Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به کارشکنی آمریکا در تجهیز تسلیحاتی نیروهای عراقی، تأکید کرد که بغداد باید در خرید سلاح، تهران را جایگزین واشنگتن کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از طرح تجهیز تسلیحاتی نیروهای عراقی توسط جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دوست عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کریم علیوی» عضو این کمسیون به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که طی سالهای گذشته به خاطر قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا، پرونده تجهیز تسلیحاتی ارتش عراق با مشکل روبرو شده است.

وی با تأکید بر اینکه عراق باید کشور دیگری را جایگزین خرید سلاح از آمریکا کند، تصریح کرد: «طرف ایرانی آماده است، به ارتش عراق سلاح بفروشد».

این نماینده عراقی با اشاره به اینکه کیفیت سلاحهای ایران بالاست، خاطر نشان کرد، این سلاحها می‌تواند تحولی در نیروهای عراقی به همراه داشته باشد.

علیوی با بیان اینکه مسئله خرید سلاح از ایران را با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مطرح خواهند کرد، تأکید کرد، زمان دیدار با نخست وزیر مشخص نیست ولی این مسئله به همراه تجاوزات ترکیه و آمریکا مطرح خواهد شد.

پس از ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی، پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکایی را تصویب کرد.

این در حالی است که آمریکاییها با استفاده از نفوذ شخصیتهای سیاسی وابسته به خود تا کنون مانع اجرای این مصوبه شده‌اند. بارها رسانه‌ها و تحلیلگران عراقی از نقش منفی آمریکا در حمایت از تروریسم و ایجاد ناامنی در عراق انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/م

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران عراق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا محموله بمب‌های دقیق برای ارسال به اسرائیل را نگه داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به ارتش رژیم صهیونستی کرده، حالا نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن محموله‌های بمب‌های دقیق به اسرائیل را بمنظور ارسال یک پیام سیاسی، نگه داشته است.

یکی از دستیاران ارشد کنگره و دو نفر دیگر گفتند: مهمات برای ارسال به اسرائیل آماده بود که که خبر توقف آن به گوش رسید.

یک مقام صنعتی نیز گفت که دولت به بوئینگ گفته است که محموله را متوقف کند، زیرا تایید آن نه به دلیل فشار در زنجیره تامین، بلکه به دلایل سیاسی متوقف شده است.

رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت

روز گذشته رسانه‌‌ها به نقل از مسئولان اسرائیلی خبر دادند که ایالات متحده هفته گذشته ارسال محموله کمک‌های تسلیحاتی شامل مهمات را به دلیل اختلاف نظر در رابطه با عملیات رفح را به تاخیر انداخته است.

به نوشته این رسانه‌ها این اولین باری است که بعد از 7 اکتبر دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی خود برای ارتش اسرائیل می‌کند.

محافل نظامی رژیم صهیونیستی از عدم دسترسی به این مهمات ابراز نگرانی کرده و مسئولین اسرائیلی نیز در تلاش هستند تا علت دقیق این تاخیر را جویا شوند.

انتهای پیام/



 

دیگر خبرها

  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • مرور یک تجاوز شیمیایی