Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@20:50:04 GMT

آغاز طرح کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۱۲۰۶

آغاز طرح کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری اسلامی

بهشتی از آغاز اجرای طرح کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری اسلامی در حوزه علمیه خواهران اصفهان خبر داد و گفت: این طرح می تواند به کاهش معضلات اجتماعی ناشی از طلاق کمک کند.

«صدیقه بهشتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان از شروع مصاحبه متقاضيان شركت در طرح «کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری  اسلامی» در حوزه علميه خواهران اصفهان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان با اعلام خبر برگزاری طرح «کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری  اسلامی» در اصفهان گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با توجه به ظرفیت متخصصان دینی خود در نظر دارد با مددکاری اسلامی و مداخله گری مطلوب در خانواده های در معرض یا آسیب دیده از طلاق، گام های موثری جهت کاهش معضلات اجتماعی در جامعه با اجرای طرح «کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری  اسلامی» بردارد.

 

وی افزود: این طرح برای دو گروه از خانواده های در معرض طلاق به صورت مشاوره و کارگاهی و خانواده های متعارض به صورت کارگاه های مهارتی برگزار می شود.

 

بهشتی ادامه داد: این مدیریت در راستای اجرای طرح «کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری  اسلامی» اقدام به برگزاری مصاحبه و آزمون شخصیت به منظور ارزیابی متقاضیان شرکت در این طرح نموده است.

 

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: 28 متقاضی شرکت در طرح مددکاری اجتماعی که از مشاوران مدارس علمیه خواهران اصفهان هستند با شرکت در مصاحبه تخصصی به مدت سه روز و در محل مدیریت استان با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

وی اظهار کرد: متقاضیان پس از موفقیت در مصاحبه و گذراندن 60 ساعت دوره کارگاهی در مناطق مورد نظر برای آموزش و مشاوره خانواده های در معرض یا آسیب دیده از طلاق به کارگیری می شوند.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: مددکاری اسلامی مددکاری کاهش طلاق اصفهان علمیه خواهران اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی عنوان کرد: حدود ۱۰۰ معتاد متجاهر طی بهمن و اسفند ماه پارسال در این شهرستان جمع‌آوری شد که مردان این گروه به کمپ ماده ۱۶ واقع در شهرستان و زن‌ها نیز به مرکز نگهداری و بازپروری مربوطه در مشهد منتقل شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اثرات مثبت این اقدام، جمع‌آوری دیگر معتادان متجاهر شهرستان با افزوده شدن ظرفیت نگهداری از این مددجویان در چناران طی سال جاری ادامه خواهد یافت.
فرماندار چناران گفت: اعتیاد و طلاق عمده آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بوده که برای کاهش آسیب‌های آن‌ها برنامه‌ریزی و اقداماتی صورت گرفته است.
مه آبادی بر جمع‌آوری و رصد اطلاعات رخدادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در چناران به وسیله دستگاه‌های متولی تأکید کرد و گفت: رصد و توجه به جمعیت دانش‌آموزانی که در سنین کم ازدواج کرده و توانایی زندگی مشترک ندارند از برنامه‌های آموزش و پرورش برای بررسی مسأله آسیب طلاق در خصوص این گونه پیوندهای زناشویی است.
وی با بیان این که شهرستان گلبهار دفترخانه ثبت طلاق ندارد گفت: زوجین این شهرستان برای ثبت طلاق به چناران می‌آیند لذا به نظر می‌رسد آمار طلاق در چناران کمتر از میزان ثبت شده فعلی است و همین موضوع ایجاب می‌کند که مجوز تأسیس دفتر طلاق در گلبهار نیز صادر شود.
فرماندار چناران گفت: نهادهای متولی موضوع ازدواج و مرتبط با مسأله طلاق از جمله ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌های زندگی برای جوانان در دوره‌های "قبل از ازدواج"، در دوره عقد و پس از آغاز زندگی مشترک ترتیب می‌دهند.
مه آبادی افزود: تلاش می‌شود سازمان‌های مردم نهاد در حوزه حمایت از خانواده و مشاوره ازدواج در شهرستان فعال شود و حتی از این ظرفیت مردمی در دیگر حوزه‌ها مانند اشتغال جوانان و تسهیلگری در راه‌اندازی کسب و کارها بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا