Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: باید تکلیف واحدهای خیریه و موقوفه که با نیت بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده اند، زودتر مشخص شود.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در دیدار حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: به شدت گله مندم که در سالهای گذشته خیلی از این موقوفات متاسفانه از دست رفته اند و حافظ هم که از موقوفه خواری برخی افراد در زمانه خودش خسته شده بود، گفت فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد/که می حرام ولی به ز مال اوقاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی گفت: تعداد زیادی از موقوفات برای مراکز درمانی در کشور وجود دارد اما از دست رفته اند و بعضا هیچ ردپایی از آنها باقی نمانده است. باید کمیته ای متشکل از دفتر آمار و فناوری اطلاعات، معاونت توسعه مدیریت و منابع و دفتر حقوقی وزارت بهداشت حداکثر تا یک ماه آینده لیست تعیین تکلیف موقوفات و خیریه های بهداشتی و درمانی را تهیه کنند.

وی افزود: باید اول بدانیم که چه موفوقات و خیریه های بهداشتی و درمانی در کشور وجود دارد. با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه باید شیوه مدیریت بهینه این مراکز را تعریف کنیم و در این زمینه نیاز است که کمیته مشترکی بین وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه مشخص شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: بعد از مشخص شدن واحدهای موقوفه و خیریه باید ببینیم چطور می توان آنها را تبدیل به احسن کرد. همچنین باید نقشه راهی در این زمینه با همکاری معاونین بهداشت، درمان و آموزش تدوین شود و طبق آن نقشه راه، توسعه فضاهای بهداشتی، درمانی، آموزشی و خوابگاهی را در دستور کار قرار دهیم. 

نمکی اظهار داشت: با بکارگیری یک مدیر پروژه باید تمام موقوفات بهداشتی و درمانی سراسر کشور به سرعت احصاء شود. وضعیت پرونده هایی که در این حوزه بلاتکلیف مانده یا به نتیجه نرسیده، مشخص شود. همچنین باید ثبت دقیق سامانه ای از موقوفات و خیریه های قطعی، بلاتکلیف و در جریان با کمک دفتر حقوقی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: برخی از موقوفات هستند که از محل درآمد آنها باید برای مراکز درمانی هزینه کنیم به عنوان نمونه واقف نیت کرده که از درآمدهای فلان زمین کشاورزی، مقداری از آن برای یک بیمارستان هزینه شود اما در برخی موارد این موقوفات الان به مجتمع تجاری و برج مسکونی تبدیل شده که باید تکلیف آنها را بدانیم، همچنین ضروری است بر مبنای مشخصی، نیت واقف عملی شود.

وزیر بهداشت گفت: برخی املاک و دارایی هایی موقوفه و خیریه به عنوان مراکز بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرند، برخی دیگر نیز توسط واقف یا خیّر با نیت ساخت و کارکرد بهداشتی و درمانی وقف شده و مواردی از موقوفات و خیریه های هستند که واقف از محل عایدات آن، برای تقویت یک مرکز بهداشتی و درمانی اقدام به وقف کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت سعید نمکی موقوفات بهداشتی بهداشتی و درمانی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یوسف روستا  با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود