Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز گفت: اغلب زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند بین ۱۷ تا ۹۰ سال سن دارند.

اسدالله حیدری در گفت و گو با ایسنا،  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند، اظهار کرد:  سن زنانی که به دلایلی مثل فوت، از کارافتادگی، طلاق، اعتیاد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همسر ناچار شده اند مسئولیت زندگی را بپذیرند و تحت پوشش بهزیستی البرز درآمده‌اند متفاوت است.

وی ادامه داد: اغلب زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند بین ۱۷ تا ۹۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به فرایند تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: این افراد با در دست داشتن مدارک سرپرستی خود مثل فوت همسر، از کارافتادگی و... به مراکز بهزیستی استان مراجعه و پرونده تشکیل می دهند.

این مسئول افزود: شرایط زنان سرپرستی که متقاضی حمایت از سوی بهزیستی هستند بررسی می شود در صورت تایید، این افراد در برنامه‌های حمایتی این نهاد قرار می‌گیرند.

حیدری اضافه کرد: مهمترین برنامه بهزیستی توانمندسازی این زنان تا نقطه‌ای است که بتوانند از پوشش این نهاد خارج شوند و بدون مشکل امورات زندگی خانواده خود را پیش ببرند.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به ارائه آموزش‌هایی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توضیح داد: این بسته‌های آموزشی با توجه به سن، مهارت، توانمندی و شرایط هر یک از این زنان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: البته در کنار مهارت آموزی، این افراد در برنامه‌ها و طرح‌هایی که به خودباوری، افزایش اعتماد به نفس و ... آنها منتهی می‌شود نیز شرکت داده می‌شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز دولتی و خصوصی در استان فعال هستند که به زنان سرپرست خانوار خدمات رسانی میکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهزیستی هفته بهزیستی زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بهزیستی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟