Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری صبح سه‌شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان واقع در شاهرود ضمن بیان اینکه انتخابات کانون مداحان استان با سیاق جدید برگزار می‌شود، ابراز کرد: این اداره کل باهدف کیفی سازی فعالیت‌های کانون مداحان اقدام به تغییر در سبک و سیاق انتخابات کانون کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه انتخابات به همان شکل سابق برگزار می‌شود اما دیگر تنها مداحانی می‌توانند در آن داوطلب شوند که در اکثر اوقات سال به امر مداحی پرداخته باشند نه اینکه در یک‌زمان خاص به کار پرداخته و تا سال دیگر مشغول به شغلی دیگر باشند.

کیفی سازی اقدامات کانون مداحان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه کیفی سازی اقدامات و تصمیمات کانون مداحان یکی از مسائلی است که در این تحول‌ها لحاظ شده است، تأکید کرد: تغییرات دیگر این است که بانوان مداح برای خود یک کانون مداحان جدا خواهند داشت و این شرایط با توجه به اهمیت کار شعرای آئینی برای این قشر نیز رخ خواهد داد یعنی در حقیقت در آینده نزدیک ما در استان سمنان کانون مداحان برادر، کانون مداحان خواهر و کانون شعرای آئینی مجزا خواهیم داشت.

شکری بابیان اینکه با این شکل جدید می‌توان به‌خوبی به ریز مسائل رسیدگی کرد، بیان داشت: در کنار کانون‌های مداحان با سیاق جدید، قرار است هیئت‌های اندیشه‌ورز متشکل از مداحان و پیشکسوت‌هایی که سال‌ها در زمینه مداحی انجام وظیفه کرده‌اند در استان سمنان شکل‌گرفته و به کارهای کانون مداحان نظارت کنند از سوی دیگر چند مداح شاخص نیز به هیئت رئیسه کانون مداحان استان‌ها و کشور افزوده می‌شود به عبارت دیگر قرار است تعداد اعضای هیئت رئیسه کانون مداحان افزایش یابد البته باید گفت این مداحان شاخص نیز خودشان با رأی انتخاب می‌شوند.

وی بابیان اینکه انتخابات کانون مداحان با شیوه جدید سوم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: ثبت‌نام نامزدهای انتخابات تا ۲۳ تیرماه انجام شده و علاقه‌مندان برای حضور در کانون مداحان استان سمنان به دفاتر و ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان سمنان مراجعه و فرم ثبت‌نام را پر کرده‌اند همچنین گروهی از پیشکسوتان و مداحان و ذاکران امین بر روند داوطلبی و تائید نامزدها نظارت دارند تا همه‌چیز به دست خود مداحان باشد.

رسالت کانون مداحان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین درباره ساختار و رسالت‌های کانون مداحان گفت: لازم است کانون مداحان استان هیئت‌رئیسه خود متشکل از سه نفر به‌عنوان رئیس و نایب رئیس و دبیر کانون مداحان استان را از میان اعضا مشخص کند از سوی دیگر اعطا مجوز آموزشگاه‌های مداحی، طراحی برنامه‌های کلان برای ساماندهی و ارتقا سطح مداحان، رسیدگی به ستایشگران پیر غلام و تعامل با بخش خدمات دعبل و صیانت از مداحی استان و ارتباط سازنده با نهادهای امنیتی و قضائی در کنار نظارت بر عملکرد کانون‌های مداحان شهرستان‌های استان سمنان ازجمله مهم‌ترین وظایف کانون است.

شکری بابیان اینکه کانون مداحان در اصل دارای هفت نفر شامل چهار نفر از اعضای مجمع مسئولان کانون مداحان شهرستان‌ها به انتخاب خود مجمع و سه نفر از مداحان شاخص استان به انتخاب آن‌ها است که البته در استان‌های دارای بیش از یک هزار مداح این تعداد به ۱۱ نفر می‌رسد.

وی در خصوص مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت‌های کانون مداحان نیز، توضیح داد: بسترسازی لازم برای ارتقا منضبط سطح کیفی دانش مداحان اهل بیت (ع) زمینه سازی برای گسترش کیفی مجالس و مداحی‌های الگو، زمینه سازی برای برگزاری مراسم مذهبی بر اساس محکمات اسلامی، سازماندهی مداحان در رده‌های مختلف سنی و فنی مداحی و کادرسازی مداحی و ارتقا سطوح در زمره مهمترین رسالت‌های کانون مداحان است.

هدایت و حمایت بیشتر رکن کانون مداحان جدید

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: کانون مداحان همچنین بسترسازی برای تأسیس و تقویت مراکز آموزش مداحی، ایجاد صنف مداحی و صیانت از ستایشگران به وسیله خودشان، پیشگیری از آسیب‌های ستایشگران به کمک خود ستایشگران، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت مداحان، ساماندهی ارتباط جامعه ستایشگری با نهادهای حاکمیتی و تقویت ارتباط جامعه ستایشگری با حوزه‌های علمیه و علما را برای تقویت محتوا و معنویت آن دنبال می‌کند.

شکری با بیان اینکه حمایت بیشتر، هدایت بهتر و نظارت مؤثرتر سه رکن تغییر در شیوه برگزاری انتخابات کانون مداحان در سطح کشور و بالطبع استان سمنان هستند، بیان کرد: امید است این ساز و کار جدید به ارتقای مداحی در سطح کشور و استان سمنان منجر شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت رسالت مداحان بانو و همچنین شعرای آئینی قرار است برای این دو قشر به صورت جداگانه کانونی تشکیل شود که متعاقباً دستورالعمل اجرایی آن اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 4970769

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان کانون مداحان علی شکری ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد حجاب و عفاف ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند سیستان و بلوچستان استانداری سمنان تبلیغات اسلامی استان سمنان انتخابات کانون مداحان کانون مداحان استان کانون مداحان کانون مداحان برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد
  • رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان
  • آغاز رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان