Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید زرین‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیرامون تولید بذور هیبریدی اظهار کرد: تولید بذرهای هیبریدی نیازمند تجهیزات پیشرفته و دانش فنی روز دنیا بوده و کار سهل نیست. با این وجود در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان صورت گرفته که منجربه عقد قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجهیز و راه‌اندازی گلخانه‌های تخصصی و پایِ کار کردن متخصصان حوزه بذر در این گلخانه‌ها عوامل بسیار مهمی در دستیابی به این دستاوردهای بزرگ است. اکنون تعداد قابل توجهی از استادان در حوزه بذر فعالیت می‌کنند ولی برای پیشبرد کلان این حوزه راهبردی باید زمینه حضور اشخاص متخصصِ عملیاتی فراهم شود.

عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: گردش مالی بسیار بزرگی از تجارت بذور هیبریدی سبزی و صیفی در جهان وجود دارد. برای اینکه بتوانیم سهم ایران را نیز در این بازار تثبیت کنیم، فقط باید متخصصان و کارشناسان این حوزه مورد حمایت دستگاه‌های مرتبط قرار بگیرد.

زرین‌نیا تخصیص اعتبار و امکانات به محققان را عاملی در راستای توسعه صنعت بذر دانست و گفت: باید محققان حوزه بذرهای هیبریدی در قالب یک کنسرسیومی گردهم بیایند و تحت حمایت دانشگاه و دستگاه‌های مرتبط قرار بگیرند. تا زمانی که محققان از قِبل دستاوردهای علمی منتفع نشوند، نمی‌توانند آن را در بسترهای دانشگاهی به عرضه بگذارند و ناخودآگاه به سوی بخش خصوصی برون دانشگاهی کشیده می‌شوند.

وی ادامه داد: برای توسعه چنین فناوری‌های پیشران و پیشرفته‌ای باید با محققان قراردادهای کاری عقد شود و عایدی مطلوب و قابل دفاعی برای آنها مقرر شود تا زحمت و تلاش شبانه‌روزی محققان برای آنها ایجاد انگیزه کند. تعریف مدل‌های مشارکت محققان و اساتید در چنین طرح کلانی ضروری است. فراهم کردن امکانات زمینه‌ای و انعقاد قرارداد با محققان می‌تواند در اثربخشی این طرح راهبردی موثر باشد.

عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به لزوم بهینه‌سازی قوانین دانشگاهی عنوان کرد: دانشگاه باید قوانین پژوهشی را بازنگری کند تا استادان بتوانند در قالب یک همکاری و مشارکت از طرح، عایدی داشته باشند. نقش مراکز تحقیقاتی در گردهمایی استادان و تجاری‌سازی ایده‌ها و تحقیقات در چنین طرحی پررنگ است.

زرین‌نیا خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور دارای واحد دانشگاهی بوده و هر واحد دانشگاهی براساس ظرفیت‌های منطقه‌ای دارای امکانات و پتانسیل‌هایی از جمله آزمایشگاه، کارگاه،باغات و مزارع کشاورزی است. اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید مسئله‌محوری و مأموریت محوری که براساس ظرفیت‌های هر منطقه پیش‌‌بینی شده می‌تواند گام بزرگی در این راستا بردارد.

وی تصریح کرد: اگر واحدهای دانشگاه آزاد بر روی تحقق طرح کلان بذر وارد عمل شوند و هرکدام براساس توانمندی‌ها بخشی از پروژه را انجام بدهند بلاشک تحولی عظیم در کشور رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

358 / 167 بذر هیبریدی وحید زرین‌نیا کمیته ملی بذر دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات گروه شاورزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بذر هیبریدی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی حوزه بذر زرین نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن بعد از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیر گذر یا روگذر نیز از تقاضاهای دیگر مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده رود، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته شده است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است