Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان ایتالیایی می‌گویند موفق به شناسایی ویروس کرونا در ذرات آلوده هوا شده اند و لذا آلودگی هوا نیز می‌تواند به انتقال این ویروس منجر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از هیل، پژوهش‌هایی که بر روی نمونه‌های هوای آلوده در ایتالیا صورت گرفته نشان می‌دهد که ذرات آلوده هوا در مناطق شهری و صنعتی می‌توانند موجب ابتلاء به ویروس کرونا شوند، زیرا ذرات ویروس مذکور را با خود حمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران ژنی را در این ذرات شناسایی کرده‌اند که در برخی نمونه‌های جمع آوری شده از ویروس کرونا موجود بوده است. البته هنوز مشخص نیست کمیت نمونه‌های شناسایی شده کرونا در ذرات آلوده هوا برای مبتلا کردن انسان به این بیماری کافی هست یا خیر و هنوز باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

با این حال، اثبات این موضوع زنگ‌های خطر را برای ساکنان شهرهای پرجمعیت و آلوده از هم اکنون به صدا درآورده است و می‌توان انتظار داشت که با آغاز فصل پاییز و سردشدن تدریجی هوا که به گسترش آلودگی در شهرهای بزرگ منجر می‌شود، کرونا از طریق آلودگی هوا هزاران نفر را آلوده کند.

محققان ایتالیایی می‌گویند به احتمال زیاد یکی از علل شیوع بیشتر ویروس کرونا در شمال این کشور در مقایسه با جنوب آن، صنعتی تر بودن بیشتر شهرهای شمالی ایتالیا است. این صنعتی بودن موجب افزایش آلودگی هوا و به تبع آن انتقال ویروس کرونا از همین طریق شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا و کرونا ویروس کرونا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۸ شهر اصفهان سالم است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۴ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با میانگین ۸۵ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان‌های ۲۵ آبان و پروین اعتصامی با ۸۵، میدان انقلاب ۸۰، پارک زمزم ۸۱، بزرگراه خرازی ۸۸، خیابان زینبیه و سپاهان‌شهر ۸۲، خیابان فرشادی ۷۷، فیض ۷۴، بولوار کاوه ۷۳، کردآباد ۷۵ و ایستگاه ولدان ۹۰ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی با عدد ۱۰۴ و خیابان احمدآباد ۱۳۳ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۷۰، زرین‌شهر ۷۴، کاشان و شاهین‌شهر ۶۳، قهجاورستان ۸۲، مبارکه ۹۱ و نجف‌آباد با میانگین ۷۳ در وضعیت قابل قبول و سجزی با ۱۵۲ AQI ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه های پایش هوا، ثبت می شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6093785

دیگر خبرها

  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت