه حوزه ریاست را برعهده‌گرفته و برای بهره‌مندی هرچه بهتر از مشاوران و دستیاران تدبیر کنید.
۲. زمینه تعامل مستمر با گستره هنرمندان عزیز، نخبگان و کنشگران جبهه اندیشه و هنر انقلاب اسلامی را فراهم آورده و ساز و کاری جهت بهره‌مندی مؤثر و چابک از مشورت او طرح‌ریزی و اجرا کنید.
۳. زمینه‌ساز انتقال انتظارات مدیریت به اجزاء سازمان و پی‌گیر تحقق آن‌ها از یک سو و از سوی دیگر انتقال دهنده پیشنهادها و انتقادات تک تک همکاران خدوم و عزیز حوزه هنری به مدیریت باشید.
۴. با ایجاد ساز و کاری پویا پی‌گیرتحقق مصوبات جلسات ستادی، ارجاعات مدیر حوزه و ... باشید.


توفیق در انجام این مسئولیت خطیر با برنامه‌ریزی صحیح و نظارت بر حسن اجرای آن، سعه صدر و ملاطفت، جدیت و پی‌گیری، توکل بر خدا و توسل به ذوات مقدس معصومین (ع) دست یافتنی خواهد بود.
حسام سالکی متولد ۱۳۶۰ وکارشناس ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی است وی پیش از این معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری یزد، مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان یزد، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان یزد بوده و مسئولیت‌های فرهنگی مدیریتی و اجرایی در استان مذکور داشته است.

برچسب‌ها محمد قمی حوزه هنری ریاست سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد قمی حوزه هنری ریاست سازمان تبلیغات اسلامی محمد قمی حوزه هنری ریاست سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی دستیار ویژه حوزه ریاست رئیس حوزه حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهداری استان خبرداد و گفت: تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

احمد محمدی زاده روز چهارشنبه دردیداربا اقشار فرهنگی هنری شهرستان جم  اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

 احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم دیدار کرد.

در این دیدار، مطالبات و خواسته‌های مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان جم مطرح و استاندار نیز به این مطالبات پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی