Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر هشت بندی هرمزگان با ۸۰۰۰ نفر جمعیت، فاقد مرکز بستر درمانی است؛ البته این مرکز در سال ۹۶ از سوی بنیاد علوی راه‌اندازی شده؛ اما تاکنون فعالیت نکرده است!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز بستر درمان شهر هشت بندی واقع در شهرستان میناب در سال ۹۶ از سوی بنیاد علوی راه اندازی شده، اما با اینکه چند سال از راه اندازی آن می‌گذرد، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که موظف به تامین نیروی انسانی و تجهیزات برای بهره برداری از این مرکز بوده، هنوز نسبت به بهره برداری آن اقدامی انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای رسیدگی به این مسئله و پیرامون مصائبی که مردم شهر هشت بندی از نبود مرکز بستر درمان متحمل شده اند، ۱۸ تیرماه گزارشی از سوی خبرگزاری دانشجو، با عنوان «مردم هشت بندی چشم انتظار یک مرکز درمانی!» منتشر شد.   بیشتر بخوانید: مردم هشت بندی چشم انتظار یک مرکز درمانی!
مردم هشت بندی از نبود مرکز درمانی و بیمارستان رنج می‌برند / وصل کردن سرم بیماران به شاخه درختان
در ادامه پیگیری‌هایی که انجام شد، صدا و سیمای خلیج فارس در گفتگوی خبری با محمود حسین پور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جویای این مسئله شد و حسین پور در این باره گفت: بستر درمان واژه جدیدی است که بین خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارد. اگر مبنا را بر اساس خدمات بهداشتی تعریف کنیم، برای جمعیت ۸ هزار نفری هشت بندی، طبق استاندارد بایستی مرکز درمانی دو شیفته صبح و بعد از ظهر در این شهر فعالیت کند. اما با توجه به اینکه هشت بندی موقعیت ویژه‌ای دارد و جمعیت آن به صورت شناور در برخی از فصول سال بیشتر می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصمیم گرفته برخی از خدماتش را به این شهر انتقال دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: در تلاشیم تا هفته دولت مرکز بستر درمان شهر هشت بندی را به بهره برداری برسانیم و نیروی انسانی و تجهیزات این مرکز را تامین کنیم و تا قبل از شهریور ۹۹ فعالیت این مرکز آغاز شود. نحوه فعال سازی این مرکز نیز در کمیته‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال بررسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پیرامون راه اندازی مرکز بستر درمان هشت بندی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منطقه محروم مناطق محروم هرمزگان وزارت بهداشت ویروس کرونا طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مرکز بستر درمان شهر هشت بندی مرکز درمانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد