Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،  سید اسماعیل موسوی روز دوشنبه در نشست با کارشناسان انتخابات اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، یک دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک دوره انتخابات شوراهای اسلامی، یک دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌شکل سراسری برگزار شده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور افزود: در این ۵ انتخابات سراسری، بیش از ۱۷۳ میلیون رای از مردم اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر، برای هر انتخابات سراسری حدود ۳۵ میلیون نفر شرکت کرده‌اند. علاوه بر آنها، انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و در برخی از حوزه‌های انتخابیه برگزار و بیش از ۸ میلیون رای دهنده مشارکت کردند.

موسوی در ادامه ضمن قدردانی از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها که انتخابات را برگزار می‌کنند، اظهار داشت: همه انتخابات‌های مذکور در کمال سلامت و امنیت برگزار شده که خود گویای وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری مجموعه بزرگ وزارت کشور است.

وی با اشاره به همکاری مردم در برگزاری انتخابات گفت: بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از معتمدین مردمی برای برگزاری انتخابات‌های ذکر شده با وزارت کشور و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در قالب هیات‌های اجرایی، نمایندگان فرماندار و بخشدار، اعضای شعب و بازرسی همکاری کرده‌اند که شایسته قدردانی است.

دبیر ستاد انتخابات کشور به تامین اقلام و تجهیزات انتخابات اشاره و اظهار داشت: در پی دستور ریاست جمهوری در سال ۹۵ بیش از ۶۳۰۰۰ صندوق شفاف رای ساخته و به‌کار گرفته شد. علاوه بر آن، ۶۹۰۰۰ دستگاه احراز هویت الکترونیک و ۳۴۰۰۰ صندوق رای الکترونیک نیز توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.

موسوی درباره نظم بخشی به فرایندهای متعدد انتخابات افزود: وزارت کشور دو کار مهم را در حوزه «نرم افزاری - سخت افزاری» و «حقوقی» همزمان انجام داده است؛ اول اینکه سامانه جامع انتخابات را طراحی و ایجاد کرده تا همه فرایندهای انتخابات‌های گوناگون به صورت شفاف و دقیق مطابق با قانون انجام پذیرد.

وی عنوان کرد: همه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به تناسب مسئولیت در حوزه خدمت، به این سامانه دسترسی دارند. این مهم در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام شده است. کار مهم دیگر، این که وزارت کشور لایحه جامع انتخابات را به منظور یکپارچه‌سازی قوانین متعدد انتخابات تدوین کرد که پس از تصویب در دولت در اواخر سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور به انتخابات سال ۱۴۰۰ اشاره و اعلام کرد: در سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به‌شکل سراسری و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به‌طور میاندوره ای در برخی از استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهد شد. بدین منظور، در حال فراهم‌سازی و تمهید مقدمات آن هستیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت کشور سازمان برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید ستاد انتخابات کشور مجلس خبرگان رهبری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت کشور سازمان برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید ستاد انتخابات کشور مجلس خبرگان رهبری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجلس شورای اسلامی وزارت کشور سازمان برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید ستاد انتخابات کشور مجلس خبرگان رهبری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجلس خبرگان رهبری مجلس شورای اسلامی دوره انتخابات وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • راند دوم
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا