Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@03:11:11 GMT

۲۶ هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۳۹۱

۲۶ هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در مجموع ۲۶ هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که ۱۶ هزار نفر از آنان به خانواده‌های جایگزین سپرده شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحید قبادی دانا روز دوشنبه در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس افزود: ۱۰ هزار نفر از این فرزندان نیز در ۳۳ شیرخوارگاه و ۵۵۰ مرکز شبه خانواده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: در ۹ سال اخیر ۱۰ هزار کودک به خانواده های دارای شرایط مناسب واگذار شده اند. سامانه فرزندخواندگی نیز این روند را تسهیل کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اگر شرایط فراهم شود، نگهداری و سازماندهی فرزندان از مراکز بهزیستی به سمت مراکز شبه خانواده طی مسیر می کند به آن معنا که هر ۱۰ تا ۲۰ فرزند در یک آپارتمان یا مجموعه مسکونی رشد و نمو خواهند کرد.  

قبادی دانا با انتقاد از استفاده کلمه ترخیص برای فرزندان بالای ۱۸ سال بهزیستی گفت: باید از کلمه "مستقل شدن" استفاده کنیم.

او اضافه کرد: اکنون سن جوانی در کشور از ۲۹ سالگی به ۳۵ سالگی تغییر کرده است بنابراین برای فرزندان بهزیستی نیز تا این سن، دوران گذار به سمت مستقل شدن به شمار می رود.

طرح جامع مستقل شدن فرزندان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح جامعی برای مستقل شدن فرزندان طراحی شده است و امید است نتیجه عملی آن طی یک ماه آینده مشاهده شود.

قبادی دانا افزود: توانمندسازی و اشتغال فرزندان باید در اولویت قرار گیرد.  

او با اشاره به انتصاب یکی از فرزندان بهزیستی به عنوان مشاور خود و تشکیل شورای مشورتی فرزندان بهزیستی گفت: این شورا نه تنها فقط برای فرزندان بلکه برای تمام امور بهزیستی تصمیم گیری می کند.

قبادی دانا درباره فرزندان زیر ۱۸ سال نیز گفت: طرح های مهارت افزایی و استعدادیابی از سن سه سالگی و در شیرخوارگاه ها باید اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی رئیس سازمان بهزیستی تحت پوشش بهزیستی وحید قبادی دانا فرزندان بهزیستی قبادی دانا مستقل شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، جلسه هم‌اندیشی در جذب حامیان خارج از کشور با حضور جواد صفاری مدیر کل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد کشور ،معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران ،معاونان ،مدیران ،روسای ادارات اجرایی وکارشناسان اکرام کمیته امداد استان به صورت ویدئو کنفرانس در ساری برگزار شد .

 میثم معافی با اشاره به اینکه هدف کمیته امداد در جذب حامی توسعه فرهنگ خیر و احسان است گفت:به دنبال ایجاد توسعه مسیر اجتماعی انفاق و کمک به محرومان هستیم که در این راه ایرانیان خارج از کشور سفیران و پرچمداران ما در خارج از مرزهای کشور هستند.

معافی با بیان اینکه با شناساندن فعالیت ها و ایجاد اعتماد در حامیان ایرانی مقیم خارج از کشور می توانیم از این ظرفیت مهم استفاده کنیم  خاطرنشان کرد: ۲۲۰  حامی  ایرانی خارج از کشور ،حمایت از فرزندان ایتام و محسنین (فرزندان غیر یتیم محروم) زیر پوشش حمایتی کمیته امداد مازندران را بر عهده دارند و ماهیانه مبالغی به حساب مستقیم این فرزندان واریز می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان