Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی غرب پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس صفا صبوری دیلمی با بیان آنکه احداث تونل ۴.۲ کیلومتری هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه فتح که با استفاده از دستگاه حفار TBM صورت می پذیرد، یکی از مهمترین اقدامات جاری شرکت خاکریزآب در حوضه آبریز غرب پایتخت به شمار می آید، از پیشرفت ۴۳ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: ۱۶۰۰ متر از عملیات حفاری این تونل هدایت آبهای سطحی با موفقیت به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی قطر حفاری تونل جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه فتح را ۴.۳ متر و عمق متوسط حفاری تونل از سطح زمین را ۱۶ متر دانست و یادآور شد: معارضات متعددی از قبیل مسیر راه‌آهن، زیرگذر اسماعیل‌آباد، نهر فیروزبهرام، لوله گاز و فیبر نوری در مسیر توسعه این تونل است که تلاش برای جابجایی و رفع آنها ادامه دارد.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اجرای عملیات لوله‌رانی در محدوده بزرگراه فتح با استفاده از دستگاه حفار میکرو TBM را از دیگر اقدامات شرکت خاکریزآب در پهنه غرب شهر تهران برشمرد و با اعلام پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات اجرایی پروژه، یادآور شد: این پروژه شامل اجرای عملیات لوله رانی بتن پلیمری به طول بیش از ۲ کیلومتر است که تاکنون ۱۰۶۳ متر از آن انجام شده است. این پروژه نیز با معارضات متعددی از قبیل داکت‌های مخابراتی، ایستگاه تقلیل فشار گاز، کابل برق ۲۰ کیلوولت، لوله انتقال آب شرب و نهایتاً فیبر نوری مواجه بوده که بر دشواری های اجرایی آن افزوده است.


مهندس صبوری از پروژه لوله رانی در محدوده بزرگراه مخصوص کرج و با استفاده از فناوری پایپ جکینگ، به عنوان یکی دیگر از اقدامات شرکت خاکریزآب نام برد و با بیان آنکه طول مسیر این پروژه بیش از ۲۶۰۰ متر است، از پیشرفت ۳۲ درصدی عملیات اجرایی آن خبر داد.


بنا براعلام روابط عمومی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران، به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، شرکت خاکریز آب به عنوان مجری توسعه و نگهداشت شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران تلاش می‌کند تا مطابق مواد ۶۰ و ۸۴ برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران به ۴ هدف اصلی هدایت آب‌های سطحی و سیلابی شهر تهران، احداث حدود ۷۰۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی مطابق طرح جامع،  حفاظت از شبکه اصلی آب‌های سطحی مقابل مخاطرات زیست محیطی ناشی از تخلیه غیرمجاز فاضلاب و پساب و در نهایت پیشبرد طرح جامع احیا و ساماندهی ۷ روددره شهر تهران دست یابد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران محدوده بزرگراه شهرداری تهران آب های سطحی شهر تهران هدایت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲